Aion kokeilla elämistä brittiläisenä. Mitä brittien elintapoihin kuuluu?
Viiden tee. Englantilainen aamupala. Sydämen asialla. :D Olen tosissani. Aloitan elämään brittiläisenä huomenna.
Kommentit (1537)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kato pokka pitää -sarjaa ja ota oppia joko hyacintista tai oswaldista
Crown ennemmin.
Kaikenkarvaiset ystävämme -sarja perehdyttää ylen areenalla.
Teen tarjoilu toisille. Ei pidä olettaa että vieras, tai edes perheenjäsen ottaa itse.
Opettele kaatamaan yhtä aikaa teekannusta ja maitokannusta.
Vierailija kirjoitti:
Teen tarjoilu toisille. Ei pidä olettaa että vieras, tai edes perheenjäsen ottaa itse.
Kuka noin muka toimii? Ei voi kaataa yhtaikaa koska:
Teekannussa on teelehtia
Maitoa ei voi lisata ennen kuin tietaa kuinka vahvaa tee on ja paljonko sita siis tarvitsee
Milloinkohan päästään seuraavaksi tutustumaan brittien outoihin tapoihin livenä? No onneksi Ylen Areenaan on nyt tullut vaikka mitä uutuusbrittisarjoja seurattavaksi niin pääsee vähän tunnelmiin.
Kiva ketju, mutta suurinosa mita tassa manitaan ei pida paikkansa nykyaan. Ehka joskus on ollut noin joo. Olen asunut taalla 25 vuotta ja ainoa mita komppaan on, etta talot on kylmia ja joskus 'homeisia'. Ruoka on hyvaa, englantilaisen aamupalan ihmiset syo tosi harvoin, suurinosa juo kahvia eika teeta, kokolattiamatot on ihan out ja puulattia pitaa olla nykyaan.....
Oletko ap vetänyt jo 10 pinttia pubissa näin viikonlopun kunniaksi?
Poista kaksin- ja kolminkertaiset ikkunat. Tilalle ikkuna, jossa on yksi lasi.
Keittiössä ja kylpyhuoneessa teet sitten putkiremontin. Eri hanat kylmälle ja kuumalla vedelle. Hanojen tulee olla kaukana toisistaan. Muista myös laittaa vessaan puulattia ja kylppäriin ammeen viereen paperitapetit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teekannussa on teelehtia
Maitoa ei voi lisata ennen kuin tietaa kuinka vahvaa tee on ja paljonko sita siis tarvitsee
Kaikenkarvaisissa ystävissä James (Herriot) kaatoi ensin sen maitotilkan ja sitten teen, kun kaatoi ittelleen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiva ketju, mutta suurinosa mita tassa manitaan ei pida paikkansa nykyaan. Ehka joskus on ollut noin joo. Olen asunut taalla 25 vuotta ja ainoa mita komppaan on, etta talot on kylmia ja joskus 'homeisia'. Ruoka on hyvaa, englantilaisen aamupalan ihmiset syo tosi harvoin, suurinosa juo kahvia eika teeta, kokolattiamatot on ihan out ja puulattia pitaa olla nykyaan.....
Tottakai briteissäkin on nykyaikaistuttu, mutta siitäkin huolimatta, että kokolattiamatot ovat out niin hyvin monesta brittiasunnosta niitä edelleen löytyy ja teetäkin litkitään tasaiseen tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teekannussa on teelehtia
Kaikenkarvaisissa ystävissä James (Herriot) kaatoi ensin sen maitotilkan ja sitten teen, kun kaatoi ittelleen vaan.
Aiemmin oltiin sitä mieltä, että astiat voivat herkästi hajota ja kuumaa teetä haluttiin mieluummin kaataa maidon päälle. Toiset ovat edelleen sitä mieltä, että maito proteiineineen lämpenee huonosti ja epätasaisesti, jos se lisätään jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Hernemuussi / mashed peas.
Taidat tarkoittaa mushy peas nimellä kulkevaa lisuketta? Voi olisipa kunnolla uppopaistettua taikinoitua kalaa ja perunaa...
Lämmintä ateriaa ei lounaaksi. Yleensä syödään kolmioleipä tai joku muu täytetty sämpylä.
Vierailija kirjoitti:
Lämmintä ateriaa ei lounaaksi. Yleensä syödään kolmioleipä tai joku muu täytetty sämpylä.
Kolmioleivän kylkeen vielä pieni sipsipussi niin hyvä tulee. Rohkeimmat laittavat sipsejä myös leivän väliin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmioleivän kylkeen vielä pieni sipsipussi niin hyvä tulee. Rohkeimmat laittavat sipsejä myös leivän väliin :D
Crisp sandwich on ihan paras krapulaherkku!
Riippuu ihan brittien yhteiskuntaluokasta. Jos haluat työväenluokan britiksi, voit riehua kännissä pubissa ja mellakoida jalkapallo-otteluissa, huutaa "oy! oy!" samalla kun käytät väkivaltaa myös kotona lukutaidottomiin lapsiisi ja tympeään muijaasi.
Jos haluat yläluokan aatelisen britiksi, voit laittaa lapsesi hyväksikäytettäviksi suljettuihin sisäoppilaitoksiin ja kulkea ylähuuli jäykkänä pikkusormea heiluttaen, kunnes pääset kaveribileisiin jossa voitkin riehua natsiuniformussa kuninkaallisten nuorten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Solmio kaulassa ja klubi takki päällä kun menet toimistoon töihin. Pubiin suoraan töistä 5 kertaa viikossa.
Kyllä sinne toimistolle mennään ihan puvussa jos solmiokin on kaulassa, ei missään klubitakeissa. Eikä nykyaikana kukaan mene pubiin viitenä päivänä viikossa duunin jälkeen.
T: Cityssä duunissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai briteissäkin on nykyaikaistuttu, mutta siitäkin huolimatta, että kokolattiamatot ovat out niin hyvin monesta brittiasunnosta niitä edelleen löytyy ja teetäkin litkitään tasaiseen tahtiin.
Kokolattiamatot ovat levinneet nyt jo Eurooppaankin. Ne on kätevät, ja eristävät hyvin sekä ääntä että lämpöä.
Sisustuksessa ja vaatetuksessa ruusua, ruutua ja raitaa sikkasokka sekaisin.