Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

koen tulleeni raiskatuksi, en uskalla kertoa koska..

Vierailija
05.06.2013 |

Noin vuosi sitten ystävämies harrasti seksiä kanssani vaikka kieltäydyin ja yritin vastustella. En uskaltanut laittaa kunnolla vastaan. Päätin että sen yön jälkeen en ole missään tekemisissä ko. ihmisen kanssa. Parin päivän päästä ilmoitti että hänellä on klamydia ja jouduin itse aika sotkuun koska olen allerginen klamydian hoidossa käytettävälle yleisimmälle antibiootille. Asia hoitui ja jotenkin nykyäänkin olen tekemisissä joskus silloin tällöin kyseisen miehen kanssa. Suostun kuitenkin tapaamaan häntä aina vain yleisillä paikoilla tai niin että muitakin on paikalla. 

Luin artikkelin jossa kerrottiin raiskauksista ja ne oli kuin suoraan oma kokemus. Nyt asia vaivaa minua päivittäin. Olo tuntuu vain pahenevan. Tiedän tämän miehen tehneen muillekin pahaa. 

Koska kyseessä on tuttava, pelkään että muut, yhteiset ystävämme saavat tietää jos teen ilmoituksen asiasta. En myöskään halua perheeni tietävän että minut on raiskattu.

Voiko asiaa hoitaa salassa?  Vai annanko asian olla ja yritän vain unohtaa. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tapahtui ihan samalla lailla. Tosin ymmärsin tapahtuneen vasta viiden vuoden jälkeen. Ensin en ajatellut mennä tekemään rikosilmoitusta, mutta kun kuulin että hän on raiskannut myös muitakin, ei asiaa oikein voinut sivuuttaa.

Vaikkei ilmoituksen tekeminen minua auttanut, niin saatoin sillä herättää kyseisen ihmisen miettimään tekosiaan ja ehkä samalla estää tulevat teot. Ehkä myös muut naiset olisivat ilmoituksen tehdessään saaneet hänet nalkkiin lopullisesti.

Puhuin hänen kanssaan ja yritin parhaani mukaan saada hänet ymmärtämään tekonsa seuraukset, se on mitä voin tehdä muiden ihmisten hyväksi.

Hanki itsellesi myös ammattiapua.

Vierailija
2/24 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa menisit ammattiauttajalle juttelemaan asiasta? Hän osaa neuvoa ja tietenkin antaa tukea jos viet asian eteenpäin.

Kovasti tsemppiä jatkoon!

terv. toinen raiskattu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys Tukinaiseen: 

http://www.tukinainen.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=46&Itemid=27

Hae vähintään itsellesi apua; muuten tuo alkaa syödä sinua sisältä päin ja olet aivan rikki ja sairas. Muista että sinuun on kohdistunut rangaistava rikos ja olet uhri. Haluatko että tekijä saa jatkaa hirmutöitään ja pääsee kuin koira veräjästä?

Vierailija
4/24 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 21:20"]

Noin vuosi sitten ystävämies harrasti seksiä kanssani vaikka kieltäydyin ja yritin vastustella. En uskaltanut laittaa kunnolla vastaan. Päätin että sen yön jälkeen en ole missään tekemisissä ko. ihmisen kanssa. Parin päivän päästä ilmoitti että hänellä on klamydia ja jouduin itse aika sotkuun koska olen allerginen klamydian hoidossa käytettävälle yleisimmälle antibiootille. Asia hoitui ja jotenkin nykyäänkin olen tekemisissä joskus silloin tällöin kyseisen miehen kanssa. Suostun kuitenkin tapaamaan häntä aina vain yleisillä paikoilla tai niin että muitakin on paikalla. 

Luin artikkelin jossa kerrottiin raiskauksista ja ne oli kuin suoraan oma kokemus. Nyt asia vaivaa minua päivittäin. Olo tuntuu vain pahenevan. Tiedän tämän miehen tehneen muillekin pahaa. 

Koska kyseessä on tuttava, pelkään että muut, yhteiset ystävämme saavat tietää jos teen ilmoituksen asiasta. En myöskään halua perheeni tietävän että minut on raiskattu.

[/quote]

Lopeta nyt toi paskan jauhaminen. Kukaan ei olisi tekemisissä enään ihmisen kanssa joka olisi raiskannut hänet. Toiseksi kyllä tiedät heti onko sinut raiskattu vai ei. Jos "tajuat" sen myöhemmin niin se jo todistaa että sinua ei ole raiskattu.

Vierailija
5/24 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 21:31"]

[/quote]

Lopeta nyt toi paskan jauhaminen. Kukaan ei olisi tekemisissä enään ihmisen kanssa joka olisi raiskannut hänet. Toiseksi kyllä tiedät heti onko sinut raiskattu vai ei. Jos "tajuat" sen myöhemmin niin se jo todistaa että sinua ei ole raiskattu.

[/quote]

mene lassukka pois tältä palstalta!

Vierailija
6/24 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä välitä nelosen viestistä. Hän kommentoi maallikkona asiaa, jonka kommentointi kuuluisi ammattilaiselle.

On erittäin yleistä, ettei uhri ajattele raa'an ja väkivaltaisenkaan raiskauksen jälkeen tulleensa raiskatuksi, koska uhri kokee jollain tavalla itse aiheuttaneensa tapahtuneen. Häpeän ja syyllisyyden tunteet ovat uhreilla yleisiä ja nelosen kaltaiset ihmiset vain lisäävät niitä. Uhri syyllistyy usein myös siitä, että ajattelee, ettei laittanut tarpeeksi pontevasti vastaan, ja siitä saattaa olla kyse ap:nkin tapauksessa.

Suosittelen myös ehdottomasti ainakin hakeutumaan avun ja tuen piiriin. Tsemppiä ap:lle jatkoon!

Vierailija
7/24 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 22:03"]

[/quote]

[/quote]

mene lassukka pois tältä palstalta!

[/quote]

Lassukka, wt, wt, lassukka, wt, lassukka, lassukka, lassukka, wt, lassukka, wt, wt, wt, wt... Keksikää nyt edes lisää haukkumanimiä, jos niitä kerta on pakko koko ajan käyttää.

Vierailija
8/24 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskauksen merkkejä en tiedä täyttääkö, mutta hyväksikäytön nyt ainakin!

Itse tekisin niin, että puhuisin miehelle- kertoisin että jos hän ikinä enään koskaan tekisi toiselle naiselle pahaa, kuohisin kassit häneltä omin kätösin ja voit vielä sanoa että asia vaivaa sinua joka päivä ja joudut elämään sen kanssa. Siinä vähän miehellekin ajateltavaa.

Ja mene puhumaan ammatti-ihmisen kanssa! Jos teillä on yhteinen kaveripiiri ilmoitus voi pahentaa tilannetta eikä se ilmoitus varmasti oloasi muuta, teet sen tai et. Puhu, ammattilaiselle, ja paljon.

Vierailija
9/24 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen kieltäytyy eli sanoo ei ja vastustelee, mies ottaa silti väkisin = raiskauksen tunnusmerkit täyttyvät aivan varmasti. Selkeä "ei" riittää. Raiskaus tarkoittaa, että toinen otetaan vastoin hänen tahtoaan. Läheskään kaikki naiset eivät lamaannukseltaan tai peloltaan pysty taistelemaan fyysisesti vastaan. Raiskaus voi tapahtua, vaikka väkivaltaa ei käytettäisi.

Vierailija
10/24 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskaus tai ei, puhu jollekkin ammattilaiselle.

Vierailija
11/24 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lassukka?

Vierailija
12/24 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/24 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vuosi sitten ystävämies harrasti seksiä kanssani vaikka kieltäydyin ja yritin vastustella. En uskaltanut laittaa kunnolla vastaan.

[/quote]

Oikeudessa tämä kohta olisi merkittävin. Sanoitko selvästi ja tarmokkaasti EI niin että ystävämies sen ymmärsi. Jos et sanonut vaan mielessäsi haudoit asiaa, raiskauksen tunnusmerkit eivät täyty. Eivät miehet mitään ajatuksenlukijoita ole - ei ihmistä voi tuomita vankilaan teosta jota hän ei tiennyt tekevänsä.

Vierailija
14/24 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olen samaa mieltä kuin edellinen, että kyllä kai uhri tietää itse, onko tullut raiskatuksi vai ei. Tiesikö se äijä muuten sukupuolitaudistaan ennen kuin tartutti sen ap:hen? Ehkä siitä sukupuolitaudin tahallisesta tartuttamisesta voisi nostaa jonkun syytteen?

Vierailija
15/24 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 23:10"]

Noin vuosi sitten ystävämies harrasti seksiä kanssani vaikka kieltäydyin ja yritin vastustella. En uskaltanut laittaa kunnolla vastaan.

[/quote]

Oikeudessa tämä kohta olisi merkittävin. Sanoitko selvästi ja tarmokkaasti EI niin että ystävämies sen ymmärsi. Jos et sanonut vaan mielessäsi haudoit asiaa, raiskauksen tunnusmerkit eivät täyty. Eivät miehet mitään ajatuksenlukijoita ole - ei ihmistä voi tuomita vankilaan teosta jota hän ei tiennyt tekevänsä.

[/quote]

Mitä kohtaa ap:n lauseesta "kieltäydyin ja yritin vastustella" et ymmärtänyt?

Raiskauksen tunnusmerkistön täyttyminen ei edellytä, että uhri olisi tapellut fyysisesti vastaan. Eihän hänellä usein ole siihen mahdollisuuksiakaan.

Vierailija
16/24 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 23:13"]

[/quote]

Olen samaa mieltä kuin edellinen, että kyllä kai uhri tietää itse, onko tullut raiskatuksi vai ei. Tiesikö se äijä muuten sukupuolitaudistaan ennen kuin tartutti sen ap:hen? Ehkä siitä sukupuolitaudin tahallisesta tartuttamisesta voisi nostaa jonkun syytteen?

[/quote]

Ulkopuolisen, raiskauksilta säästyneen ja niistä vain lehdistä lukeneen ihmisen on helppo ajatella, että raiskaus on selkeä tapahtuma: nainen joutuu väkivaltaisen teon uhriksi. Näin raiskaus ei kuitenkaan suinkaan aina etene. Tekijä on valtaosassa tapauksista uhrille tuttu, ja tilanne uhrille hämmentävä, koska raiskaus saattaa tapahtua esim. kivan yhteisen illan aikana ja uhri kokee osittain itse aiheuttaneensa tapahtuman. Raiskaus aiheuttaa edelleen uhrille häpeää ja syyllisyyttä, vaikkei pitäisi. Moni häpeää myös sitä, ettei lamaannukseltaan pystynyt taistelemaan vastaan, ja miettii siksi, onko tullut "oikeasti" raiskatuksi.

Kaikesta tästä ap saa lisätietoa esim. Tukinaisesta tai muilta asiantuntijoilta paremmin kuin tällaiselta palstalta.

Vierailija
17/24 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 23:13"]

Mies ilmoitti asiasta ma tai ti kun vklp oli ollut luonani.  Miehen ex olo tartuttanut taudub. Kertonut asiasta miehelle jonka jälkeen mies antanut näytteen jossa ainakin minulle sanottiin menevän 3-5 päivää kunnes tulokset saa. Labrat eivät vklp ota näytteitä. Mielestäni siis olisi mahdotonta että mies ei olisi asiasta tiennyt tapahtuman aikaan. Ainakin hänellä on ollut aavistus.  Tietoa siitä että hänen exällä on klamydia. 

[/quote]

[/quote]

Vierailija
18/24 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni tuo lainaus pieleen mut ehkä ymmärrätte.

Vierailija
19/24 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 23:15"]

[/quote]

En ymmärrä tuota sanaa "yritin". Lisäksi en ymmärrä lausetta "En uskaltanut laittaa kunnolla vastaan.". Nämä synnyttävät ainakin minussa mielikuvan tilanteesta jossa nainen ei kunnolla vastustanut seksiä. Pelkkä kieltäytyminen ei itsessään tarkoita mitään. Sen voi sanoa liian hiljaisesti niin ettei mies tätä kuule ollenkaan. Tai viekoittelevasti jonka mies tulkitsee lähinnä yllykkeenä tyyliin "Ei pliis, lopeta senkin komea uros". AP:n pitäisi kertoa seikkaperäisemmin miten hän kieltäytyi, kieltäytyikö hän useaan kertaan ja millaisella äänensävyllä hän kieltonsa esitti.

Vierailija
20/24 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 23:37"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 23:15"]

[/quote]

En ymmärrä tuota sanaa "yritin". Lisäksi en ymmärrä lausetta "En uskaltanut laittaa kunnolla vastaan.". Nämä synnyttävät ainakin minussa mielikuvan tilanteesta jossa nainen ei kunnolla vastustanut seksiä. Pelkkä kieltäytyminen ei itsessään tarkoita mitään. Sen voi sanoa liian hiljaisesti niin ettei mies tätä kuule ollenkaan. Tai viekoittelevasti jonka mies tulkitsee lähinnä yllykkeenä tyyliin "Ei pliis, lopeta senkin komea uros". AP:n pitäisi kertoa seikkaperäisemmin miten hän kieltäytyi, kieltäytyikö hän useaan kertaan ja millaisella äänensävyllä hän kieltonsa esitti.

[/quote]

Todella mielenkiintoista, että tässä penätään yksityiskohtia raiskauksen uhrin tekemisistä ja tekemättä jättämisistä ikään kuin hän olisi koko tapahtuman päävastuullinen. Mikset kysy yksityiskohtia raiskaajan otteista teon aikana?

Raiskauksen tunnusmerkistö ei edellytä myöskään esimerkiksi kolmesti huutamalla lausuttua "eitä". Se yksi ei riittää, ja vastuu ei ole naisen, jos sitä ei ymmärretä.

En ole itse tullut raiskatuksi, mutta olen pelännyt sitä niin paljon, että osaan hyvin samastua uhrin asemaan. Voin hyvin kuvitella, että uhriksi joutuva lamaantuu niin, että jähmettyy paikalleen eikä pysty tekemään mitään. Ulkopuolisen on tietysti helppo ajatella, että mikset taistele ja laita vastaan, mutta näin toimii ihmismieli. Alistuu huomatessaan, ettei voi tilanteelle mitään eikä pääse siitä pakoon.