Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu, että exäsi uusi hoivaa lapsiasi?

19.07.2020 |

Oletko mustasukkainen? Jos et, miten ajattelet että et koe niin? Jos olet, millaisia keinoja sinulla on selvitä ja työstää asiaa?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä34810 kirjoitti:

Te vastaajat olette niin paljon kypsempiä kuin minä. En ymmärrä, vaikka käsittelen paljon asioita niin mielessäni kuin lasten kanssa niin koen tässä asiassa olevani heikoilla. Sattuu, että minun pieni lapsi ja isompi seurallinen koululainen on toisessa perheessä, jakaa aikaa ja läheisyyttä toisen perheen äidin kanssa. Luovat nyt yhteusiä kokemuksia, minä en niihin kuulu. Pitää sylissä kun lapseni on kipeä. Vaikka minulla on muutakin elämää niin se sattuu ja olo tuntuu tyhjältä.

Olet itse luonut itsellesi tuon kauhukuvan.

Tosiasiassa äitipuoli ei anna läheisyyttä, tai jos antaa, ei hän ole henkisesti läsnä. Häntä ei kiinnosta yhteisten kokemusten luominen. Pitää sylissä minimaalisen ajan. Lapsesi on hänelle joko yhdentekevä tai ihan kiva, ja hän hoitaaheitä velvollisuudentunnosta, ei rakkaudesta.

Terv. Äitipuoli

Taidatpa olla nainen, joka pelkää eroja, etkä äitipuoli.

Vierailija
22/70 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä34810 kirjoitti:

Te vastaajat olette niin paljon kypsempiä kuin minä. En ymmärrä, vaikka käsittelen paljon asioita niin mielessäni kuin lasten kanssa niin koen tässä asiassa olevani heikoilla. Sattuu, että minun pieni lapsi ja isompi seurallinen koululainen on toisessa perheessä, jakaa aikaa ja läheisyyttä toisen perheen äidin kanssa. Luovat nyt yhteusiä kokemuksia, minä en niihin kuulu. Pitää sylissä kun lapseni on kipeä. Vaikka minulla on muutakin elämää niin se sattuu ja olo tuntuu tyhjältä.

Tosiasiassa äitipuoli ei anna läheisyyttä, tai jos antaa, ei hän ole henkisesti läsnä. Häntä ei kiinnosta yhteisten kokemusten luominen. Pitää sylissä minimaalisen ajan. Lapsesi on hänelle joko yhdentekevä tai ihan kiva, ja hän hoitaaheitä velvollisuudentunnosta, ei rakkaudesta.

Terv. Äitipuoli

Taidatpa olla nainen, joka pelkää eroja, etkä äitipuoli.

Olet väärässä. Olen äitipuoli, jolla ei ole edes tuota velvollisuudentuntoa aviomiehen lapsia kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä34810 kirjoitti:

Terv. Äitipuoli

Puhu vain itsestäsi. Sinun ongelmasi, ei ole kaikkien äitipuolen ongelmia. Meitäkin löytyy jotka oikeasti välittävät ja rakastavat puolison lapsia.

Vierailija
24/70 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kutsutte exienne uusia äiti- tai isäpuoleksi. Heillä on oma nimi. Itse arvostan sitä, että mies ja exänsä opettivat lapsille etunimeni. En ole lasten äiti, enkä vie äidiltä sitä arvonimeä edes olemalla puolikas sellainen. Pidän lapsista ja ymmärrän kuinka tärkeätä lapsille on vanhempien jakamaton huomio, joten en tuppaudu seuraan silloin kun lapsilla ja isällään on laatuaikaa. Joskus tehdään asioita yhdessä ja silloinkin pyydän kysymään lasten mielipiteen asiasta. Lasten äidillä ei ole mitään syytä olla mustasukkainen.

Vierailija
25/70 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä34810 kirjoitti:

Terv. Äitipuoli

Puhu vain itsestäsi. Sinun ongelmasi, ei ole kaikkien äitipuolen ongelmia. Meitäkin löytyy jotka oikeasti välittävät ja rakastavat puolison lapsia.

Harvassa olette. Sen verran monta äitipuolta tunnen. Todennäköisyyslaskennalla suurin osa ei välitä.

Vierailija
26/70 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän hoitaa nautin vapaa-ajastani. Itse en suostuisi kenenkään lapsia hoitamaan.

27/70 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan uusi nainen olla iloinen saadessaan ison perheen ja lapsia jotta ei ole tarvinnut synnyttää.

28/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti olen joutunut toteamaan, että tuo uusi nainen pitää paremmin huolta ja viettää enemmän aikaa lasten kanssa, kuin se lasten isä eli ex-mieheni. Olen kyllä kiitollinen, mutta on se vähän hullua, että isä sysää hoitovastuun jollekin toiselle.

Vierailija
30/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34810 kirjoitti:

Etkö koe menettäväsi jotain kun lapsi on toisen "äidin" kanssa ja he luovat yhteyden, sinä jäät vähemmälle? Jos kertoo tärkeät asiansa hänelle, hän lohduttaa, jakaa aikaa..

Ei kukaan voi viedä minulta äidin paikkaa. Tuota samaa tekee myös mummot, tädit, lastenhoitajat ja ei se ole minulta pois.

Joskus ärsyttää että ex elää nyxän ja meidän lasten kanssa sitä perhe-elämää mitä minä halusin. Mutta ex ei ollut läsnä eikä kiinnostunut silloin kun lapset oli pieniä. Tuntuu että minä tein suurimman työn ja nyt muut repii rusinoita pullasta (ja teen edelleen, koska todellakin äitinä olen lapsille edelleen se kallio kuitenkin).

Mutta en halua exää takaisin, lapset kasvaa koko ajan ja minulla on tosi kiva elämä erosta huolimatta. Joten tuota ajatusta on suht helppo työstää kun se tulee.

En myöskään ole äitinä sellainen lapsiin takertuja, joten minun on ollut kuitenkin aika helppoa “antaa” heidät isälleen ja nyt he ainakin ovat saaneet sen isäsuhteen, jonka heille aina halusin.

31/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin vaivaa, että ex saa rusinat pullasta. Hyvän taloudellisen tilanteen ja asumisen uutensa vuoksi (muutti valmiisiin puitteisiin, talot ja mökit), tämä hoitaa lapsia ja ex saa vaan nauttia parhaista puolista.

Vierailija
32/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34810 kirjoitti:

Minuakin vaivaa, että ex saa rusinat pullasta. Hyvän taloudellisen tilanteen ja asumisen uutensa vuoksi (muutti valmiisiin puitteisiin, talot ja mökit), tämä hoitaa lapsia ja ex saa vaan nauttia parhaista puolista.

Jos olet jätetty, niin on ymmärrettävää, että tuo vaivaa.

Jos olet jättäjä, niin...hmmm... elämä on valintoja.

Vierailija
33/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ärsyttää ja harmittaa kun tilanne oli se, että ydinperhe hajosi tämän uuden naisen, "äitipuolen" takia.

34/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään äitipuoli ei hoivaa toisen lapsia niin kuin omiansa ja lapset aistivat kyllä sen. Uudet naiset teeskentelevät miellyttääkseen miestä. Äidin ei tarvitse olla mustasukkainen, äitipuoli ei korvaa omaa äitiä.

Huom. omilla pian täysi-ikäisillä lapsillani on ollut samat vanhemmat aina joten en puhu omasta kokemuksesta vaan ystävien ja sukulaisten uusperhekokemuksista.

Silti kuulostat hyvin katkeralta. 

Vierailija
36/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ärsyttää ja harmittaa kun tilanne oli se, että ydinperhe hajosi tämän uuden naisen, "äitipuolen" takia.

Jaah, että taas on täysin viatonta miestä viety, niinkö? Kyllä se oli ukkos jonka perheen hajoitti.

Ei, en ole toinen nainen, enkä tule olemaankaan. 

Vierailija
37/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään äitipuoli ei hoivaa toisen lapsia niin kuin omiansa ja lapset aistivat kyllä sen. Uudet naiset teeskentelevät miellyttääkseen miestä. Äidin ei tarvitse olla mustasukkainen, äitipuoli ei korvaa omaa äitiä.

Huom. omilla pian täysi-ikäisillä lapsillani on ollut samat vanhemmat aina joten en puhu omasta kokemuksesta vaan ystävien ja sukulaisten uusperhekokemuksista.

Silti kuulostat hyvin katkeralta. 

En ole ylläoleva, mutta olen aika lailla samaa mieltä siitä, että naiset teeskentelevät. Tai ovat kyllä ystävällisiä, mutta mitään enempää siinä suhteessa ei ole ennen kuin uusperhe on kestänyt vuosia.

Vierailija
38/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eronnut perheellinen mies ja ollut parisuhteessa 

2n yksinhuoltajan kanssa ja aina olen rakastanut

heitä kuten omaani.

Uusperheet kuuluvat tähän aikaan.

Sekä tulevat olemaan sitä pysyvästi.

Meidän pitää vaan elää sen mukana.

Kauheinta on kyllä lapsille kun se uusikin perhe hajoaa ja uusi aikuinen ei haluakaan nähdä ja huolehtia lapsesta ja siinä on sitten kaksi ja puoli kotia. Näistä ei mielestäni kyllä kauheasti puhuta. Itselleni sisaret olivat tärkeä tuki vanhempien erotessa. Käy ihan sääliksi uusioperheiden lapsia, jotka menettävät sisarensakin erossa. Sori ohis, mutta on se kauheaa, ne lapset joutuu niin koville. Tämän takia monesti ihmetyttää kuinka rohkeasti ihmiset yhdistelevät perheitään ajan tapaan. On kuitenkin enemmän sääntö kuin poikkeus, että yhteenmuutto ankkurilapsineen on huono idea ja ihmiset eivät saa näitä suhteita kestämään. Pitäisi olla harkitsevampi nimenomaan lasten takia. Asuminen on kallista, siitäpä uusperheiden kestämätön suosio taitaa johtua.

Vierailija
39/70 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kutsutte exienne uusia äiti- tai isäpuoleksi. Heillä on oma nimi. Itse arvostan sitä, että mies ja exänsä opettivat lapsille etunimeni. En ole lasten äiti, enkä vie äidiltä sitä arvonimeä edes olemalla puolikas sellainen. Pidän lapsista ja ymmärrän kuinka tärkeätä lapsille on vanhempien jakamaton huomio, joten en tuppaudu seuraan silloin kun lapsilla ja isällään on laatuaikaa. Joskus tehdään asioita yhdessä ja silloinkin pyydän kysymään lasten mielipiteen asiasta. Lasten äidillä ei ole mitään syytä olla mustasukkainen.

iso peukku!

40/70 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskainta on, kun ei voi viettää tärkeitä hetkiä lapsen kanssa vaan uusi nainen järjestää vaikka syntymäpäivähetket.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän