Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä tuntuu, että exäsi uusi hoivaa lapsiasi?

19.07.2020 |

Oletko mustasukkainen? Jos et, miten ajattelet että et koe niin? Jos olet, millaisia keinoja sinulla on selvitä ja työstää asiaa?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa hyvältä koska tiedän kuinka tärkeää on oikeasti että tulevat toimeen. Kyllä minä sitä asiaa arvostan.

Tottakai koen välillä ärtymystä ja esim suren että vieras nainen viettää aikaa lomalla lasteni kanssa ja itse joudun kaipaamaan heitä. Työstän puhumalla itselleni järkeä siitä miten paljon paremmin asiat on nyt kuin lasten isän kanssa ollessa ja että lapsille on tärkeää että näytän että hyväksyn heille uuden tärkeän ihmisen.

Myös se auttaa etten todella halua eksääni takaisin. Se ettei mustasukkaisuus ole tarpeen koska oma vanhempi on aina rakkain, mun tehtäväni sitten on olla niin hyvä vanhempi että olen tän rakkauden arvoinen.

Vierailija
2/70 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivaahan niitä mummot, opettajat ja päikyntädit jne. Kunhan on vakaa ja normaali ihminen niin hyvä. Lapsille olisi kiusallista/vahingollista muodostaa asiasta ongelmaa, ja koska en halua vahingoittaa lastani niin en anna omien tunteideni ohjata minua heitä vastaan. En ole opellekaan mustis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/70 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen, minkä ikäiset lapset on ja miten paljon ovat isällä?

4/70 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/70 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuntunut miltään. En ollut mustasukkainen.

Suurempi ongelma oli se, että uusi nainen muutti minun tekemään ja sisustamaan entiseen kotiini.

6/70 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/70 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kiva että he tulevat juttuun keskenään. Olivat juuri reissussakin ja vielä niin, ettei lapsen isä edes ollut mukana. :) Yksi turvallinen aikuinen lisää lasten elämässä.

8/70 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö koe menettäväsi jotain kun lapsi on toisen "äidin" kanssa ja he luovat yhteyden, sinä jäät vähemmälle? Jos kertoo tärkeät asiansa hänelle, hän lohduttaa, jakaa aikaa..

Vierailija
9/70 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thank god, tuota ongelmaa ei ollut koskaan. Eksä asuu ulkomailla.

10/70 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/70 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34810 kirjoitti:

Etkö koe menettäväsi jotain kun lapsi on toisen "äidin" kanssa ja he luovat yhteyden, sinä jäät vähemmälle? Jos kertoo tärkeät asiansa hänelle, hän lohduttaa, jakaa aikaa..

En, koska en usko heidän olevan niin läheisiä. Sen verran epäluuloisia lapset ovat, kun kotiin ilmestyy vieas ihminen. He kun eivät olisi halunneet naista lapsineen sinne, mutta isänsä sanoi, ettei lapset tällaisia asioita päätä.

Lapseni olivat alle 10 v saadessaan äitipuolen. Nyt he ovat jo aikuisia.

Vierailija
12/70 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi, että hoivaa kuin että ovat verivihollisia. Joillakin menee jopa itsekkyyden puolelle tämä "äidinrakkaus".

Vierailija
13/70 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään äitipuoli ei hoivaa toisen lapsia niin kuin omiansa ja lapset aistivat kyllä sen. Uudet naiset teeskentelevät miellyttääkseen miestä. Äidin ei tarvitse olla mustasukkainen, äitipuoli ei korvaa omaa äitiä.

Huom. omilla pian täysi-ikäisillä lapsillani on ollut samat vanhemmat aina joten en puhu omasta kokemuksesta vaan ystävien ja sukulaisten uusperhekokemuksista.

Vierailija
14/70 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältähän se tuntui. Oli turvallisempi olo isäviikonloppuina, kun tiesin että siellä on myös toinen vastuullinen aikuinen.

Vierailija
15/70 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut perheellinen mies ja ollut parisuhteessa 

2n yksinhuoltajan kanssa ja aina olen rakastanut

heitä kuten omaani.

Uusperheet kuuluvat tähän aikaan.

Sekä tulevat olemaan sitä pysyvästi.

Meidän pitää vaan elää sen mukana.

Vierailija
16/70 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi onnea lasten isän uuden vaimon suhteen, hän on mahtava. Hän on mukava, lämmin ihminen, ja olemme kaikista isoista asioista lasten hoidossa ja kasvatuksessa samaa mieltä. Lasten ollessa pieniä tuntui paljon turvallisemmalta, kun toisinaan huithapeliksi heittäytyvän isän kodissa oli luotettava ja arjen pyörittämisen hallitseva aikuinen.

Vuosien myötä äitipuolesta ja lapsista on tullut rakkaat ja tärkeät toisilleen. Eihän se rakkaus ole minulta pois, vaan ekstraa kaikille. Äitipuoli jopa puhuu lapsista "Meidän lapsemme" ja se on minusta ihan ok. Biologisia lapsia ei ole koskaan saanut, joten on näitä meidän omia hoitanut ja rakastanut kuin omiaan. Mustasukkaisuus olisi ihan turhaa, eihän rakastavia ja turvallisia aikuisia voi koskaan olla liikaa.

Vierailija
17/70 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat joka tapauksessa vain lainassa - napanuora venyy kun kasvavat, itsenäistyvät ja luottavat muihinkin ihmisiin. Itsestäni tuntuu hyvältä, että äitipuoli tuntuu olevan yksi turvallinen aikuinen lisää lapseni elämässä.

Myönnettäköön silti, että heikkoina hetkinä mietin onko se aktiivisempi äitipuoli viihdyttävämpää seuraa ja olisivatko lapset enemmän isänsä ja äitipuolensa kanssa kun talosta löytyy about samanikäiset naisenkin lapset. Silloin muistutan vaan itseäni, etten omista lapsiani ja ampuisin itseäni nilkkaan yrittämällä pitää lapset poissa isän talosta.

18/70 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te vastaajat olette niin paljon kypsempiä kuin minä. En ymmärrä, vaikka käsittelen paljon asioita niin mielessäni kuin lasten kanssa niin koen tässä asiassa olevani heikoilla. Sattuu, että minun pieni lapsi ja isompi seurallinen koululainen on toisessa perheessä, jakaa aikaa ja läheisyyttä toisen perheen äidin kanssa. Luovat nyt yhteusiä kokemuksia, minä en niihin kuulu. Pitää sylissä kun lapseni on kipeä. Vaikka minulla on muutakin elämää niin se sattuu ja olo tuntuu tyhjältä.

Vierailija
19/70 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34810 kirjoitti:

Te vastaajat olette niin paljon kypsempiä kuin minä. En ymmärrä, vaikka käsittelen paljon asioita niin mielessäni kuin lasten kanssa niin koen tässä asiassa olevani heikoilla. Sattuu, että minun pieni lapsi ja isompi seurallinen koululainen on toisessa perheessä, jakaa aikaa ja läheisyyttä toisen perheen äidin kanssa. Luovat nyt yhteusiä kokemuksia, minä en niihin kuulu. Pitää sylissä kun lapseni on kipeä. Vaikka minulla on muutakin elämää niin se sattuu ja olo tuntuu tyhjältä.

Olet itse luonut itsellesi tuon kauhukuvan.

Tosiasiassa äitipuoli ei anna läheisyyttä, tai jos antaa, ei hän ole henkisesti läsnä. Häntä ei kiinnosta yhteisten kokemusten luominen. Pitää sylissä minimaalisen ajan. Lapsesi on hänelle joko yhdentekevä tai ihan kiva, ja hän hoitaaheitä velvollisuudentunnosta, ei rakkaudesta.

Terv. Äitipuoli

Vierailija
20/70 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on monta harrastavaa ja menevää lasta, niin se ärsyttäisi, jos eivät osallistuisi siihen kyytiralliin. Paljon sujuvampi, kun monta, jolle vastuuta jakaa.