Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Mikä minua vaivaa ja mitä minun pitää tehdä?
05.06.2013 |
Olen 33-vuotias ja minulla on 13-vuotias lapsi. Olemme muuttaneet 13 vuoden aikana nyt 11 kertaa ja taas minulla on tunne, että pitäisi päästä pois täältä. Minulla on jotenkin irrallinen olo ja tuntuu, että pitäisi saada nähdä ja kokea uutta. Minulla on vakituinen työ, josta haluaisin jo kohta pois, vaikka olen ollut siellä alle puoli vuotta.
Mutta lapsi on vaihtanut koulua jo kolme kertaa. Eihän se ole hyvä asia hänelle aina muuttaa minun mieleni mukaan, vaikka aina on kyllä ollut innolla lähdössä mukaani uutta kohti.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
ei tosiaan ole lapselle hyvä muuttaa jatkuvasti, varsinkaan teini-iässä, jossa kaverit alkavat olla jo tosi tärkeitä. Uusia kavereita toki voi saada, mutta joskus keinot, joilla kavereita hankitaan, ei teini-iässä ole niitä kaikkein järkevimpiä, itselläni se tarkoitti päihteiden käytön aloitusta ihan liian varhaisessa iässä. Toki kaikilla ei ole näin, ja ainahan on mahdollista, että lapsi saa uudeta paikasta uusia, entistä parempia kavereita. Mutta toisaalta, jos sieltäkin taas kohta muutetaan pois, niin ikävä kierre se on lapselle, jatkuvaa uusien kavereiden hankkimista tai vaihtoehtoisesti sitten jättäytyä kokonaan ilman kavereita, mikä ei ole hyvä, nuoret tarvitsee oman ikäisen viiteryhmän, jossa kasvaa ja kehittyä.
Ehkä sinun kannattaisi miettiä, mikä on se asia, jota pakenet jatkuvalla muuttamisella. Tai se asia, jonka tahdot korjata muuttamalla. Ehkä joku muu kuin muuttaminen voisi kuitenkin auttaa, jopa paremmin kuin muuttaminen, joka näyttää toimivan vain hetken.