Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko toisen ulkonäön tai elämäntavan negatiivinen kommentointi kiusaamista vai oma mielipide, joka on ok ilmaista?

Vierailija
19.07.2020 |

Miten on?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän kiinni 5 sekunnin säännöstäni.

Huomautan vain asioista jota toinen ihminen voi korjata viidessä sekunissa. Esim. Huulipunasi on levinnyt, paitasi on väärinpäin tms.

On ihan turhaa kommentoida toisen ulkonäköä asioista joita he eivät pysty tuosta vain korjaamaan. Siitä tulee toiselle turhaan paha mieli. Kyllä he yleensä tiedostavat itsekkin "vikansa" ilman moukkamaista kommentointia.

Vierailija
42/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää myös muistaa, että omat mielipiteet ovat vain omia mielipiteitä. Ne eivät ole totuuksia tai muiden näkemyksiä. Ihmisen pitää osata erottaa oman pään tuotokset totuudesta. Tätä nämä omasta mielestään ns. totuuden torvet eivät usein ymmärrä.

Ja kysymykseen itse mielipiteeni: Ei ole pääsääntöisesti ok ottaa kantaa toisten ulkonäköön tai elämäntapoihin, mutta joskus on:

- Jos kyse on läheisestä, jonka tekemiset vaikuttavat suoraan sinuun (perheenjäsenen alkoholismi, terveys, puoliso ei hoida omaa osuuttaan vastuista, lapsen kasvattaminen, joudut elättämään, hoitamaan..).

- Henkilön elämäntapa muutoin kuuluu sinulle (sinun rahaa kuluu siihen, siitä aiheutuu melua, sotkua tms, joudut itse suoraan jotenkin vaikutetuksi).

- Joudut ammattisi puolesta valistamaan.

- Henkilö itse haluaa tulla arvostelluksi jostain (osallistuu kauneuskilpailuihin, osallistuu jonkun taidon kilpailuihin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko mielipidettä kysytty.

Vierailija
44/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten toisen huulitäytteen kommentointi kuuluu sulle?"

Niinpä...

Se ei kuulu sinulle lainkaan kiusaava k-pää!