Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaapas pelottavia/omituisia kokemuksia julkisesta liikenteestä

Vierailija
19.07.2020 |

Bussit, junat, metrot, taksikin käy. Aloitan: Vieras keski-ikäinen mies tuli junan ravintolavaunussa lääpimään raskausmahaani eikä uskonut kun sanoin että näpit irti, hoki vain miten kuumia tiineet naiset on ja lopulta ehdotti että mentäisiin yhdessä vessaan. Hyi hitto! Tuosta on 15 vuotta ja vieläkin puistattaa.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin ohittamassa teinit fillaroidessa ja yksi teineistä yritti lyödä minua. Ei osunut minuun, joten annoin olla.

Vierailija
2/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin ohittamassa teinit fillaroidessa ja yksi teineistä yritti lyödä minua. Ei osunut minuun, joten annoin olla.

Hups! En huomioinut, että piti olla julkinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metrossa kerran, kun olin myöhään tulossa ylitöistä, vanhempi mies tuli viereeni ja ensimmäiseksi mainitsi riitaa haastavaan / pelottelevaan sävyyn että on istunut Sörkassa murhasta. Hänellä oli taskumatissa viinaa ja tarjosi minulle. Hermostui kun en ottanut, syytti ylpeäksi, veti puukon jostain ja heristi sitä mulle sanoen "saatanan saatana, äm mä". Yritin olla kaikin tavoin sovitteleva ja ärsyttämätön koska vaikutti että mies on mielentilassa jossa voi olla oikeasti vaarallinen. Selvisin, mutta mietin että olisi se oma auto ehkä kiva. 

Vierailija
4/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin rauhassa ikkunan vieressä metron loossissa, kun vaunuun astui kahden miehen ja yhden naisen kolmikko, jotka rojahtivat istumaan viereeni. Porukka käyttäytyi todella sekavasti, nainen löyhkäsi ummehtuneelle hielle ja puhe mongersi, miehet olivat molemmat isoja, tatuoituja ja naamoiltaan niin punaisia, että päihteitä oli varmasti kulunut. Tilanteesta inhottavan teki se, että kolmikko keskusteli (hyvin kovalla äänenvoimakkuudella) jostain ”s*atanan h*orasta”, joka oli ilmeisesti aiheuttanut toisen miehen ja tämän naisystävän välirikon, ja aihe mitä ilmeisimmin hermostutti ko. miestä, koska tämän ääni nousi koko ajan, sylki roiskui, nyrkit viuhtoivat ilmassa ja katse muuttui sellaiseksi sekavan pälyileväksi, kuin etsien kanssamatkustajista aihetta pistää tappelu pystyyn. Lopulta sama mies alkoi kuvailla, mitä kaikkea tekisi tuolle h*oralle, kun saisi tämän kynsiinsä ja jutut olivat todella ahdistavia ja pelottavia. Itsehän olin siis jumissa ikkunan ja tämän kolmikon välissä ja toivoin vain näyttäväni mahdollisimman huomaamattomalta, sillä kokemuksen mukaan sekavasti käyttäytyvät ihmiset tulkitsevat muiden ihmisten signaaleja ihan väärin ja provosoituvat todella helposti.

Lopulta livahdin omalla asemallani mahdollisimman nopeasti pois.

Vierailija
5/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kuljen junalla ja sen kerran, kun kuljin niin juna pysähtyi kesken matkaa. Tuli kuulutus, että antoi ymmärtää jonkun hypänneen junan eteen. Varmaankin tunnin oltiin paikoillaan.

Mieleenpainunut ajatuksia herättävä kokemus :(

Vierailija
6/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vielä lapsena, kun kuljin bussilla kouluun. Bussin saavuttua asemalle ja vaihtamassa toiseen bussiin niin tämä bussi lähti liikkeelle ja jätti minut asemalle. Reippaasti yritin vaihtaa bussia, mutta se ei riittänyt.

Onneksi oli vähän vanhempiakin oppilaita samasta koulusta niin seurasin heidän perässä koululle. Koulussa sitten huomauteltiin mulle myöhästymisestä. Kotiin päästyäni asia otettiin puheeksi.

Vierailija
7/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan vielä lapsena, kun kuljin bussilla kouluun. Bussin saavuttua asemalle ja vaihtamassa toiseen bussiin niin tämä bussi lähti liikkeelle ja jätti minut asemalle. Reippaasti yritin vaihtaa bussia, mutta se ei riittänyt.

Onneksi oli vähän vanhempiakin oppilaita samasta koulusta niin seurasin heidän perässä koululle. Koulussa sitten huomauteltiin mulle myöhästymisestä. Kotiin päästyäni asia otettiin puheeksi.

Useasti meitä oppilaita ei huomioitu asemalla, joten sählinkiä se on ollut niihin aikoihin. 20 vuotta noista tapahtumista.

Vierailija
8/47 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skootterilla ajelin teininä ja edessäni oleva bussi pysähtyi bussipysäkille. Juuri, kun olin ohittamassa bussia, ei kun bussi lähteekin liikkeelle ilman vilkkua ja mahdollisimman nopeasti, etten vaan kerkee bussin edelle.

Siinä oli todellinen vaaratilanne, kun olin bussin rinnalla. Ajoi minut väkisinkin keskiviivalle ja vastaan tuli autoja. Hiljensin vauhtiani, että pääsen bussin taakse. Pelottava tilanne.

Nopeusrajoitus alueella 40km/h.

Vierailija
9/47 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikuski kävi runkkaamassa tienposkessa. 

Vierailija
10/47 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan nuorena aikuisena isäni kanssa matkattiin juhlista taksilla kotiin. Olin pienesti kännissä ja isä pahemmin kännissä. Matkalla huomasin kuskin tekevän ylimääräisiä lenkkejä ja huomautin siitä kuskille. Tietysti isäni oli minulle vastaan, että ei tässä mitään.

Kotipihaan päästyämme taksi lähti ja

noin 50metrin päästä kääntyi takaisin. Huomasi isän lompakon jääneen tuolille ja antoi minulle lompakon. 50 euroa vaati korvauksia kääntymisestä takaisin.

Siis lähemmäksi 200 euroa meni matkaan yhden pienemmän paikkakunnan sisällä!

En ole käyttänyt taksia sen jälkeen, kun katsoo miten kuski hyväksikäytti juopunutta isääni.

Vierailija
11/47 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin metrossa sylissäni Adidaksen laukku jota käytän kun pitää nyt joku laukku olla, en siis ole mitenkään merkkiuskollinen tai sporttinen. Tiedän että joitain "addumuijat" ärsyttää, mutta vastapäätä istuva nuori, resuisen  oloinen mieshenkilö veti kyllä homman ihan överiksi. Ensin kuiski "Adidashu""ra, Adidashu""ra" sitten ääni nousi "HUO""AAA" ja tuijotti todella vihaisena. Kun jäin kyydistä huusi perään "juokse isin luokse!" No itseasiassa olin kyllä menossa vanhemmilleni, mutta oliko tässä tapauksessa" isi" viittaus sugardaddyyn? Olen tosin 30v ja en mitenkään nätti, joten sugardaddy minulla on huvittava ajatus. 

Vierailija
12/47 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussikuski kävi runkkaamassa tienposkessa. 

Vai olisiko vain käynyt kusella?

Tämä vaihtoehto näyttää loogisemmalta.

Vierailija
13/47 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa asuessani kymmenisen vuotta sitten , pimeänä syysiltana kuski löi ovet liian aikaisin kiinni ja lähti liikkeelle kun tulin lastenvaunuilla takaovesta sisään. Onneksi joku kerkesi vetäistä vaunut sisään kunnolla ja huutaa kuskille että pysähtyy.

Samaisella reitillä eräs mummo liukastui ulos astuessa ja kaatui takaovien väliin. Kuski lähti liikeelle ja raahasi mummoa ehkä metrin perässä. Me matkustajat huusimme kurkku suorana että pysähdy. Ulkona olevat auttoivat tätä vanhaa rouvaa, ja kuski ei tehnyt mitään! Ei mennyt edes kysymään miten kävi vaan jatkoi matkaa. Lähti muuten palautetta Oulun joukkoliikenteelle.

Vierailija
14/47 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tapausta on jäänyt mieleen eka sattui kun olin pikku skidi jotai 7-8v ja olin bussissa matkalla koulusta kotiin ei erillistä koulukyytiä vaan normi linkku ja sitten kun pysäkkini lähestyy joku hyvin pelottava punaisella hiuspehkolla (hyvin kaoottinen) ja lävistyksillä ja homssuisilla vihreillä vaatteilla varustettu neiti tulee kysyy painanks mä painanks?? Järkytyin ja mutisin eii tarvii ja hän jäi toljottaa kun kurotuin nappia kohdin ja livistin paria pysäkkiä ennen omaani. Ajattelin että se oli jonkin sortin naaras peikko joka halus syödä mutt :D

Toinen sattui ei varsinaisesti julkisessa mutta rauta tie asemalla paikallinen hyvin tietty kylähullu joka yleensä keskittyi roskisten penkomiseen olikin jostain syystä huonolla tuulella ja haahuili pitkin asemaa katsellen ihmisiä ja mutisten jotain ihmettelin mitähän se nyt....? Ja sainkin selville mitä kun istui viereeni penkille ja mutisi pitäs tappaa joku tiiäks? Pitäs tappaa juu,tappaa,listiä kunnoll yms mantran omaisesti livistin kyllä varuiltatieheni

Vierailija
15/47 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni osa bussikuskeista käyttää etuajo-oikeuttansa liian röyhkeästi. Muistan vielä iäkkäämmän naisen jääneen bussin alle ja kuoli.

En yhtään ihmettele miksi näin kävi.

Vierailija
16/47 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metrossa aamulla töihin mennessä isä ja kaksi som alipoikaa istui viereeni ja alkoi nälviä ja soittaa suutaan minulle. Pojat (teinejä) yrittivät jopa ottaa pipon päästäni (?) ja kun sanoin että lopettavat, niin provosoituivat lisää. Kun nousin pysäkkini kohdalla isä läppäisi reittäni. Hyi helvetti.

Kadun enemmän kuin mitään sitä, etten antanut heidän kuulla kunniaansa.

Vierailija
17/47 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena bussilla kotiin matkatessa painoin stop nappia, mutta en tiennyt sen tekevän ylimääräisen lenkin siinä välissä. Pysähdyttyään sanoin erehtyväni. Vähänkö kuski suuttui minulle. Tuli tosi kylmäävä fiilis jäi tuosta.

Olin ainut bussissa silloin.

Vierailija
18/47 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ostaa liput junasta, mutta junassa ei ollutkaan lipunmyyntiä. Huomasin lipuntarkastajan tulevan. Seuraava pysäkki oli omani. YES! Ei tullut sakkoja. Tarkastaja oli juuri seläntakana vaunun päässä. Huomasin ikkunasta tarkastajan sakottavan vieressäni istunutta perhettä. Varmaan heillekin oli käynyt samanlailla, kuin itselleni.

Tämä tapahtuma tapahtui aikaan, kun juna uudistukset astui voimaan (maksutavoissa).

Vierailija
19/47 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustin 10-vuotiaana yksin pitkän matkan bussilla. Istuin bussin takaosassa piirtelemässä vihkoon ja odottamassa lähtöä kun joku ulkomaalainen pari-kolmekymppinen mies tunki viereen ja alkoi utelemaan kaikenlaista. En vastannut mitään vaan jatkoin piirtämistä. Hetken päästä äijä luovutti ja taisi jopa lähteä koko bussista, ei näköjään ollutkaan matkustamassa mihinkään???

Vierailija
20/47 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ollut rock-konsertti ja junaan päästyäni porukkaa tuli niin paljon että ahtaanpaikankammoisena tuli kammo.

En ymmärrä miksi ei isompaa junaa saatu liikkeelle, kun on tiedossa isompi konsertti.

Tavallisesti en ahdistu väkijoukoissa, mutta se tilanne kyllä. Ihan liimattuina oltiin junassa toisissamme kiinni. Niin paljon porukkaa oli, ettei sinne enempää olisi mahtunutkaan.