Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa tylsistä yksinäisistä kesäpäivistänne

Vierailija
19.07.2020 |

En varmaan ole ainoa, jolla on ollut yksinäistä ja tylsää tänä(kin) kesänä. Päivät ovat menneet miettiessä, mitä tekisi ja minne menisi. Kertokaa jotain. Ne joilla on ollut mahtavan tarmokasta ja säkenöivän sosiaalista tms. eivät saa tulla kiusaamaan tai retostelemaan tänne.

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka voi tuntua tylsältä idealta, niin parin tunnin reipas kävelylenkki saa hien pintaan ja sykkeen nousemaan. Sen jälkeen suihkuun ja hyvää ruokaa, niin on edes jotain järkevää tehnyt päivän aikana. Sitten voi hyvällä omallatunnolla vaikka lojua sohvalla loppupäivän.

Tällaisessa tilanteessa ei tehdä noita asioita, vaan lojutaan ihan ilman mitään lenkkejä ja syödään mitä sattuu kaapista löytymään.

Sehän kertookin paljon henkilön asenteesta ja on oma valinta elää tekemättä mitään järkevää.

Tai köyhyydestä ja masennuksesta. Ne tietysti ovat ihan omaa valintaa sinun mielestäsi. Köyhähän voi kävellä metsään sadan kilometrin päähän ja rikastua marjatuloillaan. Sitten hän huomaakin olevansa valtavan onnellinen ihminen, joka tulee tänne kertomaan, että kaikki ikävä maailmassa on vain asennekysymys. Sillä ei toki ole väliä, että sillä köyhällä on liikkumista haittaava vamma tms. Joku ikipirteä on aina valmis lyömään häneen vauhtia ja iloa.

Moni olisi iloinen Suomessa köyhänä. Menkää valittajat yhdeksi päiväksi kehitysmaan slummiin ja avatkaa silmänne mikä eldorado Suomi on.

Suomessa on ihmisiä, jotka ovat tulleet köyhistä oloista, ja nehän vasta täällä valittavatkin. Mutta muista huomautuksesi sitten, kun olet tullut jätetyksi tai sairastunut vakavasti tms. ja olet vakavasti masentunut. Silloin tajuat, että siinä ei auta huono-osaisempien ajatteleminen, vaan siitä tulee entistäkin onnettomampi olo.

Ei täällä masennusta kritisoida, vaan tyhjäntoimittajien valitusta.

Vierailija
102/122 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaa valittajaa ja "piristäjää" lukuunottamatta tämä on ollut hyvä ketju. Ensimmäinen, johon voin samastua. Sivusta ja ylhäältä ei voi tulla marisemaan ja ohkeistamaan, kun ette tiedä, mikä ihmisen kokonaistilanne on.

On se kummallista, miten empatia ja ymmärtävä toisen hyväksyminen on vaikeaa niille, jotka (ilman omaa ansiotaan) elävät toisenlaisessa arkitodellisuudessa.

Täällä oli toinen, pitkä ketju siitä, ettei kaikilla tosiaan ole ketään tukijaa, ystävää, kaveria, jakajaa, arjessaauttajaa, kun taas toisille omat turvaverkot ja sosiaaliset kontaktit ovat itsestäänselviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun, luen, leivon/kokkaan, nukun, joskus ompelua tms.. Kaikki päivät aika sama,oli arki tai vklp tai arki tai jouhlapyhät. Yhdet sukujuhlat tässä ehkä tiedossa, odotan jo kammolla niitä. Koska sielläkin olen yksin, pariskunnat puhuu vain keskenään ja katoavat jonnekin, yksi nasse varmaan pitää itsekehu-monologejaan ja minä tietenkin yksin hylätyynä sielläkin ainoa joka niitä joutuu siellä kuuntelemaan...:(

Helppoa sanoa yksinäiselle,mene ja tee sitä ja tätä, jos yksinöisyys(ja vielä köyhyys/työttömyys päälle kätsittävänä)on kestänyt jo vuosia/vuosikymmeniä, kyllä niihin aina yksin tehtäviin ilmaisiin/halpoihin tekemisiinsäkiin kyllästyy! Ja yksinäisyys ja köyhyys lamaa. ainakin itse joudun aika lailla kaikkeen kotoa poistumiseen ja tekemiseen kauan tsemppaamaan itseäni ja kauan menee, enne kuin lähtö onnistuu minnekään, koska "mitä järkeä tässäkin on, jäisinkö sittenkin vaan himaan, se on helpompaa enkä ainakaan pety vaan lisää(ihmisiin/tapahtumaan tms.) ja tunne itseään vieläkin yksinäisemmäksi.Ja juts tollasissa sukujuhla ym.porukoissakin saan ainakin itse olla yksinäni muidenkin seurassa, en varmaan saa enää ikinä yhteyttä edes muihin ihmisiin, sehän se pahinta yksinäisyyttä onkin!

Pakotettua ja tuntee itsensä yksinäiseksi aina muidenkin keskellä:( Ihan eri asia viettää silloin tällöin jotain omaa(laatu)aikaa, kun tietää että siellä se perhe ja frendit odottaa paluutani heidän seuraansa, kunhan vaan itse päätän taas mennä, ku nistua kotona yksinään joka päivä n:ttä vuotta vailla mitään toivoa mistään paremmasta.

Vierailija
104/122 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jossain tylsyyden pelossani mennyt etukäteen täyttämään lomani ohjelmalla. Nyt olen ihan poikki kun olen 3 viikkoa reissannut edestakas, osallistunut kaikenlaisille kursseille, nähnyt liikaa ihmisiä jne. Nyt haaveilen, että saisin vaan olla ja möllöttää sohvassa, mutta ei varattuja matkoja ja aktiviteetteja viitsi peruakaan. Oma vikani.

Vierailija
105/122 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin kaupassa ja samalla reissulla uimassa. Molemmat tapahtumat ovat minulle virkistävää luksusta - pääsen hetkeksi pois omista nurkista!

Matkaa on kumminkin reilu 20 km suuntaansa, autoni on 25 v vanha, ja käyttövarat laskettava tarkkaan. En siis voi joka päivä suhauttaa rannalle uimaan, vaikka jaksaisinkin (sairauden takia minulla on myös huonoja päiviä, jolloin kotoa poistuminen ei onnistu).

Tänään en ole tehnyt oikein mitään, no söin aamupuuron ja join kahvit. Taas tylsä päivä. Olen lähdössä täältä syrjäkylältä näillä näppäimillä, isommalle paikkakunnalle.

Se on sekä huojentavaa että ahdistavaa. Olen ollut täällä yksin, eikä minulla ole tuttuja uudessa paikassakaan. Jo pelkkä muutto on voimainponnistus. Ei ole muuttoapuakaan. Autosta luovun samantien, ei tuo kottero enää talvea kestäisi.

Olen surullinen. Mitään ei jäänyt käteen näistä lähes 20 vuodesta. Tippa silmässä kävin läpi tavaroitani vuosien varrelta. Suuri osa lähtee jäteasemalle. Vain käyttövaatteet ja muutama taulu mukaan. Niistä tauluistakaan en tiedä, miksi vaivaudun.

Vierailija
106/122 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka voi tuntua tylsältä idealta, niin parin tunnin reipas kävelylenkki saa hien pintaan ja sykkeen nousemaan. Sen jälkeen suihkuun ja hyvää ruokaa, niin on edes jotain järkevää tehnyt päivän aikana. Sitten voi hyvällä omallatunnolla vaikka lojua sohvalla loppupäivän.

Tällaisessa tilanteessa ei tehdä noita asioita, vaan lojutaan ihan ilman mitään lenkkejä ja syödään mitä sattuu kaapista löytymään.

Sehän kertookin paljon henkilön asenteesta ja on oma valinta elää tekemättä mitään järkevää.

Tai köyhyydestä ja masennuksesta. Ne tietysti ovat ihan omaa valintaa sinun mielestäsi. Köyhähän voi kävellä metsään sadan kilometrin päähän ja rikastua marjatuloillaan. Sitten hän huomaakin olevansa valtavan onnellinen ihminen, joka tulee tänne kertomaan, että kaikki ikävä maailmassa on vain asennekysymys. Sillä ei toki ole väliä, että sillä köyhällä on liikkumista haittaava vamma tms. Joku ikipirteä on aina valmis lyömään häneen vauhtia ja iloa.

Moni olisi iloinen Suomessa köyhänä. Menkää valittajat yhdeksi päiväksi kehitysmaan slummiin ja avatkaa silmänne mikä eldorado Suomi on.

Suomessa on ihmisiä, jotka ovat tulleet köyhistä oloista, ja nehän vasta täällä valittavatkin. Mutta muista huomautuksesi sitten, kun olet tullut jätetyksi tai sairastunut vakavasti tms. ja olet vakavasti masentunut. Silloin tajuat, että siinä ei auta huono-osaisempien ajatteleminen, vaan siitä tulee entistäkin onnettomampi olo.

Sinullako on valta määritellä, ketkä kirjoittajat ovat tyhjäntoimittajia?

Vierailija
107/122 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, marjaan vaan kaikki (varsinkin työttömät)! Tämä "neuvohan" tulee vain miljoona kertaa vuodessa muutenkin, etenkin tällä palstalla;) Ja just uutisissa miten hillasoille kadonnut jo melkein sata ihmistä. Voin kertoa, että se maksaisi yhteiskunnalle rutkasti enemmän, kun minä täysin suuntavaistoton lähtisin vähän marjastamaan jonnekin isoon metsikköön, kuin ne vähäiset marjat myyntituloineen mitä sieltä ehkä saisin poimittua:D Sitten jollain kopterilla ja muilla sieltä naarattaisiin. Hyvä muutenkin ilman autoa lähteä ja just vailla mitään tietoa, missä päin niitä marjoja siellä valtavissa ryteiköissä edes on:D Marjapaikat pitää tietää.

Vierailija
108/122 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Lappiinkiin voisi tuosta noin vaan tosiaan muuttaa täältä satojen kilometrien päästä, hei miksen ole tuota jo itse keksinyt!:p Kuka tulee totaaliyksinäiselle muuttoavuksi, muuttopalvelu taas on liian kallis rutiköyhälle, työpaikat siellä usein vain kausitöitä (viikkoja/korkeintaan muutamia kuukausia pätkä),ystävystyminenkin harvinaista. Entä jos siellä onkin kämppä entistäkin pahempi murju, työ p**aa, p**kalla palkalla, jolla ei eläkään ja todellakaan ainakaan "harrastella mitään kivaa"ja sit jäät sen lyhyen pätkäsi jälkeen(jos nyt edes "pääset"sinne satojen muiden hakijoiden joukosta, joista iso osa asuu jo valmiiksi lähempänäkin sitä pohjoisen työpaikkaa)jumiin pimeään pohjoiseen pitkäksi talveksi. Sounds like a plan siis!;)

Vierailija
109/122 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokenut yksinajanviettäjä. Nykyään on kuitenkin mies, joten anteeksi jos väärä ketju. Mutta ennen olin aika paljon tietokoneella. Opiskelin, kävin kaupassa. Joskus kävelyllä tai shoppailemassa. Nykyään samat. Tänään mies töissä joten heräsin 8, söin, siivosin kaappeja, vein kierrätykseen tavaraa kävellen, söin valmisaterian kotona, kävin suihkussa, nyt olen loikoillut sängyllä, fiilis on ihan hyvä. Mutta kyllä muistan ne vuodet kun ei ollut sitä puolisoa seuraksi. Nytkin olen netissä paljon mutta tabletilla. Olen innostunut siivoamaan kaappeja ja tavaroita. Tämä on tosi hauskaa mun mielestä. Haluan että mun elämä on seesteinen japanilainen unelma. Ei paljon tarvitse tapahtuakaan. Kunhan on hyvä fiilis. Kavereita näen tosi harvoin.

Vierailija
110/122 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kokenut yksinajanviettäjä. Nykyään on kuitenkin mies, joten anteeksi jos väärä ketju. Mutta ennen olin aika paljon tietokoneella. Opiskelin, kävin kaupassa. Joskus kävelyllä tai shoppailemassa. Nykyään samat. Tänään mies töissä joten heräsin 8, söin, siivosin kaappeja, vein kierrätykseen tavaraa kävellen, söin valmisaterian kotona, kävin suihkussa, nyt olen loikoillut sängyllä, fiilis on ihan hyvä. Mutta kyllä muistan ne vuodet kun ei ollut sitä puolisoa seuraksi. Nytkin olen netissä paljon mutta tabletilla. Olen innostunut siivoamaan kaappeja ja tavaroita. Tämä on tosi hauskaa mun mielestä. Haluan että mun elämä on seesteinen japanilainen unelma. Ei paljon tarvitse tapahtuakaan. Kunhan on hyvä fiilis. Kavereita näen tosi harvoin.

Olet hoksannut, että hyvä fiilis riittää. Niin juuri. Ja sitä on totaaliykinäisen vaikea tavoittaa. Elämä on toisaalla, yksinäinen on kuin varjoissa kulkija, jolle aurinko ei paista. Yksinäistä ei ole olemassa muille ihmisille. Kun yksinäinen huutaa, hänestä ei lähde ääntä. Kuin se puu, joka ryskyen kaatuu metsässä kenenkään tietämättä, huimaamatta.

Vierailija
111/122 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei muuta saa aikaiseksi kuin olla netissä, niin aika tyhjää on.

Vierailija
112/122 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, marjaan vaan kaikki (varsinkin työttömät)! Tämä "neuvohan" tulee vain miljoona kertaa vuodessa muutenkin, etenkin tällä palstalla;) Ja just uutisissa miten hillasoille kadonnut jo melkein sata ihmistä. Voin kertoa, että se maksaisi yhteiskunnalle rutkasti enemmän, kun minä täysin suuntavaistoton lähtisin vähän marjastamaan jonnekin isoon metsikköön, kuin ne vähäiset marjat myyntituloineen mitä sieltä ehkä saisin poimittua:D Sitten jollain kopterilla ja muilla sieltä naarattaisiin. Hyvä muutenkin ilman autoa lähteä ja just vailla mitään tietoa, missä päin niitä marjoja siellä valtavissa ryteiköissä edes on:D Marjapaikat pitää tietää.

No ei tarvitse tietää, just viikonloppuna löysin uuden paikan.

Vierailija
113/122 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Lappiinkiin voisi tuosta noin vaan tosiaan muuttaa täältä satojen kilometrien päästä, hei miksen ole tuota jo itse keksinyt!:p Kuka tulee totaaliyksinäiselle muuttoavuksi, muuttopalvelu taas on liian kallis rutiköyhälle, työpaikat siellä usein vain kausitöitä (viikkoja/korkeintaan muutamia kuukausia pätkä),ystävystyminenkin harvinaista. Entä jos siellä onkin kämppä entistäkin pahempi murju, työ p**aa, p**kalla palkalla, jolla ei eläkään ja todellakaan ainakaan "harrastella mitään kivaa"ja sit jäät sen lyhyen pätkäsi jälkeen(jos nyt edes "pääset"sinne satojen muiden hakijoiden joukosta, joista iso osa asuu jo valmiiksi lähempänäkin sitä pohjoisen työpaikkaa)jumiin pimeään pohjoiseen pitkäksi talveksi. Sounds like a plan siis!;)

Ihan kuin olisitte vankeja omissa kaupungeissanne....

Vierailija
114/122 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin olisitte vankeja omissa kaupungeissanne....

Kyllä se rahan puute pitää melko lailla aloillaan. Pitäisi olla edes sukulaisia, joiden luo pääsisi esim. mökkeilemään. Mutta moniin paikkoihin ei julkisilla enää pääse, vaikka jonnekin voisikin änkeytyä. Yhdessä päivässä ei siis mitään marjastusretkiä pysty järjestämään. Muuttamisessa työn perässä on toki itua, jos oikeasti jossain on työtä ja on työkykyinen.

Vierailija
115/122 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa te ei-tyhjäntoimittajat tekisitte sitten jotain muuta sen ajan, jonka käytätte täällä kommetoimalla ikävästi tyhjäntoimittajina pitämiänne. Teillä kun on niin paljon kaikkea ihanaa ja rakentavaa tekemistäkin, hyvä ja iloinen mieli yms, ettei luulisi olevan tarvetta mollata muita ihmisiä.

Vierailija
116/122 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on mennyt vielä astetta huonommin. Kävin pikku kävelylenkillä aamulla, mutta kotiin päästyäni pysyin tuskin pystyssä. Oli pakko mennä petiin, ilman aamupalaa. Torkuin tunnin verran ja sitten hoipuin puurolle. Mietin, onkotulossa flunssa tai korona. Jälkimmäinen olisi kyllä ironista, kun minulla ei ole kaupankassaa kummempia ihmiskontakteja. Uimarannalla käytin kyllä yleistä pukukoppia.

Otin ibuprofeenia ja palasin petiin. Nyt nukuin kunnolla pari tuntia. Heräsin vasta iltapäivän puolella. Olo on edelleen heikko, pää humisee.

Huomenna olisi tärkeä meno kaupunkiin. Toivottavasti se toteutuu.

Kauheaa sairastaa yksin. Jos tänne kuukahdan, ei ketään kiinnosta tulla etsimään.

:'(

Vierailija
117/122 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tarvitse tietää, just viikonloppuna löysin uuden paikan.

Kerro toki meille muillekin.

Vierailija
118/122 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt kesälomalla ja tänään oon vain istunut koneella ja parvekkeella. Kohta lähden uimaan tunnin ajaksi.

Vierailija
119/122 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa te ei-tyhjäntoimittajat tekisitte sitten jotain muuta sen ajan, jonka käytätte täällä kommetoimalla ikävästi tyhjäntoimittajina pitämiänne. Teillä kun on niin paljon kaikkea ihanaa ja rakentavaa tekemistäkin, hyvä ja iloinen mieli yms, ettei luulisi olevan tarvetta mollata muita ihmisiä.

Kyllä sitä päivän mittaan ehtii tehdä paljon ihanaa ja rakentavaakin, ja sitten se vasta on mukavaa rentoutua vaikka av-palstaillen. Kritiikki ei ole välttämättä mollausta.

Vierailija
120/122 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku siis kävi sanomassa, että älkää tylsistykö, vaan menkää poimimaan lakkoja, niin saatte rahaakin. Vieläkin on epäselvää, miten tämä kaikki järjestetään. Tuleeko kirjoittaja hakemaan mut ensi lauantaina autonsa kanssa sinne suolle ja auttaa sitten lakkojen kauppaamisessa?

Joku autoileva voisi tullakin, ja voitte jakaa bensakulut. Marjat osaat varmaan myydä itsekin. Esimerkiksi 10 kg lakkoja = 150€ puhtaana käteen.

OT, minä saan melko hyvin toimeentulevana rahaa paljon helpommalla tekemällä ihan ansiotyötäni. Nytkin on positiivinen ongelma, että mihin rahaa laittaisi, ettei vain makaa tilillä. Tällaisella elämäntavalla ei rahaa kulu kovin paljon. Lomarahoillakin ostin osakkeita, jotka ovat jo nyt nousseet tuota enemmän ja ”työtä” oli muutama minuutti. Nautin nyt vain lomasta ja aikatauluttomuudesta, ulkoisesti näyttää varmaan tylsältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä