Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mitä ihmettä?! Kuolinilmoitus lehteen maksaa satoja euroja?

Vierailija
19.07.2020 |

Esimerkkihintoja:
Kaleva halvimmillaan 262 euroa
Aamuposti 337 euroa
Helsingin Sanomat sunnuntainumero 605 euroa

Mitä ihmeen rahastusta tämä on?? Luulisi että tuollaisen saisi lehteen halvemmallakin. Ei ihme, että moni ei lehdessä enää ilmoita kuolleista saati syntyneistä.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläminen se vasta kallista onkin!

Vierailija
2/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita että ”rakkaus voittaa kuoleman”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai tuo kenellekään yllätyksenä tule. Ja tosiaan, pakkohan ei ole ilmoittaa.

Vierailija
4/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kuolla.

Vierailija
5/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tehdä huumorilla kuolinilmoituksia :)

Vierailija
6/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää? Ainahan se on kallista ollut.

Itse en ole koskaan ymmärtänyt kuolinilmoitusten pointtia. Mikä pointti niillä on? Ilmoitellaan tuntemattomille, että näin on päässyt käymään? Vai viimeinen huomiohuoraamisen muoto? Meillä on surua?

Vierailija
7/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kuolemisesta makseta? Henkisesti rankkaa puuhaa, värin että pelkästä olemisestakin maksetaan. Kuoleva sentään tekee JOTAIN.

Vierailija
8/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinilmoituksesta tietää, että vainajan hautajaistoiveessa oli tämä listattuna ja rahat varattuna. Meillä siskonmies vastusti ehdottomasti kuolinilmoitusta, kun isä kuoli, valitti sitä, miten perintö pienenee.

Vierailija
9/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, eiväthän lehdet hyväntekeväisyyslaitoksia ole. Eivätkä viranomaisviestintää. Jostainhan niidenkin on saatava tuloja.

Kuolinilmoitus ei ole pakollinen. Lisäksi myös kuolinilmoitussivujen taittaminen vaatii työvoimaa ja -aikaa, joka ei ole ilmaista.

Vierailija
10/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Odottakaas kun hautakivihullu tajuaa tämän.. 

Vierailija
11/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan lukenut kuolinilmoituksia. Eikö nykyisin vaikka maistraatti voisi ylläpitää listaa kuolleista nettisivuillaan?

Vierailija
12/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleminen on vielä pakollista, mikään muu ei ole. Kukaan ei siis pakota kuolinilmoitusta laittamaan.

Vierailija
13/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan ymmärtänyt kuolinilmoitusten pointtia. Mikä pointti niillä on? Ilmoitellaan tuntemattomille, että näin on päässyt käymään? Vai viimeinen huomiohuoraamisen muoto? Meillä on surua?

No kyllä minä ainakin oman äitini kuolemasta ilmoitin lehdessä, sillä hän oli pidetty ja toimi julkisessa ammatissa, minkä takia monet (lehden ikäluokkaa edustavat iäkkäämmät ihmiset) tunsivat hänet. En olisi mitenkään voinut ilmoittaa äitini kuolemasta heille kaikille henkilökohtaisesti.

Vierailija
14/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää? Ainahan se on kallista ollut.

Miten niin tuntemattomille? Isällä oli hyvin laaja ystäväpiiri niin ihan sen takia laitoin kuolinilmoituksen, että ystävät sekä sellaiset sukulaiset joiden kanssa en ollut yhteydessä saivat tiedon asiasta. Samalla se oli myös hautajaiskutsu. 

Vierailija
15/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vie tilaa mainoksilta.

Vierailija
16/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ilmotettiin kotipaikkakunnan lehdessä vanhempien kuolemasta, vaikka etenkin toinen oli elänyt jo hyvän tovin muualla maassa. Ihan vaan niille vanhoille tutuille siellä.

Vierailija
17/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai tuo kenellekään yllätyksenä tule. Ja tosiaan, pakkohan ei ole ilmoittaa.

Minulle itse asiassa tuli, en ole koskaan ajatellut asiaa vaikka luenkin aina kuolinilmoitukset lehdistä (suomalaista melankoliaa parhaimmillaan.. kuolinilmoitukset ja sarjakuvat)

Vierailija
18/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle itse asiassa tuli, en ole koskaan ajatellut asiaa vaikka luenkin aina kuolinilmoitukset lehdistä (suomalaista melankoliaa parhaimmillaan.. kuolinilmoitukset ja sarjakuvat)

Samoin tuli yllätyksen, kun en koskaan ollut hinnoista keskustellut kenenkään kanssa. 

Vierailija
19/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuoleminen on vielä pakollista, mikään muu ei ole. Kukaan ei siis pakota kuolinilmoitusta laittamaan.

Älä unohda veroja... varmempaa kuin kuolema.

Vierailija
20/76 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvänen aika, eiväthän lehdet hyväntekeväisyyslaitoksia ole. Eivätkä viranomaisviestintää. Jostainhan niidenkin on saatava tuloja.

Kuolinilmoitus ei ole pakollinen. Lisäksi myös kuolinilmoitussivujen taittaminen vaatii työvoimaa ja -aikaa, joka ei ole ilmaista.

Olisi hauska nähdä vertailu mainoksen, kuolinilmoituksen ja muiden ilmoitusten kesken.