^^^^MAALISKUISET 2014^^^^
Ja tässä uusi pino maaliskuun vauvasta haaveileville=)
Taustaa uusille kuumeilijoille itsestäni:
Olen 32-vuotias neljän ihana pojan äiti. Kolme vanhinta on jo isoja, esikoinen lähtee yläasteelle ja nuorin koululainenkin menee 2. luokalle... yksi on siinä välissä 5. luokkaa aloittamassa kunhan kesästä selvitään.
Sitten on meidän pikkuinen "leppäkerttumme", joka täytti helmikuun alussa vuoden ja hänelle kaveria toivotaan kovasti (minä ehkä miestä enemmän). Sitten on lapsilukumme 100%-varmasti täynnä.
Nyt menossa kp 2 (laskettuna runsaammasta vuodosta) Kierron pituus näyttää olevan keskimäärin 29, mutta voi olla kaikkea väliltä 28-33.
Tervetuloa vaan kaikki kuumeilemaan!
Tellu
Kommentit (343)
Maaliskuiset
(12.6.2013)
Eve kp 2 yk 4 vuotta
Marjana kp 3/30-33 yk 3v 3kk
Tepsuttelija kp 4/28-32 yk3
kaunisikävä kp 4/? yk yli 2 v
Fiina82 kp 5/26-28 yk1
Tellu kp 10/28-33
Kirsikkakarkki kp 12 yk13
Masc kp 17/28-32 yk5
Knyte kp 21 /28-35
Mukana myös:
Piia20
Matinna
Fiina, tervetuloa joukkoon ja onnea kuumeiluun. Työkiireet voi toisaalta olla ihan hyväkin juttu... eipähän ehdi stressata=)
Kaunisikävä, kiva saada sinut mukaan, vaikka tietysti olisin toivonut teillekin onnellista odotusta kun se raskaus vihdoin alkunsa sai! Elämä ei ole aina reilua=/ Nyt kaikki sormet ja varpaat ristiin, että PAS tuo toivotun tuloksen ja kaikki menee sen kahden maagisen viivan jälkeen hyvin=)
Ja EVE!!!!! Niin kurjaa, että kuumetta joudut potemaan edelleen, mutta silti niin kiva saada sinut tänne=) Muistan sinut hyvin kk-pinoista kun kuumeilin meidän kuopusta... raskauduttiin samasta kierrosta. Sain niin monet naurut sun hyvistä jutuista;)
Ja aina pitää uskoa unelmiin... kyllä se tuhiseva nyytti sinunkin syliisi tiensä löytää=) Nyt vaan semmoiset (vauva)kuumelääkkeet kehiin, että saat taudin talttumaan ja alat potemaan seuraavaksi sitten niitä raskausoireita... eikös;)
Nyt on riennettävä, ettei myöhästy työpaikalta!
Knyte, hyviä hermoja piinaviikoille. :)
Tellu: Jospa kuopus on saanut vain tavallisen kulkutaudin. Ei liene mikään mahdottomuus, jos olette Linnanmäelläkin käyneet. Paljon porukkaa samassa kasassa, niin äkkiäkös sieltä joku pöpö lähtee matkaan. Paranemisia pikkuiselle!
Fiinalle tsemppiä kuumeiluun aloittamiseen. Toivottavasti tärppää nopeasti.
Kaunisikävä, voi kuinka ihanaa kuulla sinusta! Aivan kuin olisit lukenut ajatukseni, koska mietin sinua eilen, että mitähän teille kuuluu. Ja sitten olitkin käynyt illalla kirjoittamassa tänne kuulumisia. Ihan uskomatonta! Jäikö teille monta alkiota pakkaseen? Tsemppiä, että PAS onnistuu tässä kierrossa. :)
Eve, tervetuloa tännekin! Minä olen tosiaan nyt pyrkinyt tähän kuukausipinoissa pyörimiseen sen takia, että pystyisi kuumeilemaan ns. normaalisti, eikä vain hoitoja ajatellen, kun nyt luomuna vielä kaksi kiertoa ainakin täytyy mennä.
ON: Pikkuhiljaa alkaa vuoto hiipumaan... Sietääkin. Tekee niin hirveästi mieli seksiä, mutta ei huvita sotkea pahimpina vuotopäivinä. :P Ja uimaankin kyllä tekee mieli, joten ehkä sinnekin tässä parin päivän sisällä pääsisi. Huomenna olisi lääkärin soittoaika, että pääsisin juttelemaan nyt näistä mahdollisista jatkotutkimuksista. Toivottavasti hän tosiaan olisi myös sillä linjalla, että pitäisi nyt ottaa lisätutkimuksia ja kenties tarttuisi kilpirauhasarvoasiaankin. Jos se olisi edelleen yli 2, niin toivoisin itse, että kokeiltaisiin laskea sitä alemmas. Ei se ota, jos ei annakaan... Olen vain niin valmis kokeilemaan kaiken mahdollisen sen eteen, että raskaus saataisiin alulle.
Ihmettelen kyllä itsekin, miten hyvin sain miehen motivoitua tuohon vitamiinien syöntiin! En olisi kuuna päivänä uskonut. Kaippa se kertoo sitten siitä, että kyllä hänkin on täysin motivoitunut tähän lapsen yrittämiseen, vaikka emme siitä jatkuvasti jauhakaan. Ehdotin, että kokeillaan vitamiinilisiä molemmille ja miehellä menee 3 kuukautta ennen kuin niiden mahdollinen vaikutus näkyisi sperman parantumisena. Ihan hurjalta sekin kyllä tuntuu, että meillä on pöydän reunalla vitamiinipurkkeja kuin vanhoilla mummoilla lääkepurkkeja. :D Mutta ei niistä ainakaan haittaa ole, kun laskin kaikista turvalliset annokset yhteiskäytössäkin. Seleeni varsinkin kun voi olla ihan myrkyllistäkin liian isoilla annoksilla.
Marjana kp 3/30-33 yk 2v 4kk
Hei kaikki!
Uskaltaakohan tätä edes kirjoittaa, vai viedäänkö onni pois heti kun sen tuo muiden tietoisuuteen... Maanataina tuli haalean haale plussaviiva tikkuun, tiistaina vielä aavistuksen haaleampi, kun en kahta päivää malttanut odottaa (tosin tiistaiaamun pissahätä oli niin järjetön, että se kyllä voisi loogisesti selittää vähemmän määrän hormonia verrattuna edelliseen aamuun). Sitten loppuivat testit ja nyt odottelen posteljoonia, jospa ehtisi tämän päivän postin tuoda ja uudet testit olisivat ehtiineet mukaan...
Mies ei vielä oikein usko tulosta ja itsekin epäilen sitä. Pelkään että on vain joku väärää toivoa herättävä haalea viiva, että menee kesken heti alkumetreillä, on tuulimuna, että olen mokannut kun en ole ostanut foolihappoa ja popsinut sitä, juon liian paljon kahvia, stressaan niin että se koituu kohtaloksi, suunnittelen jo liikoja kun ehdin jo tarkistaa milloin mahdollinen äitysloma alkaisi jos tämä olisi ja pysyisi totena... Voi kamala mitä kaikkea päässä liikkuukaan. Ja ajatukset pyörivät päässä koko ajan kun mies on töissä, ellen tee mitään mikä vaatii kunnon keskittymistä. Oli pakko lopettaa eri palstojen lukeminen missä puhuttiin kaikista mahdollisista ongelmista, koska tuntuu että tieto alkoi lisäämään tuskaa.
Toivottavasti kuukautiset eivät ala heti seuraavalla vessakäynnillä vain siksi että uskalsin teille tästä kirjoittaa - alkaa siis jo lievää taikauskoakin ilmaantua kun mietin tällaista - mutta kuumeilijoina olette varmaan kokeeneet ja lukeneet monenlaisia ajatuksia. :)
Huh huh, kyllä on aikamoista tämä naisen päihkäily. :)
Kiitos vastaanotoista :)!! On Matinna niin tutun kuulosta..:) Toivotaan että pelot ovat nyt turhia ja plussa sieltä vahvistuu :)
Maaliskuiset
(13.6.2013)
Eve kp 3 yk 4 vuotta
Marjana kp 4/30-33 yk 3v 3kk
Tepsuttelija kp 5/28-32 yk3
kaunisikävä kp 5/? yk yli 2 v
Fiina82 kp 6/26-28 yk1
Tellu kp 11/28-33
Kirsikkakarkki kp 13 yk13
Masc kp 18/28-32 yk5
Knyte kp 22 /28-35
Mukana myös:
Piia20
Matinna
Matinna, taitaa osua LA helmikuulle, vai? Onnea jokatapauksessa=) Kyllä kaikki menee varmasti hyvin!
Marjana, minulla on usein alkukierrosta myös hillittömät seksihalut, mutta kun ei juuri se sotkeminen huvita. Miestä ei kyllä haittaisi mikään sotku... viimeksikin pahimpina vuotopäivinä oli vonkaamassa;)
Tulehan kertomaan, mitä lääkäri sanoi... aloitetaanko lisätutkimukset=)
).( Nyt on napa sekaisin! Taas tuli seksin jälkeen vessakäynnillä paperiin verta! Hyvin, hyvin vähän, mutta kuitenkin. Paperiin jäi oikeastaan semmoista vaaleanpunaista, eli ei edes veren väristä (saman väristä kuin tämän sivun hempeän punaiset tekstit... esim. tuo "seuraava sivu ->"). Olen aivan ymmälläni... kuin Ö aapisessa! Ikinä ennen en muista, että vuotoa olisi ollut alkukierrossa, loppupuolella kyllä.
Mietin jo, että josko olisi ns. ovisvuotoa. Sitä minulla on ollut joskus. Mutta kun nyt ei pitäisi olla ovis. Olen melko myöhäinen ovuloija. Eikä edes ovisoireita ole. EN TAJUA! Toivottavasti vaiva ei tule jäädäkseen. Tai sitten täytyy hakeutua lääkäriin. En nyt kyllä heti lähde jalkojani levittelemään tohtorin pakeille, mutta jos alkaa muodostua jokaisen kierron ongelmaksi, niin sittenhän ei muu auta=(
Jos jollain soi kellot, että mistä tämmöinen voisi johtua, niin saa kertoa ;)
Minä olen kuopuksen kanssa loppuviikon kotona... piti päästää mies jo välillä töihin. Toivottavasti mahaoireet helpottavat. Oli eilen lääkäri ollut ihmeissään ja lähettänyt konsultaatiopyynnön lastenlääkärille. Nyt en vain tiedä, että soittaako minulle joku vai pitääkö tässä vain pyöritellä peukaloita. Ei ollut mieskään älynnyt jatkosuunnitelmista ottaa selvää... hmph!
Onneksi pieni on iloinen ja hyväkuntoinen. Kaikki vain tulee suoraan kropan läpi=(
Heissan!
Tulisin mukaan tänne maaliskuisiin jos huolitte! Tuo helmikuisten pino on totaalisen hiljainen ja itsellä kun on pahin piina meneillään niin kaipaa tätä kirjoittelua... Olen vähän rajatapaus, sillä JOS nyt olis tärpännyt niin kunnon vuodosta laskettuna kierto olisi niin, että la olisi 28.2. mutta jos lasketaan ekoista punaisista niin la olisi 1.3. =).
Tellu: Mälsää tuo vuotelu, vaikka vähäistä onkin. Täällä on aika monella ollut kokemuksia vuoteluista/välivuodoista/tuhruista, mistä milloinkin. Itsekin niistä aikanaan kärsin, nimenomaan kesken kierron tulevista ihme välivuodoista. Syyksi nimettiin lapsettomuustutkimusten yhteydessä löydetty solumuutos kohdunsuulla ja se hoidettiin loopilla. Siihen päättyivät epämääräiset vuodot. En siis missään nimessä meinaa, että kyseessä sinulla olisi joku tuollainen, mutta jos sinua huolettaa, niin voithan kysyä asiasta lääkäriltä. Niin, ja tsemppiä pienelle potilaalle!
Marjana: Rekallinen tsemppiä taas luomukiertoon...! Ihailtavan sitkeä sinä vaan oot.
Matinnalle onnea plussasta. Hyvin kaikki menee, joten nautihan =)!
Muille tutuille ja uusille tervehdys!
).( Täällä siis piinaviikot parhaimmillaan. Uusille tiedoksi, että yritämme lasta hormoniavusteisesti, takana tässäkin kierrossa siis clomifen+pregnyl -combo, joka ollut käytössä nyt huilikuukausia mukaan lukematta viime vuoden elokuusta saakka. Kotona jo kolme kullanmurua ja nyt neljättä, mutta nykyisen miehen ekaa biologista, yritetään. Saldona 15 yrityskierrosta toistaiseksi yksi kkm, viime marraskuussa. Kova olisi toive saada vielä tässä iässä (minä 35, mies 32) yksi vauva, mutta voi olla, että meidän hoidot päättyvät tämän vuoden lopussa. En jaksa tätä loputtomiin. Mutta vielä on täys tsemppi päällä =).
Nyt on päällä pahimmat oireet, mutta niihin ei ole hormonien takia luottamista. Rinnat ovat turpeat ja kipeät, palelen, olen väsynyt ja vatsaa nipistelee. MUTTA näin se on ollut oikeastaan jokaisessa pregnyl-kierrossa, tuo pregnyl kun aiheuttaa nää olotilat. Mutta ootellaan, kun ei muutakaan voida. Ja jos ei nyt tärppiä ole käynyt niin maaliskuisissa jatkan sujuvasti =).
Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille.
RM kp21/28, dpo7
Kiitos Fiina, Tellu ja Roxymamma!
Se hitsin posteljooni ei tuonut testejä eilen (vikahan on tietysti hänen, ei Suomen postilaitoksen hitaus tällaisissa äärimmäisen tärkeissä tapahtumissa tai minun, koska tilasin ne vasta kun edelliset testit loppuivat :)). Mutta kuukautiset ovat nyt nelisen päivää myöhässä, joten alan jo pikkuisen uskoa että alkuviikon testit ehkä olivat oikeassa. Mutta sehän ei tarkoita etteikö miljoona muuta asiaa voisi mennä vielä väärin. Jos tämä on ja pysyy, niin LA on Tellu aivan oikein helmikuun 17. päivän tietämillä. Silloin joudun varmaan siirtymään tuonne Helmimasujen puolelle.
Jännitetään nyt niitä posteljoonin tämänpäiväisiä tuliaisia.
Heissan! Olen 23v vauvasta uneksija. Takana päin on jo monta kuukautta pettymyksiä, tällähetkellä on menossa kp12 /30-32 7 yrityskierrolta. Tämä on kolmas kierto, jossa minulla on käytössä terolut (joka ilmeisesti edesauttaa raskaaksi tuloa, vaikka menkkakipuihin määrättiin.. ;)). Aloitin nyt lisävitamiinit pari viikkoa sitten, vaikka aika monipuolisesti syönkin. Ovistikutkin on parilla kierrolla ollu käytössä, vaikka huomaan kyllä oviksen kasvaneista haluista ja limoista :"D Tämä kierto on ollut aika jännä, koska mulle tuli ovis jo pari päivää menkkojen jälkee!! Ennen on tullut aika keskivaiheilla... Voisko mulla olla sitten kierto sekaisin, kun epäilen että sain 5yk:lla varhaisen keskenmenon (oli sen verran runsaat menkat ja ulos tuli isohko verihyytymä semmoisen pikkuriikkisen vaalean möykyn kera). Saapi nähä tuleeko tässä kierrossa toista ovista vai jäikö se tuohon maanantaiseen (onneks lakanat heilu vkoloppuna kiitettävästi... :D)
Eve: Ihan olen samoilla linjoilla sun kanssa, tehdään tästä nyt Se kuukausi!
Meitä on aika monta pitkämatkalaista tässä. Muistan sut kyllä aiemmista pinoista :)
Onko sulla nyt mikä vaihe hoidosta menossa, lyhyellä vai pitkällä kaavalla?
Toivon sulle voimia ja positiivisia tuulia ja tunnelmia!
Tellu: Kiitos tsempistä, sitä tarvitaan :) Harmitusta sulla tuo tuhruttelu, mutta harvemmin se kai merkki mistään vakavammasta on. Jos huolettaa niin kannattaahan sitä kysyä ja selvitellä.
Marjana: Olen sua käynyt aina välillä täältä etsimässä ja lukemassa sun kuulumisia :)
Samoissa pinoissa oltu moneen kertaan ja sinä olet jäänyt vahvasti mieleen.
Olen kauheasti toivonut teille sitä paljon odotettua ja ansaittua plussaa mitä harmiksi
ei sitten vielä ole kuulunut :( Itsellä oli ihan utopistinen olo kun plussasin heti siitä
ensimmäisestä tuoresiirrosta ja niinhän se sitten olikin niin sanotusti liian hyvää ollakseen
totta. Tai oli se totta mutta jostain syystä ei pieni jaksanut jatkaa. Olen paljon sen asian kanssa henkisesti joutunut painimaan, mutta minkäs sille voi. Meille jäi vain kaksi alkiota pakkaseen ja nyt jännittää miten ne selviytyvät sulatuksesta. Eri oljissa ovat joten
oletan että sulattavat yhden kerrallaan ja jos se ei selviä niin sulatetaan vielä se toinen.
Toivon niin että edes jompi kumpi selviäisi siirtoon. Hyvälaatuisia olivat mutta ei siinäkään
mitään takeita kai ole miten ne sulattamisesta tokenee. Kiitos tsempistä, toivotaan että nyt onnistaa! Ja teille paljon voimia ja onnea matkaan, jospa NYT olisi se kierto kun se pieni luomuihanuus saa alkunsa :) Hattua nostan minäkin sun jaksamiselle ja positiivisuudelle.
Ja kaikille muillekin voimia ja tsemppiä! Toivotaan että olisi kaikille nyt hyvä kierto ja kuukausi.
ON: Väsyttää ihan armottomasti. Liekö nuo Zumenonit vai joku ihme kesäväsymys mutta olen ollut tajuttoman väsynyt tässä jo useamman päivän. Nyt alkaa myös jännittää, ensi viikolla pitäisi ultrassa selvitä onko kaikki ok siirtoa ajatellen ja sitten varataan aika siirrolle. Joku pikkupiru olkapäällä koko ajan tuntuu kuiskivan että joku juttu tässä menee pieleen kuitenkin, vaikka pitäisi vaan ajatella positiivisesti.
kaunisikävä kp5/?, yk yli 2v.
TEllu: Jospa se vuoto on vain viimeisiä menkkavuotoja. Varsinkin seksin jälkeen tuleva vaaleanpunainen vuotohan yleensä on vain spermaan sekoittunutta pientä menkkavuotoa. Tai limakalvovuotoa, jos sattuu tulemaan joku nirhauma. Kuopukselle edelleen paranemisia!
RM: Tervetuloa vaan tänne piinailemaan viimeistä viikkoa! :)
Piikkitäti: Kyllähän tuo siltä kuulostaa, että kierto on hieman sekaisin, jos ovis tosiaan on tullut ihan kierron alussa. Eihän se munarakkula siellä parissa päivässä ole millään ehtinyt kasvaa riittävän suureksi irrotakseen, jos kierto olisi tosiaan ollut normaali. Liekkö jotenkin mennyt pari kiertoa nyt ns. sekaisin. Oletko testannut, ettet vaan ole raskaana? Vuodosta huolimatta.
Kaunisikävä: Mihin noita Zumenoneja käytetään? Paljon olen ehtinyt lääkkeisiin tässä perehtyä, mutta tuon käyttötarkoitusta lapsettomuushoidoissa en vielä tiedä. Paljon positiivisia ajatuksia sinulle. Hyvä, että alkiot ovat eri oljessa, niin saa tosiaan sulatettua eri aikaan. Kuin myös toivon teille onnistunutta PAS:ia ja siitä alkavaa kestävää raskautta. :)
ON: Tänään oli lääkärin soittoaika ja se olikin suorastaan yllättävä. Lääkäri kuunteli hyvin pohdintojani ja huoliani. Hän laittoi minut suoraan kohdun tähystysjonoon, johon menen siis elokuussa, kun polit taas aukeavat. Tähystys tehdään loppukierrossa viikko ennen kuukautisia eli juuri silloin, kun vuotoa yleensä esiintyy seksin jälkeen. Lääkäri haluaa nähdä mikä limakalvon tilanne silloin on, koska kaikissa ultrauksissa alkukierrossa ja oviksen aikoihin limakalvo on ollut hyvä. Tämä nyt valitettavasti tarkoittaa sitä, että meidän seuraava pakastealkionsiirto menee syyskuulle asti, mutta ehkä tämä tähystys on kuitenkin nyt parempi tehdä ennen yhtään siirtoa.
Mutta jotain tehdään sentään jo nyt. Lääkäri määräsi minulle Letrozol-lääkkeen, joka on vaikutukseltaan Clomifenin kaltainen. Sen tarkoitus on kasvattaa hyvälaatuinen munarakkula tai kenties jopa parikin sellaista. Lääkärin mukaan munarakkulan laatu määrittelee sen, millainen on loppukierron limakalvo. Tätä nyt kokeillaan siis osaltaan estämään niitä loppukierron vuotoja, sekä samalla parantamaan raskautumismahdollisuuksia. Mieli on kyllä hyvä, kun päästiin heti jotain tekemään! :) Aloitin siis lääkkeen tänään, joten tämä luomukierto vaihtui nyt kuitenkin jonkinlaiseksi lääkekierroksi.
Marjana kp 4/30-31 yk 3v 3kk
Marjana: Minulla PAS tehdään siis lääkkeelliseen kiertoon ymmärtääkseni pääosin epäsäännöllisen kierron takia. Zumenon kehittää/paksuntaa limakalvoa (mikäli oikein olen tajunnut) ja lääkkeellisessä voidaan suunnitella helpommin myös siirtoajankohtaa kun ovulaation kanssa ei tarvitse temppuilla. Luget alkanee siihen rinnalle muutama päivä ennen siirtoa. Limakalvon paksuuden kanssa mulla ei ole missään vaiheessa ongelmaa ollut joten vähän jännitänkin että millaisen megalimakalvon tuo lääke nyt sitten kasvattelee. Mutta hienoa että sait omia asioitasi eteenpäin! Asiallinen lääkäri. Parempi varmasti kuten sanoitkin että tähystys tehdään ennen siirtoa vaikka siirtoaika menee sitten pidemmälle. Jospa kuitenkin tuo nyt aloittamasi lääke tepsisi toivotulla tavalla :)
Maaliskuiset
(14.6.2013)
Eve kp 4 yk 4 vuotta
Marjana kp 5/30-33 yk 3v 3kk
Tepsuttelija kp 6/28-32 yk3
kaunisikävä kp 6/? yk yli 2 v
Fiina82 kp 7/26-28 yk1
Tellu kp 12/28-33
Kirsikkakarkki kp 14 yk13
Piikkitäti kp 13/30-32 yk7
Masc kp 19/28-32 yk5
Knyte kp 23 /28-35
Mukana myös:
Piia20
Marjana, hyvä kun sait positiivisia uutisia! Ja vaikka siirto meneekin nyt hieman pidemmälle, niin ainakin seuraavassa siirrossa pystytään mahdollisesti ottamaan taas uusia juttuja huomioon... jospa vaikka mahdollisuudet paranisivat entisestään... hope so! Ja ehkäpä tuo uusi lääkekin jo auttaa asiaa=)
).( Tänne ei ihmeitä. Vuotoa ei tullut enää ollenkaan paperiin saati housuihin asti. Se oli vain tuolla ekalla vessassa käynnillä seksin jälkeen kun sain sitä punaista paperiin. Ainakin se on hyvä, ettei vuoda jatkuvasti=)
Minä sain eilen n. kymmenen raivaria ja kohteena oli tietysti lapset=( Tosi paha mieli tuli itsellenikin. Varsinkin kun raivosin ihan turhista jutuista... esim. leivän muruista lattialla sain ihan totaalihepulit!!! En tiedä, miksi semmoiseksi pirttihirmuksi taannuin... se kun ei oikeastaan ole minulle tyypillistä, paitsi juuri ennen menkkoja. Säikähdin oikeasti jo itsekin meuhkaamistani ja lapset (isoimmatkin) katsoivat minua suut auki! Pyysin tietysti käytöstäni hetken päästä anteeksi, mutta silti hävettää vieläkin=((( Onkohan hormonit sekaisin? Jotenkin tämä kiertokin on tuntunut kummalliselta, jo heti tässä alkuvaiheessa.
Tai sitten raivoamiseni selittää pelkkä väsymys. Tuo kuopuskin on aiheuttanut superpaljon huolta tuon ripulointinsa kanssa=( Eilen sain kuitenkin sen verran ongittua tietoja tähän kuopuksen tilanteeseen, että joko lasten lääkäri soittaa minulle tai lähettää ajan tarkempiin tutkimuksiin=) Se helpottaa jo kummasti... Ja sekin helpotti illalla mieltäni, että ei enää ihan vetenä tullut syödyt ruoat ulos tuolta pieneltä... vaikka vielä löysällä vatsa olikin.
No nyt tämä meni kuopuksen oman navan selitettelyksi eikä minun ;D
Marjana: Ainakin pari päivää ennen menkkoja testasin negan, mutta voishan sitä huomisaamuna varmuudeksi testata. Ei mulla ainakaan mitään kummosia oireita oo ollu, jos raskaana sattusin olemaan :D
Iltaa!
Marjana: Sun lekuripuheluhan oli vallan mainio! Tosi hienoa, että jotain tehdään, tuntuu varmasti mukavalle ja antaa lisää toivoa "luomu"tärpistä. Toivottavasti lääke sopii sulle eikä tuota mitään kummia sivuoloja... =).
).( Höh ja plääh. Olen huomannut sellaisen toistuvan kuvion joka kierrossa, että tässä vaiheessa, noin viikko oviksesta iskee sellainen "tästä ei tule koskaan mitään" -masis. Tuntuu, että se on ihan hormonalinen juttu, koska surkea olotila tulee niin säännöllisesti tässä vaiheessa kiertoa. Onko kukaan pidempään yrittänyt huomannut vastaavaa? Olen miettinyt, että olisko kyse jonkun hormonitason laskusta kropassa ja se saa aikaan tän olon? Mietin, että oisko se pregnylin laimenemisesta johtuvaa? Että kun pregnyl laimenee kropasta pois niin se aiheuttaa tän...
Noh, anyways olo on ihan surkea, mieli maassa. En ole varsin surullinen vaan enemmänkin vähän niinkun vihainen tälle projektille. Hymähtelen itselleni, että "ei kannata edes toivoa, ei tästä mitään tule"... Niinpä tää piinafiilis kyllä romahti ja oottelen vaan menkkoja :/. Tuntuu ihan tyhmältä ees aatella, että sisälleni olisi joku kiinnittynyt ja kasvaisi siellä...
Tällaisilla tunnelmilla viikonloppuun. Aurinkoa teille!
RM kp22/28, dpo8
Ensinnäkin tsemppiä kaikille!
RM: Erittäin tuttu tunne. Jo ennen kuin alettiin yrittää lasta olin aina ihan masis n. viikko oviksen jälkeen ja se turhautuminen kesti menkkoihin saakka. Tosin mä halusin silloin jo lasta. Toivoin niin kovasti että "vahinko" sattuisi ja testailin epätoivosena vaikka meillä olikin keskeytetty yhdyntä joka ikinen kerta... Mun ystävät kenellä on lapsia jatkuvasti jaksaa muistuttaa mua että he tulivat raskaaksi heti kun lopettivat raskautumisajatukset. Mä en tajua miten tohon pisteeseen edes pääsee? Ettei kattele kalenteria, laskeskele ja yritä elämäntavoillaan saada vauvaa. Kai toiset osaa vaan rentoutua helpommin. :/
ON: Mieheni on kyllä loistava tapaus. Herra on insinööri ja kova poika suunnittelemaan ja laskeskelemaan. Hän tuli tänään työreissulta kotiin ja heti ensimmäisenä ilmoitti että tässä kuussa peitot heiluvat aikaisemmin kuin yleensä. :D Meillä aikalailla onkin tuo seksi painottunut kp10-22 tienoilla. En tiedä onko syynä pelkästään tää vauvaprojekti, mutta ei yleensä tee mieli heti menkkojen loputtua. Tämän iltaset peittojen heiluttelut tuskin kyllä vauvaprojektia auttoivat kun kuitenkin se ovis näin pitkässä kierrossa on kuitenkin kierron loppupuolella.
Odottelen edelleen tietoa sieltä gynen polilta. Kai siinä menee jokunen aika ennen kuin he ees tarjoavat mulle aikaa. Ois kiva tietää miten paljon sitä endoa nyt todellisuudessa on ja vaikuttaako se meidän vauvansaantiin. Mieheni kyllä on sitä mieltä että kärsimättömyyteni ja jatkuva stressaaminen on syy siihen etten tule heti raskaaksi eikä endometrioosi. Olen kyllä huomannut että unettomuuteni (kautta elämäni ollut jaksottaista unettomuutta mitä on hoidettu lääkkeillä) on palautunut "yrittämispäätöksen" jälkeen ja mieliala heittelee suuresti stressin takia. Olisi kiva osata olla ajattelematta koko raskautumista, mutta kun sitä haluaa niin kovasti. Ei häiden suunnittelukaan vie ajatuksia muualle. :(
Heippulis hei siskot!
Marjana, voi miten ihanaa, että lääkäri otti sinut vakavasti ja pääset lisätutkimuksiin ja ennen kaikkea lisäapua jo ennen tutkimuksia. Olisi kyllä aivan supermahtavaa kun teille nyt tulisi se luomuplussa ja tuleehan se.
Tellu, oi muistan sut hyvinkin. Aattelinkin ootko sama Tellu kun nimimerkki oli niin tuttu. näinkö tämä aika on mennyt että sulla se samanaikainen plussa kuin mulla on jo iso taapero. Toivottavasti sullakin tärppää pian ja täytyyhän meidän nytkin sitten plussata samaan aikaan kun viimeksikin niin kävi. Ja tällä kertaa minäkin saan sen nyytin syliin asti. Sovittu.
Kaunisikävä, muakin noi zumenonit vähän väsyttää ja joskus tulee vähän sellainen öllömöllö olokin. Vähän itsekin ihmettelin miks mulle zumenonit määrättiin kun limakalvo on aina ollut mitä loistavin. Mutta syynä siis myös tuo aikataulutus. Varsinkin kun on juhannus ja sitten klinikka jääkin jo kahden viikon päästä kesätauolle niin ajoitus pitää osua kohdilleen. Ei kai siitä limakalvon paksuntamisestakaan mitään haittaa ole.
Matinna, onnea plussasta. Toivottavasti uudet testit tulee heti maanantaina niin pääset taas testaamaan. Kyllä se plussana pysyy.
ON siis miten tämä aika nyt kuluu näin hitaasti. olen yrittänyt kovasti keksiä tekemistä ja kokkaillut terveellisiä ja monipuolisia ruokia. Painokin ihan vahingossa pudonnut parisen kiloa mikä on oikein hyvä asia. Ensi ke selviää kaiketi se kauan odotettu siirtopäivä juhuu.
Tiedoksenne, että olen tilannut tädille maailmanympärysmatkan, joka kestää noin vuoden päivät. ja kyllä täti on tyhmä jos ei käytä tilaisuutta hyväkseen. Eli tätiä ei nyt sitten pitäisi vuoteen näkyä Suomen maan kamaralla mikä tarkoittaa siis sitä että me kaikki RASKAUDUTAAN!!! täti on ollut niin ahkera kun on niin monen luona vieraillut vaikka ei olisi tarvinnut niin hän ansaitsee nyt piiiiitkäään loman.
Kivaa sunnuntaita toivottelee
Eve kp 6/30 yk 4 vuotta
Heippa! Kuulumisia täältäkin suunnalta.. Kyllä osaa jännittää taas ja sitten pelottaa et tää jännitys jotenkin estää raskauden.. moni sanoi tuon keskenmenon jälkeen että tulivatkin heti uudellen raskaaksi, mm. Mun äiti, ystävän sisko ja eräs toinen ystävä. Hirveen toiveet tietty päällä et minäkin tulisin nopeasti uudelleen.. Aktiivista on ollu makkarin puolella heti kun menkat loppui ekat 2 viikkoa ja sillon mielestäni oli ovis oireetkin, tää viikko hieman hiljaisempaa kun molemmat ollu töistä niin väsyneitä. Ensi lauantaina sitten pitäis ne menkatkin tulla jos on kierto nyt 28 päivää ja ovis todella oli silloin kun oireetkin tulivat. onneks on viikot kuitenkin töissä nii ei silleen kerkee kiireen keskellä ajatella koko aikaa, mutta kyllä se silti välillä mielessä pyörii. Esikoisesta plussa tuli niin odottamatta,, niin tuntuu tyhmältä kuvitella olevansa raskaana kun eihän mulle voi niin käydä mitenkään niin et tietäisin sen jo, tosin tuosta keskenmenneestä raskaudesta mulla oli epäilykseni kylläkin. Ja nyt odottaa jotenkin et tulis sitten ne samat oireet mitä esikoisesta alkuraskaudessa, tosin mulla tais nekin tulla rv 5-6 ja sillohan testasinkin vasta rv6+ kun kuvittelin et menkat on vaan myöhässä niin kun ne yleensä vana oli ollu xD omaa napaa tuli nyt taas hirveesti. Nyt lueskelen nuo muiden kirjottelut vielä :)
Tintti
Kaunisikävä: Kerrotko miten se PAS ajoitetaan silloin, jos Zumenon on käytössä? Minulla on aina niin hankalaa saada järjestettyä vapaata siihen PAS-ajankohtaan, kun se tieto tulee vain pari päivää aiemmin. Mietin vaan, että jos tuossa lääkkeellisessä PAS:ssa saa ajankohdan tietoon jo kierron alussa, niin voisin kyllä ehdottaa asiaa lääkärille. En sinänsä huvikseni haluaisi lääkkeitä kyllä käyttää, mutta parempi sekin kuin se, jos sitten ei pysty PAS:ia tekemään ollenkaan, kun ei pääse töistä lähtemään.
Tellu: Vai tekee siellä jotkut hormonit myös tepposiaan. Pääasia on, että osaa pyytää anteeksi. :) Joko kuopuksen tila on parempi?
RM: Joko on fiilis kohentunut? Varmasti hormonit vaikuttavat tuohon asiaan. En kyllä usko, että se liittyisi Pregnyliin, mutta varmaan ihan muuten hormonikierto voi laskea mielialaa tuossa vaiheessa.
Tepsuttelija: Toivottavasti saat jotenkin mielesi rauhoittumaan, ettet omalla stressaamisellasi vaikeuta raskautumistasi. Tuo unettomuus kuulosti jo aika ikävältä. :/ Miehesi insinöörisyys sai kyllä naurun täällä aikaan. :D Voin niin kuvitella tuon tilanteen.
Eve: Olen itsekin todella tyytyväinen tähän lääkärin toimintaan. Ja hän on tosiaan ollut alalla 25 vuotta, joten minulla on melko kova luotto siihen, mitä hän sanoo tai tekee. Hän on kyllä meidän polin ehdottomasti paras lääkäri ja samasta syystä myös todella kiireinen, kun nuoremmat lääkärit herkästi konsultoivat häntä. Toivottavasti ehtii tosiaan siirtää sitä ammattitaitoaan paljon myös polin nuoremmille lääkäreille.
On sinulla kyllä piinaavat päivät! Odottelu on yhtä tuskaa ja sinun tilanteessasi varmasti vielä tuplasti tuskaisempaa. Kokkailu on hyvää terapiaa melkein tilanteessa kuin tilanteessa. :)
ON: 3 päivää olen nyt tuota uutta lääkettä syönyt ja pari päivää vielä pitäisi jatkaa. Kuumia aaltoja on muutamia kertoja tullut, mutta muuten on sopinut ihan hyvin. Vielä kun auttaisi itse tarkoitukseenkin, että loppukierrossa ei olisi vuotoja ja raskaus alkaisi. :) Saa nähdä vaikuttaako tuo nyt oviksen ajankohtaan millä tavalla. Clomifen aikaisti minulla ovulaatiota, joten pitää nytkin yrittää riittävän ajoissa peittoja heilutella. Olen jonkin verran reissun päällä nyt kesäkuussa, niin täytyy yrittää sumplia siten, ettei tärppipäivät mene ohi kuitenkaan.
Mutta nyt tämä nainen lähtee nauttimaan aurinkoisesta ulkoilmasta parin päivän sateen jälkeen! Ihanaa sunnuntaita siskot! :)
Marjana kp 7/30-31 yk 3v 3kk
Maaliskuiset
(16.6.2013)
Eve kp 6 yk 4 vuotta
Marjana kp 7/30-33 yk 3v 3kk
Tepsuttelija kp 8/28-32 yk3
kaunisikävä kp 8/? yk yli 2 v
Fiina82 kp 9/26-28 yk1
Tellu kp 14/28-33
Kirsikkakarkki kp 16 yk13
Piikkitäti kp 15/30-32 yk7
Masc kp 21/28-32 yk5
Knyte kp 25/28-35
Mukana myös:
Piia20
Evis, kuulostaa hyvältä diililtä! Tämä on sitten "kättä päälle-sopimus"!
Ja juu-u, meidän viimeisin plussatesti on jo iso poika, 1v. 4kk. Tuossa se juuri vieressä pärisee pikkuauton kanssa... IHANA!
).( Pikaisesti kirjoittelen kun tuo kuopus antaa hetken istua=)
Hieman ovikseen viittavia oireita ehkä havaittavissa. Eilen oli aivan järkyttävä repäisykipu vasemmalla puolella, ihan jouduin ääneen valittamaan... ja nyt on semmoista vienoa menkkamaista jomottelua selän puolella. Eli ehkä se ovis tekee tuloaan=)
Näin viimeyönä unta, että mulla oli menkat viisi päivää myöhässä ja testasin plussan... olkoon tuo siis enneuni! Ainoana erona tosielämään voi olla tuo viiden päivän rajapyykki. EN IKINÄ PYSTY ODOTTAMAAN NIIN PITKÄÄN! Testaan heti kun on päivän myöhässä, jos edes sitä;D
Nyt lähden mukaan tuohon autoleikkiin... Prum prum :D
Hei Siskot!
Jospa minäkin piiitkän tauon jälkeen uskaltautuisin taas tänne kuukausipinoon. olen roikkunut jo neljä vuotta tuolla pitkään tuhtaavissa ja välillä aina ollut mukana täällä kuukausipinossa. Valitettavasti bongasin täältä pari tuttuakin, Marjaana, voimahalit sulle ja kaunisikäväkin on tuttu nimi. pahoittelelut sinulle keskenmenosta.
olen siis jo 41-vee vanhus, kääk ja yritystä takana nelisen vuotta. Mieheni menehtyi hoidon alkupuolella ja päätin sitten jatkaa hoitoja yksin. Monen monta inssiä tehtiin ja kaksi IVF:ää joista molemmista tulinkin raskaaksi, mutta huonolla tuurilla olivat molemaat kohdun ulkoisia. Toisella kertaa sitten poistettiin munajohtimet, eli nyt ei sitten kohdun ulkoista pitäisi enää tulla. Ellei sitten mun tuurilla kiinnity juuri siihen tynkään mikä on jäänyt jäljelle...mutta siis mitään vikaa ei ole löydetty, joten periaatteessa mahdollisuuksia on. Nyt on vaan sellainen tilanne, että rahaa ei enempää ole hoitoihin ellei lottovoitto osu kohdalle, joten tämä on viimeinen hoitokierto. Eli toivoa sopii, että tärppäisi tuoresiirrosta ja jäisi pakkaseenkin jotain. Pelottaa kovasti jäänkö lapsettomaksi, mutta jaksan vielä uskoa että minunkin sylini täyttyisi omasta ihanasta tuhisevasta nyytistä niin kuin meidän kaikkien.
Tehdään tästä paras kuukausi ikinä ja raskaudutaan rytinällä.
Eve kp 1 yk 4 vuotta