Työpaikan kielivaatimuskesta ,mitä mieltä?
asiakaspalvelutiimissämme pari tyyppiä ei osaa ruotsia, meillä on kuitenkijn täysin ruotsinkielisiä asiakkaita. Mutta meille ei makseta kililisää.. onko oikein että poo vaatii meitä muita hoitamaan ruotsinkieliset, vaikka nuo kaksi saa ihan samaa palkkaa??
Kommentit (15)
Ei hoida, he istuu vieressä ja kuuntelee kun toinen hoitaa sitä ruotsinkielistä. Työ on puhelintyötä, ei siitä lähtä mihinkään.
ap
Mistä sulle kielilisää maksetaan, kun et suomeakaan osaa?
Olen pahoillani, et halua kuulla tätä, mutta; on oikein. Voi olla väärinkin, riippuu teidän tessistä, työsoppareiden sisällöstä yms. Selvitä ne, niin tiedät enemmän.
Mutta sulla taitaa olla myös huono kielipää.
Saanko asiallisia kommentteja. Mutta ette te taioda mistään mitään oikeasti tietää.
Jos jotain kysyy täällä ruotsinkieleen liittyen, saa aina asiattomia kommentteja. Onhan se vaikea kieli totta.
Miksi se olisi oikein? miksi teille on otettu ihmisiä jotka eivät osaa kieliä, jos työssä tarvitaan kielten osaamista? Te joudutte tekemään toisten työt, se ei ole oikein.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 08:12"]Mutta sulla taitaa olla myös huono kielipää.
Saanko asiallisia kommentteja. Mutta ette te taioda mistään mitään oikeasti tietää.
Jos jotain kysyy täällä ruotsinkieleen liittyen, saa aina asiattomia kommentteja. Onhan se vaikea kieli totta.[/quote]
Sori, se on harvinaisen helppo kieli...
sori vaan mutta vaikea taitaa olla jos ylioppilaatkaan ei sitä osaa.
ap
Onko työnantajanne G? Työskentelette T:ssä?
Eipä sille mitään voi, että työnantaja on palkannut sellaisia, jotka eivät kaikesta työstä suoriudu. Mun aikaan sanottiin, että kielilisää saa vain jos hoitaa koko ajan vieraskielisiä puheluita, mutta itsehän ei voinut valita kuka soittaa...
Joo sama paikka kyseessä. Ihmettelen tosin miten tänne edes hakee sellaiset joiden kielitaito on about pari sanaa englantia. Samaa sitä sanottiin meille myös ettei kielilisää saa.. mutta muutama sitten kuitenkin sitä saa ( peri tyyppiä) koska ovat ruotsinkielisiä.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 08:19"]sori vaan mutta vaikea taitaa olla jos ylioppilaatkaan ei sitä osaa.
ap[/quote]
Johtuu asenteesta, tiedät sen, pakkoruotsi on pakkoruotsi. Ne, ketkä sen vapaaehtoisena aloittaa, ei ole oppimisessa mitään ongelmia. Näin siis yleistäen.
Joo mutta ehkä kieliä osaamattomat voisivat hakeutua vaikka kaupan kassalle. Todella ärsyttävää muidenkin kuin vain minun mielestä, kun pitää koko ajan pomppia auttamassa muita niin että omat työt kärsii. Jotkut ovat kieltäytyneet auttamasta jopa.
ap
Sinne on niin vaikea saada väkeä töihin. Ei ole meno siis muuttunut miksikään. T. 10
Niin on, milloinka sinä olit täällä no 10? Minä olen itse lähdössä syksyllä pois,
ap
Pari vuotta sitten lopetin. Voi niitä aikoja.
Hyvää jatkoa sulle! T. 10
No ne kaksi hoitaa sitten ehkä enemmän suomenkielisiä asiakkaita kuin te muut.