Mistä lähtien koirista on tullut vauvojen korvikkeita?
Koirista on tullut vauvoja, mikä vika oikeissa vauvoissa on? Miksi eläimiä pitää kohdella kuin vauvoja? Miksi ei voi sitten hankkia ihmisvauvoja?
Kommentit (22)
On eri ihmiset, joille koira on:
- koira
- karvavauva
- harjoitteluvauva hetkeä ennen oikeaa vauvaa
Ei voi koiria syyttää.
Kyllä meidän naapurissa asui jo 70 luvun alussa vanhapiika, joka piti kolmea corgia ihan lapsiaan. Muista jo itsekin lapsena ihmetelleen sitä. Eli varmaan ennen sitäkin ollut, ei vain nyt. Ja onhan se nyt helpompi hallita elämää koirien kanssa kuin lasten ja nuorten.
Koiran omistaminen ei uhkaa epävakaata asemaani työmarkkinoilla
T. Parikymppinen nainen
Vierailija kirjoitti:
Koira on halvempi vaihtoehto ja helpompi lykätä hoitoon kun haluaa kaljalle. Samoin koiraa ei tarvitse synnyttää itse.
Ei ole halvempi. Kaikki sairauskulut on lapsella ilmaisia, ja jos et itse halua tehdä töitä, maksaa yhteiskunta lapsen kaikki kulut, paljolti omasikin.
Itse maksettiin juuri 1500 e koiran sairaskuluja 3 kk:n sisään, ruoat ja lääkkeet päälle. Tämmöistä kulua ei lapsesta tule, ellet halua antaa sille kuuta taivaalta.
Mulla tuli siinä vaiheessa kun jäin vasten tahtoani sekä lapsettomaksi että ikisinkuksi.
N42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on halvempi vaihtoehto ja helpompi lykätä hoitoon kun haluaa kaljalle. Samoin koiraa ei tarvitse synnyttää itse.
Ei ole halvempi. Kaikki sairauskulut on lapsella ilmaisia, ja jos et itse halua tehdä töitä, maksaa yhteiskunta lapsen kaikki kulut, paljolti omasikin.
Itse maksettiin juuri 1500 e koiran sairaskuluja 3 kk:n sisään, ruoat ja lääkkeet päälle. Tämmöistä kulua ei lapsesta tule, ellet halua antaa sille kuuta taivaalta.
Koiran pitäminen tulee lasta kalliimmaksi, mutta koiria arvostetaan enemmän, joten koiriin ollaan valmiita panostamaan.
Minulla ei ole muita pysyviä, fyysiseen kosketukseen ja paijailuun perustuvia suhteita kuin suhde lemmikkiini (joka ei ole koira).
Ei mikään poikaystävä tai avokki pysyisi mukanani, koska joudun muuttamaan projektitöiden perässä vuoden-kahden välein. Vanhempiani näen jouluna ja juhannuksena, ystäviini pidän yhteyttä wapissa tai discordissa.
Olisin superyksinäinen ilman "karvalastani".
N27
Vauva ei jaksa pitkiä päivälenkkekjä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän vauva aina pysy vauvana, vaan siitä tulee pian kävelevä lapsi. Saa ulkoilukaverin sitten.
Outo kommentti. Monella on sekä lemmikki
että lapsia. Koira tuottaa iloa kaikille, niin lapsille kuin aikuisille. Ei se ole mikään lapsen korvike ja vaikka olisikin, niin jokainen elää niin kuin haluaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruspieni peruspieni peruskoira on tosiaan halvempi. Se ei tarvitse omaa huonetta, kehittäviä harrastuksia, konfirmaatiojuhlaa tai autokorttia. Sille kelpaa desi laadukasta koiranruokaa päivässä ja harrastukseksi ulkoilu. Sairaaksi jalostetut rodut, jättirodut ym. sitten erikseen.
Koira on helpompi kasvatettava. Haluaisin käyttää sanaa koulutettava mutta joku kuitenkin siitä suivaantuisi kun kerron että minulla on myös kaksi lasta.
Joka tapauksessa, koirat ovat parempia tottelemaan ja etenkin oppimaan.
Koiralle voi myös etsiä uuden kodin jos tulee esteitä sen pitämiselle. Kuten minun ensimmäinen lapseni olikin allerginen.
Valinta oli vaikea lähtenkö koiran vai vauvan jatkamaan elämää tutun hevostallille kunnes mies sanoi ettei vauvoja saa noin vaan antaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän vauva aina pysy vauvana, vaan siitä tulee pian kävelevä lapsi. Saa ulkoilukaverin sitten.
En jaksa odottaa niin montaa vuotta, että pysyy sitten perässäni kunnon lenkillä. Paljon helpompi ottaa koira
Ap voi hankkia vaikka 20 lasta. Minä hankin mielummin monta koiraa. En pidä lapsista, koiria rakastan. Simple.
Halki historian useissa kulttuureissa ihmiset, joilla on ollut kylliksi varaa, ovat hankkineet lemmikkejä, joihin on kohdistettu hoivaamistarpeita. Miksi luulet että pelkästään eurooppalaisessa kulttuurissa on kehitetty niin monta puhtaasti sylikoirina pidettyä rotua?
Koirasta on paljon iloa, mutta lapsista ei ole muuta kuin vaivaa ja huolta.
Minä tykkään käärmeistä. Kyllä ap:n nyt pitää hankkia käärme, koska minä sanon sen olevan hyvä juttu. Jokos on, ap, käärme tilauksessa? Miksei ole?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole muita pysyviä, fyysiseen kosketukseen ja paijailuun perustuvia suhteita kuin suhde lemmikkiini (joka ei ole koira).
Ei mikään poikaystävä tai avokki pysyisi mukanani, koska joudun muuttamaan projektitöiden perässä vuoden-kahden välein. Vanhempiani näen jouluna ja juhannuksena, ystäviini pidän yhteyttä wapissa tai discordissa.
Olisin superyksinäinen ilman "karvalastani".
N27
Kosketuksen puute minullakin. Koiraa voi paijata, ja se käpertyy viereen nukkumaan suloisesti. En ole ollut koskaan kiinnostunut deittailusta enkä tarvitse seksiäkään, kuten joku täällä vihjaili 🙄 Lapsi olisi ihana, mutta en halua olla YH ja työelämäpudokas. Siksi toteutan hoivaavampaa puoltani koiran turkin kampaamiseen, sen leikittämiseen jne.