Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja! Mitä tehdä lapsen uimakoulun suhteen?

Vierailija
03.06.2013 |

Juuri 5v täyttänyt aloitti intensiiviuimakoulun, joka iän mukaan 5-6v:ille mutta tämä oli selvästi pienin ja nuorin. Toiset puhuivat eskarista, joku oli jo 7v:kin. Aloittelijoille, mutta kaikki muut olivat rohkeita vedessä, sukeltelivat ja moni osasi uida alkeita. Seurasin omaani, joka oli rohkeana mutta selvästi vaikeana kun tottunut vanhempien turvin olemaan ja harjoittelemaan vanhemmat apuna, nyt oli täysin ryhmän jatkeena eikä uskaltanut kuin pikkuisen päätä käyttää äkkiä veden alla. Uimakoulun jälkeen sanoi, että oli mukavaa, aika tuntui pitkältä eikä hän mene enää toista kertaa. Tuntui pahalta kun vettä meni nenään ja silmiin, ei tykkää kun pitää sukellella.

Miten toimisitte? Mulle tuli olo, että tuo olisi hänelle sopivampi vasta ensi vuonna. Toisaalta kuuluu ikähaarukkaan ja eikös 5v:nä moni käy uimakoulun alkeisryhmän? Mutta entä kun lapsi kokee, ettei tahdo enää? Minä tietysti maksoin kalliisti tästä, iso raha meidän perheelle.. mutta miten tässä tulisi toimia, ehdotuksia? Rohkaista vaan vai antaa olla?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkaisisin vielä ainakin huomenna koittamaan. Jos sittenkään ei suju, niin sitten yrittäisin neuvotella järjestäjän kanssa saisiko maksun käytettyä syksyllä/ ensi kesän uimakouluun. Yhden päivän perusteella en antaisi lopettaa.

Vierailija
2/18 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti rohkaise lastasi. Valitkaa yhdessä kivat uimalasit niin ei mene vettä silmiin sukellusharjoituksissa.Oma poikani kävi ensimmäisen uimakoulunsa ja oli tosi arka verrattuna muihin ja sielläkin moni osasi jo uida vaikka oli alkeisopetus. Muiden osaamisella ei ole mitään merkitystä tuolla vaan omalla harjoittelulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaan itsenikin teki vaikeaa katsoa, kun pieni selvästi koki jutun menevän yli hänen rajojensa ja koki olonsa vaikeaksi. Kun minäkin tiesin, ettei hänelle ole luontaista mennä kuten muut siellä, sukellella pohjasta tavaraa yms. omani pyöri siellä sivussa ja toiset menivät mitä ohjaaja neuvoi. Tuli olo, että liian pieni touhuun.

Vierailija
4/18 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkaiset. Nyt jos annat periksi ja lapsen päättää niin se ei tule helpottumaan myöhemmin. Infoisin myös uimaopettajaa ja, että hänkin rohkaisisi ja kehuisi lastasi. Lahjo, vaikka mieluisalla palkinnolla, kunkoko uimakoulu on käyty.

Vierailija
5/18 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rohkaisisin yrittämään toisen kerran, mutta väkisin en laittaisi. Mulla on muuten sama kokemus, alkeisuimakoulu, jossa oli lähtötasona että uskaltaa tulla veteen ilman aikuista. Osa lapsista tosiaan ikähaarukkaa vanhempia ja osa jo uikin pari metriä. Mikä järki?

Vierailija
6/18 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sanonut vaan koko ajan, että ei tosiaankaan enää mene. Olen puhunut ja rohkaissut, ei tahtoisi tehdä kiistelelyä asiasta. Katsotaan mitä huomenna tuumaa... Harmittaa kyllä, että toiset olivat selvästi niin paljon taitavampia ja tosiaan vanhempia.

Vierailija
7/18 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän siellä pakko ol sukeltaa. Menee mukaan ja osallistuu sen minkä osallistuu.

Vierailija
8/18 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehu ja kannusta lastasi. Puhu ääneen, että oletpa reipas 5-vuotias, kun olet jo uimakoulussa, tätä vauhtia uit kuin hylje eskarilaisena :) Oikeasti, sanoisin lapsellekin, että toiset ovat häntä vanhempia, olleet ehkä jo edellisenä kesänä ekaa kertaa uimakoulussa ja siksi konkareita ja että hänestäkin varmaan tulee yhtä taitava tämän uimakoulun jälkeen. Ja kivaa mieltä ja mukavat eväät uimakoululaiselle treenien jälkeen.
Tsemppiä.

Vierailija
9/18 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mahdollisuus vaihtaa kurssia? Vantaalla ainakin on omia kursseja vettä pelkääville lapsille. Olisko sellaisesta hyvä aloittaa?

Vierailija
10/18 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en veisi enää. Voi jäädä ikävä maku koko uinnista, voi alkaa pelkäämääkin esim. sukeltamista. Kokeilkaa ensi kesänä uudestaan. Uikaa oman perheen voimin ja rohkaiskaa lasta pikkuhiljaa, ei kaikille sovi se ikiajat hoettu reippaus. Meillä yksi oppi itsekseen uimaan 5-vuotiaana, toiset vasta kouluiässä.

Vierailija
11/18 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Seurasin omaani, joka oli rohkeana mutta selvästi vaikeana kun tottunut vanhempien turvin olemaan ja harjoittelemaan vanhemmat apuna, nyt oli täysin ryhmän jatkeena"

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
12/18 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a minä opin aikoinani uimaan ekasta vedosta tiesin vain vaistonvaraissesti kuinka pitää toimia. Vesi on minulle kuin toinen koti. Olen joskus katsellut kokemuksella joka minulla uimisesta ja vedestä on, että kyllä nuo uimakoulut nyt pinnalla opettaa pysymään. Eivät juuri muuta. Ja käyn myös kylmissä syvissä vesissä. 25-vuotta olen harjoitellut.

Vierailija
13/18 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lapsi kuuluu varhaisryhmään jossa aloitetaan sukelluksella. Sukellus tulee aina ensin, sitten liuku ja kellunta. Vasta sen jälkeen uimataito. Jos tuota et hyväksy niin surkea uimari tulee lapsestasi. Sukellus on tärkeä taito. Tiedän mistä puhun koska lapseni on käynyt kaikki kaupungin uimakoulut, harrastaa kilpauintia. Lisäksi hyvä ikä aloittaa on 6v.

Vierailija
14/18 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä on alkeisuimakoulussa aina kaksi eri ryhmää, toinen niille jotka uskaltavat mennä veden alle ja toinen niille, jotka eivät.

Vierailija
15/18 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 jatkaa. .Sukeltaa on pakko ja se on perusedelletys. Uimalasit on myös pakolliset ja niiden täytyy olla hyvät ja tarpeeksi tiukat. Yhtäkään uimakoulua ei läpäise, jos ei sukella. Lisäksi voitte odottaa aivan hyvin koska moni 5v. on liian nuori.

Vierailija
16/18 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 jatkaa. .Sukeltaa on pakko ja se on perusedelletys. Uimalasit on myös pakolliset ja niiden täytyy olla hyvät ja tarpeeksi tiukat. Yhtäkään uimakoulua ei läpäise, jos ei sukella. Lisäksi voitte odottaa aivan hyvin koska moni 5v. on liian nuori.

Vierailija
17/18 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 on väärässä. Uimakouluja on eri tasoisia ryhmiä. Meidän kaupungissa varhaisryhmä, alkeisryhmä,jatkoryhmä, harrasteryhmä ja taitoryhmä. Lapseni käy nyt taitoryhmää ja pääsyvaatimus on osata uida selkää ja vapaauintia 50metriä. Suoritetaan taitomerkki ja pohjoismaalainen uintimerkki, joka on 200 metriä. Taitoryhmän jälkeen tulee kandi.

Vierailija
18/18 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi pystyy vaikka mihin,kiire ei ole. Omani aloitti 6v. tuossa pelkureitten varhaistyhmässä
7v. kävi alkesiryhmän ja nyt 2 v. uinut kilpaa seurassa. Oikea ajoitus on tärkeä ja eteneminen oikeassa järjestyksessä. Kannattaa noudattaa kurssin ohjeistusta eli mitä vaaditaan. Nyt sun lapsesi on ilmeisesti kurssilla jossa sukelluksen pitäisi jo sujua. Mulla ihanat muistot varhaisryhmästä. Laulettiin fröpelin palikoita ja leikin varjolla kastettiin sitä korvaa veteen. Nyt poika 9v. ja ui tosiaan kilpaa, kun ihan alkeista aloitti korvaa kastaen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi