0- verestä hätätilanne päällä. Käykää luovuttamassa!
Kommentit (51)
Ei kelpaa homomiesten veri, saavat tulla toimeen ilman minunkin vertani.
Älkää luovuttako. SPR käyttää rahat mm. mamutukseen, uusiin vastaanottokeskuksiin ja maahanmuuton lisäämiseen
Mulla on aina ollu melko alhainen hemppa ja tosi runsaat menkat. Siksi en ole käyny luovuttamassa.
Niin kauan kuin on varaa nirsoilla luovuttajien suhteen loputtomasti, on ihan turha inistä. Se luovutettu veri testataan kuitenkin, eli ihan hyvin voisi vähän höllätä noita rajoja jos kiinnostaisi. Vaan eipä kiinnosta kuin tuoton tekeminen: suomalaiset sairaalat OSTAVAT SPR:ltä verensä ja osa myydään ulkomaille. Siinäpä istutte hörppimässä mehua ja saamassa hyvää mieltä luovuttamisesta...
Tosta toisesta ketjusta luin, että kauan sitten ollut kondylooma olisi este luovuttamiselle. Pitääkö paikkansa?
Kenen verenluovutuksesta pitäisi huolehtia, ellei SPR? Luuletteko, ettei heille tuosta kuluja tule, jollakinhan sekin on katettava.
Minulla on muistaakseni tyypin 0 verta, en tuosta negatiivisesta ole varma. Onko mahdollista mennä luovuttamaan, vaikka ei tietäisi veriryhmäänsä, alkavatko testaamaan vai laittavatko pihalle?
Itseltäni on veriryhmä "testattu" joskus yläasteen biologian tunnilla, joten enpä voi varmuudeksi sanoa edes tuota 0 veriryhmää
Voit mennä luovuttamaan ekaa kertaa; määrittelevät sulle silloin sen ryhmän. Kyllä muullekin verelle on tarvetta, ei pelkästään sille 0-verelle
Juuri tuota verta on, mutta eivät huoli. Menisin.
verenluovuts ei kuulu kenenkään perusoikeuksiin, siinä yritetään taata saajan terveys. Ei enempää, ettei kukaan pillastu.
mä haluan mennä mut on 1. tyypin diabetes.. :/
Älkää lahjoittako. SPR tekee verellä bisnestä, rakentaa mm. vastaanottokeskuksia ja tekee rahaa. Isopalkkaiset pomot ja pöhöttynyt rakenne
en mene, syyt:
Mä antaisin ilmaiseksi vertani, jota SPR sitten myy miten lystää.
Karppaajalle sopivaa välipalaa ei sieltä löydy.
t: O-
No miten sen veren kanssa sitten pitäisi toimia jos ei myymällä, en oikein ymmärrä.
Pisteet joissa verta voi luovuttaa todennäköisesti maksavat rahaa, hoitajien palkat maksavat rahaa,välineet maksavat rahaa, tarjoilut maksavat rahaa, veren varastointi, kuljetus, testaus ja käsittely maksavat rahaa.
Teidän mielestänne on väärin, että ilmaiseksi antamastanne otetaan rahaa. Sitä kuitenkin tarvitaan toiminnan turvaamiseksi jotta voidaan jatkossakin pelastaa rakkaidemme henkiä.
Arvon karppaaja, miten sun karppaus kaatuu jos pari kertaa vuodessa syö juustosämpylän ja pari lasia mehua.
Olet mitä ilmeisimmin vakaa periaatteen ihminen...
t: karppaaja myös, A+
[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 23:21"]No miten sen veren kanssa sitten pitäisi toimia jos ei myymällä, en oikein ymmärrä.[/quote]
Ja sen kyllä huomaa, että et ymmärrä...
Sen verenluovutuksen voisi aivan hyvin tehdä ilman SPR:n välistävetoakin suoraan sairaaloissa/terveyskeskuksissa. Silloin veri menisi suoraan sairaaloille eikä SPR pääsisi ryöstämään veren avulla rahaa(nykyään myy verta jopa ulkomaille vaikka suomessakin varmasti olisi tarvetta) mamutukseen/pomojen ylisuuriin palkkoihin/ylisuuren organisaation ylläpitämiseen jne.
Myöskin tuo, että veren puutteesta valitetaan, mutta kuitenkin pidetään epämääräisiä ja turhia rajoituksia luovuttajille esimerkiksi seksuaalisen suuntautumisen takia. Miksi sitä verta ei voi testata yksilökohtaisesti soveltuuko se luovutettavaksi..
Verta ei voi testata yksilöllisesti, koska kaikki taudit esim. HIV eivät näy testeissä heti tartunnan saamisen jälkeen
Pitääkin käydä luovuttaa kun nyt ei pitäis olla mitään esteitäään asialle. Viimeks ne ei tosin saanu multa verta tippumaan vaan passitti pois.
Jos mulla tuli ripulipaska tänään niin enkö voi siis luovuttaa kahteen viikkoon? Ei ole vatsatautia, iski vaan ripuli colan juonnin jälkeen.
Kelpaako entinen aneemikko? pitääpä etsiä..