Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

0- verestä hätätilanne päällä. Käykää luovuttamassa!

Vierailija
03.06.2013 |

.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi, toki. Minä kuitenkin pidän siitä, että tämä taho joka verenluovutukset hoitaa tällä hetkellä on keskittynyt vain ja ainoastaan omaan asiaansa. Veripalvelu keskittyy vain siihen veren kanssa pelaamiseen, tuntuu luotettavammalta näin kun ihan vain tavallisena tallaajana tätä asiaa ajattelen.

Eikä ole minulta pois SPR:n ryöstöbisnes. Mistä tämä juttu oikein on lähtöisin?

Jokainen luovutettu erä testataan tarttuvien tautien varalta. Rajoituksiin on varmasti hyvä syy. Tai ainahan voit itse pyrkiä vaikuttamaan, siitä vain uraa tekemään Veripalveluun...

Vierailija
42/51 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verenluovutuspisteet siirrettäisiin sairaaloihin ja terveyskeskuksiin (niinkuin joku ehdotti) niin mistäs se raha sitten otetaan välineisiin, tiloihin, testauksiin ja palkkoihin? Uskon, että tässä tapauksessa alkaisi kauhea "uliulivalivali meidän verorahat, en oo koskaan tarvinnu verta, miksi mun pitää maksaa uliulivalivali"-mantra.

Vierailija
44/51 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää olko hölmöjä. Veripalvelu ottaa teiltä veren ilmaiseksi ja tekee sillä isoa bisenestä

Vierailija
45/51 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tässä kuussa tällä paikkakunnalla luovutusmahdollisuutta. Muuten menisin, mutta ei ole varaa matkustaa muualle. :( Mulla on juurikin tuo 0- veri.

Vierailija
46/51 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 23:55"]Älkää olko hölmöjä. Veripalvelu ottaa teiltä veren ilmaiseksi ja tekee sillä isoa bisenestä[/quote]

Ainakin viime vuoden tulos oli kovasti tappiollinen...

Kun joudutte onnettomuuteen ja tarvitsette verta, niin kiitätte että puhdasta verta on saatavilla. Silloin ei rahalla ole merkitystä.

Vierailija
47/51 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhainen verenpaine, huono hemoglobiini ja runsaat kuukautiset - juu, en käy. Käykää te terveemmät. Olen saanut useammin pakit kuin päässyt luovuttamaan, joten ei siellä ajankulukseen viitsi käydä pyörimässä.

Vierailija
48/51 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneks mulle käy kaikkien veri :) käyn kyllä silti luovuttamassa aina kolmen kk välein, koska mulla on aika korkea hemoglobiini niin se yleensä laskee sitä.

Vierailija
49/51 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
50/51 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 23:34"] [quote author="Vierailija" time="03.06.2013 klo 23:21"]No miten sen veren kanssa sitten pitäisi toimia jos ei myymällä, en oikein ymmärrä.[/quote] Ja sen kyllä huomaa, että et ymmärrä... Sen verenluovutuksen voisi aivan hyvin tehdä ilman SPR:n välistävetoakin suoraan sairaaloissa/terveyskeskuksissa. Silloin veri menisi suoraan sairaaloille eikä SPR pääsisi ryöstämään veren avulla rahaa(nykyään myy verta jopa ulkomaille vaikka suomessakin varmasti olisi tarvetta) mamutukseen/pomojen ylisuuriin palkkoihin/ylisuuren organisaation ylläpitämiseen jne. Myöskin tuo, että veren puutteesta valitetaan, mutta kuitenkin pidetään epämääräisiä ja turhia rajoituksia luovuttajille esimerkiksi seksuaalisen suuntautumisen takia. Miksi sitä verta ei voi testata yksilökohtaisesti soveltuuko se luovutettavaksi.. [/quote]

Siis onko NOIN huono tietämys tästäasiasta? Ei sitä verta sellaisenaan anneta eteenpäin millaisena se suonesta ulos tulee. HALOO!! Ja niitä valmisteita varten tarvitaan "tehdas" eli SPR:n veripalvelu ja sen laboratoriot. Huh huh... 

Vierailija
51/51 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullutkaan tuollaisesta veriryhmästä kuin 0-

Mahtaa olla todella harvinainen. Tiedän vain veriryhmät A, B, O ja AB, tuollaisesta nollasta en ole kuullutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme