Onhan tämä aika pervoa, että OSTAJAN pitää nuolla MYYJÄÄ, että myyjä suostuu myymään...
Eli vuokra-asuntomarkkinat eivät taida oikein toimia, kun vuokralaiseksi haluavan pitää nuoleskella vuokranantajaa. Yleensähän tapana on, että myyjä tekee kaikkensa, jotta ostaja ostaisi, eikä toisinpäin...
"vuokralaiset eivät ole oikein miettineet, mitä itsestään kertoisivat. Kun pyydetään kertomaan jotain itsestään, mennään suomalaisittain lukkoon.
– Olen kuullut jopa kokemuksesta, jossa 15 henkilöä on käynyt katsomassa asuntoa, eikä heistä kukaan ole osannut kertoa itsestään mitään.
Viita suositteleekin miettimään jo etukäteen, mitä itsestään haluaa kertoa.
– Itse kertoisin mitä opiskelen, kuinka pitkäksi aikaa asuntoa etsin ja millaiset suunnitelmani ovat esimerkiksi seuraavaksi neljäksi vuodeksi."
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä olisi asunto, jossa olisi kiinni kuusinumeroinen summa rahaa, ottaisitteko sinne kenet vaan asumaan tietämättä yhtään mitään kyseisestä henkilöstä?
Juuri näin. En ole vuokranantaja mutta kyllä minua kiinnostaisi, aikooko vuokralainen pitää bordellia tai käyttää luukkua huumekämppänä. Pahimmassa tapauksessa oma omaisuus on tuhottu paskaksi.
Minäkään en vuokraisi ma aha nmuu ttaj ille.
Voi ihan hyvin olla niin että kaikki vuokranantajan kysymykset eivät ole sellaisia joihin lakien ja sääntöjen mukaan vuokralaisella olisi velvollisuus vastata mutta kyllä silti vuokralainen, joka rehellisesti kertoo aikeensa ja tilanteensa on vahvoilla.
Vierailija kirjoitti:
Okei, jotta pääsee vuokralaiseksi niin pitää olla naminami ekstrovertti jolla on vilkas sosiaalinen elämä ja laaja ystäväpiiri. Tämä selevä.
Missäs noin luki? Ei missään.
Vuokranantajan suosioon ei kylläkään pääse "vilkkaalla sosiaalisella elämällä" :D
Et taida olla mikään järjenjätti?
Itse olen introvertti, lievästi OCD jne. ei-neurotyypillinen, enkä ole koskaan joutunut kertomaan itsestäni asuntoa tai työpaikkaa varten. Itse asiassa töihin on aina pyydetty.
Eli kyllä tuo naminami ekstrovertteily on ihan teidän sosiaalisen median narkkarìen hommia. Ne on ihan muut ihmiset kun tekee oikeasti ne vaikeimmat työt. Te osaatte vain vaatia ja markkinoida, ette tehdä mitään tuottavaa työtä.