Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onhan tämä aika pervoa, että OSTAJAN pitää nuolla MYYJÄÄ, että myyjä suostuu myymään...

Vierailija
19.07.2020 |

Eli vuokra-asuntomarkkinat eivät taida oikein toimia, kun vuokralaiseksi haluavan pitää nuoleskella vuokranantajaa. Yleensähän tapana on, että myyjä tekee kaikkensa, jotta ostaja ostaisi, eikä toisinpäin...

"vuokralaiset eivät ole oikein miettineet, mitä itsestään kertoisivat. Kun pyydetään kertomaan jotain itsestään, mennään suomalaisittain lukkoon.

– Olen kuullut jopa kokemuksesta, jossa 15 henkilöä on käynyt katsomassa asuntoa, eikä heistä kukaan ole osannut kertoa itsestään mitään.

Viita suositteleekin miettimään jo etukäteen, mitä itsestään haluaa kertoa.

– Itse kertoisin mitä opiskelen, kuinka pitkäksi aikaa asuntoa etsin ja millaiset suunnitelmani ovat esimerkiksi seuraavaksi neljäksi vuodeksi."

https://www.is.fi/asuminen/art-2000006574855.html

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajalle ei kyllä kuulu tippaakaan, mitkä suunnitelmani ovat seuraavaksi neljäksi vuodeksi. Kun irtisanomisaika tulee joka tapauksessa laista, niin tuollaisilla vakuutteluilla/valehteluilla siitä, kuinka pitkään aikoo siinä asua, ei ole mitään merkitystä.

No ei kuulu, koska et ole todellakaan tuon perusteella tulossa minulle vuokralaiseksi. Onnea vaan sinne kaupungin spukkeluukkujonoon!

Vierailija
22/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä olisi asunto, jossa olisi kiinni kuusinumeroinen summa rahaa, ottaisitteko sinne kenet vaan asumaan tietämättä yhtään mitään kyseisestä henkilöstä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta tänne Päijät-Hämeeseen, niin vuokra-isännät tappelee susta, kuin taksikuskit. ;)

Vierailija
24/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja ottaa mielellään sellaisen vuokralaisen joka ei aiheuta häiriöitä ja maksaa vuokran sovitusti. Tämän vuoksi esimerkiksi vakituisesti töissä oleva usein ohittaa opiskelijan.

Vierailija
25/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tilanne missä ostajan saattaa kuulua nuolla myyjää on se kun ostat maksullista rakkautta. Ei missään muussa tilanteessa.

Vierailija
26/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä olisi asunto, jossa olisi kiinni kuusinumeroinen summa rahaa, ottaisitteko sinne kenet vaan asumaan tietämättä yhtään mitään kyseisestä henkilöstä?

Juuri näin. En ole vuokranantaja mutta kyllä minua kiinnostaisi, aikooko vuokralainen pitää bordellia tai käyttää luukkua huumekämppänä. Pahimmassa tapauksessa oma omaisuus on tuhottu paskaksi.

Vierailija
27/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajienkin pitäisi vähän miettiä joskus soveliaisuuden rajoja.

Mitä epäsoveliasta sinulta on vähän joskus kysytty?

Vähän joskus? No sellainen ainakin tulee mieleen, kun pienen lapsen yksinhuoltajana etsin asuntoa, niin vuokranantaja alkoi kovasti tenttaamaan poikaystäväasioista. Hän epäili, että asuntoon tulee asumaan joku muukin, mutta kerron vaan kahden asukkaan olemassaolosta. Myöskin kertoi toisaalta epäilevänsä, että en asu kauan, koska lähden kumminkin jonkun miehen matkaan vähän. Enpä edes halunnut muuttaa tällaisen vuokranantajan kämppään...

Vierailija
28/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis. Myyjä ei todellakaan tee kaikkeansa läheskään aina, että saisi myytyä. Ja tämä koskee kaikkea kauppaa.

Joskus sen vaan näkee, että tietyistä asiakkaista ei tule kuin harmia ja suuret kulut myyjälle/kaupalle.

Asiakas ei ole kunkku, vaikka osa näin edelleen kuvitteleekin. Yleensä ne on juuri näin ajattelevat, jotka tulee kalliiksi.

Vierailija
29/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajalle ei kyllä kuulu tippaakaan, mitkä suunnitelmani ovat seuraavaksi neljäksi vuodeksi. Kun irtisanomisaika tulee joka tapauksessa laista, niin tuollaisilla vakuutteluilla/valehteluilla siitä, kuinka pitkään aikoo siinä asua, ei ole mitään merkitystä.

Olen tässä, en kerro kuka olen, en kerro miksi asuntoa tarvitsisin, mutta kai silti vuokraat minulle. Ota mukaan myös kassillinen cannabis-kasvin taimia ja vaadi että sähkö- ja vesi sisältyvät vuokraan.

Miksi asuntoa tarvitsisin? No mihinköhän asuntoa yleensä tarvitaan, öö?

Ei vuokra-antajalle kuulu mikään muu kuin se, että on maksuvalmiutta, eli tulojen/luottotietojen tarkastus ok. Kaikki muu on asiatonta.

Onnea asunnon vuokraukseen Helsingissä! Kiinnostuneita on 50 per asunto, varmasti olet vuokranantajan ykkösvalinta tuolla asenteella. Not.

Vierailija
30/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajienkin pitäisi vähän miettiä joskus soveliaisuuden rajoja.

Mitä epäsoveliasta sinulta on vähän joskus kysytty?

Vähän joskus? No sellainen ainakin tulee mieleen, kun pienen lapsen yksinhuoltajana etsin asuntoa, niin vuokranantaja alkoi kovasti tenttaamaan poikaystäväasioista. Hän epäili, että asuntoon tulee asumaan joku muukin, mutta kerron vaan kahden asukkaan olemassaolosta. Myöskin kertoi toisaalta epäilevänsä, että en asu kauan, koska lähden kumminkin jonkun miehen matkaan vähän. Enpä edes halunnut muuttaa tällaisen vuokranantajan kämppään...

*vähän ajan kuluttua

Vierailija
31/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä, en kerro kuka olen, en kerro miksi asuntoa tarvitsisin, mutta kai silti vuokraat minulle. Ota mukaan myös kassillinen cannabis-kasvin taimia ja vaadi että sähkö- ja vesi sisältyvät vuokraan.

Ei vuokra-antajalle kuulu mikään muu kuin se, että on maksuvalmiutta, eli tulojen/luottotietojen tarkastus ok. Kaikki muu on asiatonta.

Moni vuokralle antaja toteaa tuossa kohtaa, että eipä tosiaan sinunkaan asumisesi oikeastaan hänelle kuulu..

Vierailija
32/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. En ole vuokranantaja mutta kyllä minua kiinnostaisi, aikooko vuokralainen pitää bordellia tai käyttää luukkua huumekämppänä. Pahimmassa tapauksessa oma omaisuus on tuhottu paskaksi.

Jos joku olisi aikeissa pitää bordellia tai huumeluukkua, niin asiaa ei saa niiltä kysymällä selville 😂😂

Vierailija
33/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme pahoillamme, valintamme ei tällä kertaa osunut Teihin.

Vierailija
34/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaahan se, mutta kaikkein pahimmat ovat myös kaikkein pahimpia valehtelijoita.

Vierailija
35/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni vuokralle antaja toteaa tuossa kohtaa, että eipä tosiaan sinunkaan asumisesi oikeastaan hänelle kuulu..

Vuokralle tulija voi kertoa itsestään mitä haluaa, eikä vuokrasuhdetta voi laillisesti purkaa sen takia.

Vierailija
36/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne vertautuu ap ennemmin työnhakuun, kuin ostamiseen, siksi.

Vierailija
37/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne vertautuu ap ennemmin työnhakuun, kuin ostamiseen, siksi.

Entä ap, jos MYYJÄLLÄ on vain YKSI juustohöylä tai iPhone tai mikä tahansa, mutta kymmenen ostajaa?

Vierailija
38/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokralle tulija voi kertoa itsestään mitä haluaa, eikä vuokrasuhdetta voi laillisesti purkaa sen takia.

Kyse onkin siitä, muodostuuko sitä vuokrasuhdetta ollenkaan.

Vierailija
39/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantaja ottaa mielellään sellaisen vuokralaisen joka ei aiheuta häiriöitä ja maksaa vuokran sovitusti. Tämän vuoksi esimerkiksi vakituisesti töissä oleva usein ohittaa opiskelijan.

Vakituisesti töissä oleva voi olla myös huono elämänhallinnaltaan, ei maksa vuokria ajallaan, epäsiisti, bilettäjä, juoppo, möykkääjä, epäkohtelias, ym. ym.

Kun taas opiskelija voi olla täysin vastakohta edellä mainitulle. Että aika asenteellista meininkiä on olettaa, että palkkaa nauttiva olisi jotenkin parempi kuin joku muu.

Ihmiset myös valehtelevat, joten kuka tahansa voi kertoa mitä tahansa, jotta vaikuttaa hyvältä vuokralaisella.

Vierailija
40/44 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakituisesti töissä oleva voi olla myös huono elämänhallinnaltaan, ei maksa vuokria ajallaan, epäsiisti, bilettäjä, juoppo, möykkääjä, epäkohtelias, ym. ym.

Kun taas opiskelija voi olla täysin vastakohta edellä mainitulle. Että aika asenteellista meininkiä on olettaa, että palkkaa nauttiva olisi jotenkin parempi kuin joku muu.

Ihmiset myös valehtelevat, joten kuka tahansa voi kertoa mitä tahansa, jotta vaikuttaa hyvältä vuokralaisella.

Totta joka sana, mutta niitä typeriäkin kyselemällä vuokranantaja saa edes jonkinlaisen kuvan hakijasta. Pelkästään lomakkeita täyttelemällä hakijan persoona jää täysin pimentoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän