Mitä te aamuvirkut teette aamuisin?
Siis vapaapäivinä? Minulle aamut ovat turhia kun mikään paikka ei ole vielä auki ja kerrostalossa ei voi liian aikaisin siivotakaan.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Lähden töihin. Herätys 3.45.
Sinulla ei ole vapaapäiviä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa on epäkohteliasta alkaa siivoamaan ja pyykinpesuun varhain vkonloppu aamuina.
Jotkut haluavat nukkua pitempään ja viettää rauhallisen la ja su aamun.
Etenkin työssäkäyvät ihmiset.Ainakin meidän talossa asukkaat huomioivat myös muut.
Moneltako mielestäsi on ok? ja moneenko mielestäsi illalla puolestaan saa aiheuttaa elonääniä ottaen huomioon illantorkut?
Tätä minäkin mietin. Miksi aamu-unisten mielestä on epäkohteliasta siivota aamulla heti hiljaisuuden päättymisen jälkeen, kun he itse kuitenkin aina vetoavat siihen, että hiljaisuus alkaa vasta kymmeneltä, joten on täysin ok mekastaa vielä yhdeksän jälkeen illalla?
Taloyhtiön ohjeissa lukee, että ennen aamuseitsemää ei saisi tehdä mitään, mistä voi kuulua häiritseviä ääniä. Joten vaikka tekisi mieli imuroida ja käynnistää pesukone ennen aamuseitsemää, niin mieluummin ei.
Mä asun upouudessa hienossa ( lue kalliissa) kerrostalossa ja täällä ei kuulu pihahdustakaan naapureista. 24/7 voi esim siivota ja käyttää koneita.
Juon kahvit, luen nettilehden, istun parvekkeella nauttimassa hiljaisuudesta, käyn lenkillä.
Nautiskelin kauniista seesteisestä kesäaamusta, kävin vähän pidemmällä lenkillä koiran kanssa. Söin rauhassa aamupalaa. Joskus katson kivoja leffoja. Eilen pesin jo aamulla pari koneellista pyykkiä.
aamiainen, lenkille tai kuntosalille, aloitan siivoamisen, lajittelen pyykit pesua varten, herätän miehen aamumuhinointia varten, jonka jälkeen voi jatkaa uniaan, kastelen kukat, tarkistan parvekeviljelyt, luen postin, maksan laskut, katson mediaa, kuuntelen podcasteja, teen kirjanpitoa tai muita tylsiä hommia, korjaan vaatteita, ylipäätään teen ihan samoja asioita mitä muutenkin kotiympäristössä tekisin, paitsi etten ala imuroimaan, jos on liian aikaista tai laita pesukonetta tai tiskaria (tai leipäkonetta) päälle. nyt olen viime viikon suunnitellut olohuoneen sisustusta ja kun olen saanut muutaman erilaisen suunnitelman tehtyä esittelen ne miehelleni ja kysyn mitä hän tykkää ja mitä toivoisi.
Käyn suihkussa, pukeudun ja lähden töihin. En yleensä syö aamiaista. En edes ole aamuvirkku.
Jos olisin aamuvirkku, niin varmaankin lukisin kirjoja aamulla ennen töihin lähtöä.
Herättiin nyt 9-10 ja tehdään vasta aamupalaa lasten kanssa
Riidellään ja paukataan kovaäänisesti naapureiden ikkunan alla T:vihatuimmat naapurisi
Mieli on aamulla kirkkaimmillaan, joten pyrin käyttämään nuo tunnit opiskeluun.
Meillä on aamuvirkut naapuritkin, joten klo 7 on ihan ok ottaa imuri käyttöön.
Muuten rauhassa aamukahvin juonti, netin ja somen selausta, aamulenkki tai joku treeni sisällä, liikunnan jälkeen suihku.
Sitten klo onkin jo sen verran että ruokakaupat on auki tai voi alkaa tekemään muutakin.
Nettisivuista: mitä muuta seuraatte ja luette kuin tätä palstaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa on epäkohteliasta alkaa siivoamaan ja pyykinpesuun varhain vkonloppu aamuina.
Jotkut haluavat nukkua pitempään ja viettää rauhallisen la ja su aamun.
Etenkin työssäkäyvät ihmiset.Ainakin meidän talossa asukkaat huomioivat myös muut.
Moneltako mielestäsi on ok? ja moneenko mielestäsi illalla puolestaan saa aiheuttaa elonääniä ottaen huomioon illantorkut?
Tätä minäkin mietin. Miksi aamu-unisten mielestä on epäkohteliasta siivota aamulla heti hiljaisuuden päättymisen jälkeen, kun he itse kuitenkin aina vetoavat siihen, että hiljaisuus alkaa vasta kymmeneltä, joten on täysin ok mekastaa vielä yhdeksän jälkeen illalla?
Taloyhtiön ohjeissa lukee, että ennen aamuseitsemää ei saisi tehdä mitään, mistä voi kuulua häiritseviä ääniä. Joten vaikka tekisi mieli imuroida ja käynnistää pesukone ennen aamuseitsemää, niin mieluummin ei.
Lainaamassasi viestissä luki "hiljaisuuden päättymisen jälkeen". Ei tietenkään hiljaisuuden aikana kolistella imurin kanssa tai lingota pyykkiä. Mutta kysymys olikin siitä, miksi hiljaisuusajan ulkopuolella olisi jotenkin enemmän väärin metelöidä aamulla kuin illalla. Itse olen kyllä sillä kannalla, että sekä aamuisin että iltaisin voisi elää vähän hiljaisemmin, mutta koska naapurin aamu-uniset lopettavat metelinsä illalla vasta tasan silloin kun hiljaisuus alkaa, olen itsekin usein aloittanut siivoamisen aamulla jo heti hiljaisuusajan loppuessa.
Herään 4 ja 5 välillä aamuisin ja aluksi luen kirjaa tai katson telkkarista edellisenä iltana tallennettuja ohjelmia. Keitän teet ja käyn koiran kanssa lenkillä. Panostan omaan aamupalaan, kun lapset ovat aamupuuhissaan yleensä aika sopuisia. 7-8 aikaan sitten siivoan ja teen lapsille aamupalan. En asu kerrostalossa, joten usein tähän mennessä olen jo pessyt myös pyykit ja tiskit. Ysiltä lähdetään lasten kanssa ulkoilemaan ja siitä ne päivän puuhat sitten käynnistyy.
Siivoan aamuisin, ei imurista ja pölyjen pyyhkimisestä kuulu naapuriin mitään.
Vierailija kirjoitti:
Siivoan aamuisin, ei imurista ja pölyjen pyyhkimisestä kuulu naapuriin mitään.
Kaikissa taloissa, joissa minä olen asunut, on kyllä kuulunut imurin ujellus naapureista tosi selvästi, puhumattakaan siitä kolinasta ja KRAAH KRAAH KRAAH -äänestä, jos asunnossa on laminaatti.
Joogaan, kirjoitan, oleskelen puutarhassa, meditoin, syön aamiaista, luen kirjaa... Jonain päivänä vielä aion asua meren rannalla jossain lämpöisessä, niin pääsen aamuisin uimaan mereen jajuoksemaan rannalle.
Onhan sitä Areena, Netflix, HBO, Ruutu jne.
Itse herään viideltä tai kuudelta, syön rauhallisen aamupalan, juon ehkä teetä partsilla, käyn lenkillä mikä on kivaa kun ei ole vielä niin paljon muita liikenteessä, joinakin päivinä menen jo aamuvarhain kauppaan, nekin aukeaa täällä nykyään jo kuudelta tai seitsemältä. Järjestelen kotia, tuunaan sisustusjuttuja, selailen somea, luen kirjaa tai lehtiä. Sellaista kivaa puuhastelua ja oleilua.