Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä kumppani, huono isä

Vierailija
03.06.2013 |

Olemme olleet naimisissa viisi vuotta, ja meillä on nelivuotias tytär. Alusta asti oli selvää, että mieheni vahvuudet ovat jossakin aivan muualla kuin lastenhoidossa. Voisin luetella hänen vikojaan tässä asiassa vaikka kuinka paljon: ei käsitystä kasvatuksen perusperiaatteista, ei minkäänlaista hoivaviettiä, katastrofaalisen huonot lastenhoitotaidot eikä motivaatiota oppia, hankala ilmaista tunteitaan lapselle, ei priorisoi perhe-elämää, paljon iltoja harrastamassa, ei nauti ajan käyttämisestä lasten kanssa, ei siedä melua, tarvitsee paljon yksinäistä aikaa, rasittuu nopeasti lapsen kyselyihin ja vaativuuteen, lyhyt pinna. Hän kyllä epäilemättä rakastaa tytärtämme, mutta häneltä tuntuu puuttuvan kokonaan vanhemmuusgeeni, ja tämän hän itsekin tiedostaa. Hän teki heti suhteemme aluksi selväksi, ettei oikeastaan pidä lapsista eikä ole koskaan ajatellut ryhtyvänsä isäksi.

Miksi sitten siedän tällaista miestä? Koska hän on kaikkea, mitä voin toivoa kumppanilta. Hän on älykäs ja hyvä keskustelija, älyllisesti stimuloivaa seuraa ja pirun hauska tyyppi. Meillä on samansuuntaiset visiot elämästä ja paljon yhteisiä kiinnostuksenkohteita. Hän on raamikas ja maskuliininen ja saa minut tuntemaan itseni naiseksi, kun itse tunnen olevani pelkkä äiti. Hän hoitaa raha-asiat mallikkasti, organisoi kaiken ja paikkaa muutenkin  heikkouksiani. Myös siivoaminen ja monet kodin yhteiset työt sujuvat insinöörimäisellä tehokkuudella.

Tietenkin välillä toivon, että mies ottaisi kantaakseen enemmän vastuuta lastenhoidosta ja olisi oma-aloitteisempi tyttäremme asioissa. Tiesin kuitenkin, mihin olen ryhtymässä, ja osaan jo suhtautua asiaan huumorilla. Minulle äitiys on luontevaa ja tärkeää, joten olemme sopineet, että miehelle riittää apulaisen rooli. Mies ei ole luvannut enempää kuin hän nyt tarjoaa, joten epärehellisyydestä en voi häntä syyttää.

Harkitsen toista lasta, mutta haluan ensin nähdä, muuttuuko miehen lapsiasenne tytön kasvaessa. Yhden helpon lapsen kanssa kaikki on mennyt hyvin, mutta kahta en mielelläni kasvattaisi yksin. En kuitenkaan ryhdy painostamaan miestä asiassa.  Olen saanut mieheltä jo hyvin paljon enkä halua vaatia liikaa.

Onko muita, joiden mies on erinomainen kumppani mutta huono isä? Puidaanko teillä samanlaisia asioita?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/4 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kypsästi pohdittu minusta. Oma mieheni ei ole hyvä oikein kummassakaan. Jos saisi valita, ottaisin myös hyvän kumppanin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mielestäni toimivalta, kunhan sinulla sitten on tarpeeksi hoivaviettiä ja olet läsnä lapselle (ilmeisesti on). Ja eihän sitä tiedä, ehkä se mieskin innostuu isyydestä pikkuhiljaa kun lapsi kasvaa ja keskustelutaito ym paranevat. 

Vierailija
4/4 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee tuohon kuvioon ainakaan toista lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän