Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus - liikunta - alavatsakivut. Pitäisikö huolestua?

Vierailija
02.06.2013 |

Hei,

Olen harrastanut liikuntaa aina ja aktiivisesti nyt myös raskauden aikana. Olen mm. pääsääntöisesti pyöräillyt töihin edelleen (n. 10 km suuntaansa, en tietenkään henkihieverissä). Nyt tällä viikolla pyöräilin kahtena päivänä normaalia enemmän, ja illalla vatsa kramppaili ja sattui alavatsasta sikiön puolelta aika paljon, tavallaan kohdun alta. Jomotteli ja vihloi varmaan pari tuntia. Helpotti, kun lepäsi. Alavatsakipuja ja vihlontaa on ollut koko raskauden, ehkä liitoskipuja, mutta tämä vähän säikäytti. Onko muilla ollut vastaavaa? 14. vko menossa ja ultrassa ainakin kaikki näytti ok:lta vko 12. Eka raskaus, niin pelottaa kaikki tällainen.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös ollut liikunnan jälkeen kipuja, olen itse tulkinnut niitä ligamenttikivuiksi. Itselläni nämä ovat olleet alkuun teräviä "napsahduksia" ja sitten jomotelleet vielä pitkin päivää.

Nyt olen itse ottanut rauhallisemmin, niin ikäviltä nuo tuntuvat vaikkeivät ilmeisesti vaarallisia olekaan.

Itse olen 19. viikolla.

Vierailija
2/2 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kiitos vastauksesta! Hyvä kuulla, etten ole ainoa, joilla näitä on. Olen pelännyt keskenmenoa koko raskauden ja kaikki kivut säikäyttävät kunnolla. Minulla on ollut selkeästi joku masunkasvupyrähdys viimeisen viikon aikana, joten ehkä liittyvät siihen. Erittäin rauhallista liikuntaa olen jatkanut edelleen, mutta työmatkapyöräilyä en ole uskaltanut jatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän