Mitä ajattelet ihmisistä, jotka ovat ryhmissä ns. hiljaisia tarkkailijoita?
Mitä ajattelet ihmisistä, jotka ovat ryhmissä ns. hiljaisia tarkkailijoita?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäviä tyyppejä. Kuuntelevat muita ja juoruavat muille. Eivät kerro itsestään mitään. Miksi edes osallistuvat??
Lisään vielä, että yleensä luulevat olevansa fiksumpia kuin muut, mutta tosiasiassa ovat pelkureita.
Kommenttisi taas muistutti, miten paljon inhoan ekstroverttejä, kaikkitietäviä ihmisiä. Ekstrovertit tahallaan nöyryyttävät ja nolaavat meidät introt sosiaalisissa tilanteissa, vihaan teitä!!! Suustanne tulee vain tyhjänpäivästä puheripulia
Huh huh. Noin "fiksuja" ja "kivoja" ja "erityisiä" te introvertit olette.
Jää kotiin.kutomaan sukkaa jos et saa kerrottua itsestäsi tasavertaisesti muiden kanssa. Nolaaminen on omassa päässäsi, hae apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäviä tyyppejä. Kuuntelevat muita ja juoruavat muille. Eivät kerro itsestään mitään. Miksi edes osallistuvat??
Lisään vielä, että yleensä luulevat olevansa fiksumpia kuin muut, mutta tosiasiassa ovat pelkureita.
Ensinnäkään pelkurius nyt ei millään tavalla liity älykkyyteen tai fiksuuteen.
Itse olen tämmöinen hiljainen ja johtuu siitä että olen introvertti ja ujo.
Minä olen tällainen hiljainen tarkkailija. Mieluummin kuuntelen kuin puhun. Epäilemättä minua selän takana haukutaankin "vapaamatkustajaksi", mutta jos jää esimerkiksi epäselvyyttä siitä, miten jostain asiasta jossakin tilanteessa sovittiinkaan, tullaan kyllä mielellään kysymään minulta. Ja minä tiedän, että miten se asia sovittiin, koska minä keskityin kuuntelemaan sen sijaan, että olisin yrittänyt koko ajan olla itse äänessä.
Vierailija kirjoitti:
Näitähän ne. Keräävät tietoa.
Suomalaisissa ei ole ekstroverttejä. On vain ilkeitä juoruilijoita, jotka ovat hiljaa ja heitä, jotka yrittävät saada tiimin/juhlat/illanvieton toimimaan.
Outoahan se on, jos tyyppi käy sosiaalisissa tilaisuuksissa eikä ole lainkaan sosiaalinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat niin paljon eniten äänessä olevaa fiksumpia, että eivät jaksa edes avata suutaan.
Jos ei saa suutaan auki hyvässä seurassa, niin ei se ole mikään fiksuuden merkki. Se on enemmänkin epäkohteliasta ja ylimielistä eikä herätä luottamusta muissa ihmisissä, jotka saattavat tietoisesti hakea niitä yhteisiä puheenaiheita.
Sinä olet ilmeisesti yltiöekstrovertti, joka on aina suuna päänä kaikkialla. Jos et olisi, tajuaisit ettei hiljaisuudella ole mitään tekemistä epäkohteliaisuuden tai edes sosiaalisuuden kanssa. Merkittävästi epäkohteliaampaa on pajattaa koko ajan itse kuin kuunnella, mitä muilla on sanottavana. Hiljaisuus voi myös johtua ujoudesta, jolloin sillä varsinkaan ei ole mitään tekemistä epäkohteliaisuuden kanssa. Ei ihminen luonteelleen mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Outoahan se on, jos tyyppi käy sosiaalisissa tilaisuuksissa eikä ole lainkaan sosiaalinen.
Sosiaalinen ei ole sama asia kuin puhelias. Se hiljainen voi olla paljon sosiaalisempi kuin ne koko ajan äänessä olevat. Yksi keskeinen sosiaalinen taito kun on kuunteleminen. Sosiaalinen ihminen tulee toimeen kaikkien kanssa, vaikka ei olekaan koko aikaa äänessä. Oman äänen rakastajat, joita usein pidetään virheellisesti sosiaalisina, ovat usein sosiaalisesti hyvin taitamattomia. Heille kun vuorovaikutus=minä olen äänessä koko ajan.
On hiljaiset joskus vähän outoja, meinaan että seurassa seurustellaan.
Ovat samanlaisia kuin minä. Isossa porukassa on itseni vaikeaa saada suutani auki ja annan aina muille puheenvuoron. Samalla on itsekään ole mikään hirveän puhelias ja mieluummin kuuntelen muita. Ehkä muita tarkkailemalla samalla kerään rohkeutta itsekin osallistua. Minun on ainakin itsekin helpompi tutustua niihin, jotka ovat samantyylisiä kuin itse olen.
Ovat introvertteja, jotka havainnoivat ympäristöään tarkemmin kuin puheliaat ekstrovertit. Ja jostain syystä myös ovat paremmin perillä mitä missäkin tilanteessa sovittiin kuin nämä "sosiaaliset" ekstrovertit. Ei mene energiaa oman itsensä esille tuomiseen niin voi keskittyä olennaiseen eli siihen aiheeseen, josta puhutaan.
Eivät anna itse mitään, mutta haluavat silti nauttia toisten seurasta. Ryhmädynamiikan kannalta turhia.
Tylsiä, en pidä. Aiheuttavat viihdyttämisen paineita muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat niin paljon eniten äänessä olevaa fiksumpia, että eivät jaksa edes avata suutaan.
Jos ei saa suutaan auki hyvässä seurassa, niin ei se ole mikään fiksuuden merkki. Se on enemmänkin epäkohteliasta ja ylimielistä eikä herätä luottamusta muissa ihmisissä, jotka saattavat tietoisesti hakea niitä yhteisiä puheenaiheita.
Sinä olet ilmeisesti yltiöekstrovertti, joka on aina suuna päänä kaikkialla. Jos et olisi, tajuaisit ettei hiljaisuudella ole mitään tekemistä epäkohteliaisuuden tai edes sosiaalisuuden kanssa. Merkittävästi epäkohteliaampaa on pajattaa koko ajan itse kuin kuunnella, mitä muilla on sanottavana. Hiljaisuus voi myös johtua ujoudesta, jolloin sillä varsinkaan ei ole mitään tekemistä epäkohteliaisuuden kanssa. Ei ihminen luonteelleen mitään voi.
Puhuminen on normaalia kommunikointia vai pitäisikö sitä yrittää päätellä vain kasvojen ilmeistä ja muusta elekielestä mitä toisen päässä liikkuu? Viihdyin pitkiä aikoja omissa oloissani, mutta kun olen tekemissä aivan satunnaistenkin ihmisten kanssa, osaan kyllä sanoa jotain. Se on semmoista peruskohteliaisuutta, johon ei liity mitään salaisia motiiveja.
Nämä ovat usein selkärangattomia jees-tyyppejä. Pelkäävät puhua ja ovat hiljaa vaikka pitäisi kyetä osallistumassa keskusteluun. Mitään lisäarvoa työpaikalle nämä möllöttäjät eivät tuo, vaikka niin ehkä itse kuvittelevat.
Ei vain ole asiaa. Mieluummin kuuntelen, en itse halua kertoa omista ajatuksistani aivan kaikille aina. Lisäksi minulla on asperger.
Minua rasittavat sekä puheliaat että hiljaiset. Olen itse aika täydellinen. Ottaisitte mallia!
Minusta ekstrovertit ovat huomattavasti kiusallisempaa seuraa.
Ajattelen heistä, että ovat ehkä niitä ihmisiä jotka avautuvat mieluummin pienryhmissä tai kahdenkesken,. se on normaalia.