Miestä ei kiinnosta häiden suunnittelu
Viime vuonna jo kihlauduimme ja nyt vasta mies on ruvennut puhumaan, että ensi kesänä voisi mennäkin naimisiin. Emme halua kirkkohäitä, olemme miettineet niinkin, että virallisuudet voisi hoitaa maistraatissa (mitäköhän vieraat tästä miettivät, odottaisivatko juhlissa jotain "seremoniaa"?) ja sitten vieraat kutsuttaisiin mökille, missä voisi viettää kivan päivän yhdessä.
Olen alkanut miettimään nyt vieraslistaa ja katsomaan erilaisia mökkejä, joista voisi kysyä tällaisen hääjuhlan järjestämisestä. Miestä ei vaan kiinnosta auttaa, ainut mihin ottaa kantaa on mökkien kalliit hinnat. (mitäpä oletat, jos vieraita olisi tulossa n. 35 ja pitää varautua sadesäähänkin.....) En haluaisi olla se "häähullu" joka raivoaa ja skitsoilee päivästä jonka pitää olla täydellinen, mutta olisihan se kiva jos saataisiin jotain suunnittelua oikeasti vihdoin edes käyntiin etsimällä mökki ja selvittämällä yhdessä näitä hääasioita. En haluaisi seuraavaa 3 vuotta olla kihloissa ilman mitään oikeaa lupausta avioliitosta. :( On se kumma, että tutuille ja mun vanhemmillekin hän puhuu ohimennen ensi vuoden häistä, mutta mitään oikeaa suunnitteluhalua ei tunnu löytyvän kun kahdestaan ollaan.
Anteeksi avautuminen, piti päästää höyryjä!
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
On kyllä niin ärsyttävää, että nainen joutuu vetämään kivirekeä perässä että edes jotain tapahtuu, ja sitten toiset naureskelevat häähullulle.
(Surku)Hupaisaa tässä on vielä se, että itse normaalisti kartan isoja tilaisuuksia ja huomion keskipisteenä olemista, mutta yhtäkkiä minä olenkin se, joka "vaatii" juhlia ja sukulaisten kokoamista yhteen. Kuvitteleeko mies, että kuukausi ennen häitä on soveliasta ruveta miettimään hääpaikkaa, saatika ilmoittaa vieraille päivästä?!
En haluaisi raahautua johonkin korvessa olevalle mökille. Menkää naimisiin maistraatissa ja tarjotkaa lähimmille vaikka ruoka jossain ravintolassa.
Ikikihlattu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä niin ärsyttävää, että nainen joutuu vetämään kivirekeä perässä että edes jotain tapahtuu, ja sitten toiset naureskelevat häähullulle.
(Surku)Hupaisaa tässä on vielä se, että itse normaalisti kartan isoja tilaisuuksia ja huomion keskipisteenä olemista, mutta yhtäkkiä minä olenkin se, joka "vaatii" juhlia ja sukulaisten kokoamista yhteen. Kuvitteleeko mies, että kuukausi ennen häitä on soveliasta ruveta miettimään hääpaikkaa, saatika ilmoittaa vieraille päivästä?!
Mies voi hyvinkin kuvitella juuri noin. Jos minun mieheni olisi huolehtinut suunnitelmista ja aikatauluista, ei olisi tullut häitä. Eikä kyllä vihkimistäkään, kun edes vihkiajan varaaminen ei onnistunut ilman patistelua.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi raahautua johonkin korvessa olevalle mökille. Menkää naimisiin maistraatissa ja tarjotkaa lähimmille vaikka ruoka jossain ravintolassa.
Kriteerinä toki mökille olisi helpot yhteydet (autottomille kyyti sekä mahdollisuus yöpyä ja seuraavana päivänä asemalle vieminen tms.) ja suht lähellä. Tietty jos ei tästä tule mitään, niin jotain muuta pitäisi keksiä. Tämä kyllä olisi mielestäni kivoin vaihtoehto.
Mitä jos menisitte pian naimisiin maistraatissa ja sen jälkeen pitäisitte vain bileet/ hääjuhlat? Katso, miten mies reagoi. On ilmeisesti vähän nuukempi mies kyseessä. Pääsette näin nopeasti naimisiin ja voitte aloittaa esim. lasten hankinnan.
Olet jo häähullu. Maistraatti reissu riittää. Turhaa rahanmenoa muuten
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Ja jos vielä sattuisi satamaan, niin koko mökkipäivältä tippuu pohja pois.
Hautajaisetki on paljon paremmat bileet ku häät!
Jos ei miestä kiinnosta osallistua häiden suunnitteluun, mutta kuitenkin haluatte molemmat naimisiin, niin järjestä sellaiset häät kuin itse haluat ja mies sitten tyytyköön siihen, tuli niistä millaiset hyvänsä. Vaikka se olisi sitten pelkkä vihkiminen maistraatissa ja päälle kahvit ABC:llä.
häät, hyi helevetti! teennäistä paskaa, toisaalta sitähän maailma nykyään on.
Se on ihan sama mitä mies ehdottaa, kun sinä kuitenkin päätät joka asiasta.
Näin on jokaisten häiden kohdalla, on aina ollut ja on aina tuleva olemaan.
Mökki - häät? Kuulostaa ankealta.
Jos otatte 50 tonnilla Elastisen hymyilemään nurkkaan ja kertomaan jotain pappijuttuja? Olisin unohtumattomat ja ainakin AIDOT häät?
Jos sinä et halua isoja juhlia, mutta juhlien järjestäminen jää kokonaan sinun vastuullesi, pitäkää niin pienet häät kuin sinä haluat. Ei häihin tarvitse koko sukua kutsua, jos ei halua.
Jos kuulutte kirkkoon, pyytäkää pappi teille kotiin vihkaisemaan teidät, ja muutama kaveri siihen todistajiksi. Sen jälkeen tarjoatte kakkukahvit kavereille ja papille, ja se oli siinä.
Jos ette kuulu kirkkoon, käykää maistraatissa, ja pitäkää sen jälkeen illanistujaiset kotonanne pienellä porukalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei miestä kiinnosta osallistua häiden suunnitteluun, mutta kuitenkin haluatte molemmat naimisiin, niin järjestä sellaiset häät kuin itse haluat ja mies sitten tyytyköön siihen, tuli niistä millaiset hyvänsä. Vaikka se olisi sitten pelkkä vihkiminen maistraatissa ja päälle kahvit ABC:llä.
Olispa mälsä ajatus mennä naimisiin sellaisen kanssa, joka tyytyväisenä irtisanoutuu yhteisistä vastuista ja jättää kaikki hommat toisen tehtäviksi, kun "ei kiinnosta". Perässävedettävä loinen.
Kukaan heteromies ei ole kiinnostunut häiden järjestelystä.
Ymmärrän toki ihmisten tyhmyyden, mutta eikö sen yhteisen elämän voisi löytää muualta kuin sieltä häistä? Suosittelen lämpimästi maistraattia.
Eikö ne prinsessajutut voisi heittää romukoppaan, ku nykyään lentää romukoppaan kaikki muukin, mm. edes jonkinlaisen tasoinen aivotoiminta?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan heteromies ei ole kiinnostunut häiden järjestelystä.
Useimpia kyllä kiinnostaa kaljanhakureissu Tallinnaan ja opastekylttien laittaminen kaljan juomisen ohella.
Menin mieheni kanssa naimisiin maistraatissa, eikä oltu kerrottu siitä kellekään. Työpaikalta suoraan maistraattiin vihkimiseen. Sen jälkeen ruokakaupan kautta kotiin. Seuraavana päivänä kerroin äidilleni ja juotiin kahvit hänen kotonaan. Muita lähisukulaisia ei olekaan.
Olimme olleet yli 20 vuotta avoliitossa sitä ennen, joten mitään seremonioita ei kumpikaan halunnut. Häämatkalle lähdettiin muutaman päivän päästä. Tosin matkaa varatessamme ei tiedetty menevämme naimisiin, joten se oli ihan lomamatkaksi varattu. Olemme edelleen onnellisesti naimisissa.
"Seremoniaksi" juhlapaikalla riittää hyvin onnittelupuhe ja maljat.