Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettakaa lapsillenne miten eläimiä tulee lähestyä!

Vierailija
02.06.2013 |

Monta kertaa on jo käynyt niin, että kissaa ulkoiluttaessa joku pihalla leikkivä lapsilauma ryntää juoksujalkaa kissan luo tahtoen sitä silittää. No kissahan menee ylläripylläri siitä ihan paniikkiin. Ei auta vaikka lapsia toppuuttelisin, tuntuvat menevät kissasta ihan sekaisin ja jäävät seuraamaan sitä ym. Opettakaa siellä kotona, että muiden eläimiä ei saa lähestyä. Kauhean kiva, jos kissan tilalla olisikin vanha ja esim. näkövammainen koira, joka sit menis ja puraisisi jotain lasta poskeen pelästyksissään.. Ja sittenhän vika olis taas koira ja sen omistajan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä. Mulla kävi kerran niin, että joku tyttö tuli äitinsä kanssa vastaan kun olin koiran (tappaja-dobberi vielä!) kanssa lenkillä. Koira on aika arka, vaikka lapsista tykkääkin, ja tyttö tuli kauheeta vauhtia koiraani kohti. Huomasin että koirani jännittyi hieman, ja sanoin tytölle ettei tulisi. Myös tytön äiti kuuli pyyntöni, muttei reagoinut mitenkään. Vedin koiraani pois mutta tyttö vain tuli koko ajan silittämään koiraa. Sanoin uudelleen myös tytön äidille ettei päästäisi tyttöä, mutta ei, silti vain silittteli.

Ei onneksi käynyt mitenkään ja pääsin koiran kanssa ohi. Minun piikkiinhän se olisi laitettu, jos jotain olisi käynyt...

Ja joo, en tietenkään ole mitenkään kouluttanut koiraani ja olen paska koiranomistaja. Piikille vaan aggressiivinen rakki! Tekstissäkin varmaan tuhansittain virheitä.. ;)

Vierailija
2/4 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan! Samalla voisi opettaa ettei eläimen lähellä saa huutaa ja karjua vaan puhua normaalilla äänellä. Varsinkin lapsiin tottumatonta eläintä huuto pelottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opettanut lapselleni (ja opetan edelleen joka kerta), että koiran omistajalta kysytään lupa, saako silittää. Jos saa, sitten mennään siltikin varovasti ja annetaan koiran nuuhkia kättä ennen kuin silitetään. Ei lapsi sitä aina muista sitä nuuhkimisosuutta, mutta katson, ettei ala heti päätä ropeltaa tai lähesty liian äkkiä. Pentukoirien kohdalla varoitan, että se saattaa nuolaista naamasta tai pissiä helposti. 

Jos taas omistajalla on valmiiksi nyrpeä naama ja kamala kiire, selitän lapselle, että koira ei nyt ehtinyt jäädä silitettäväksi. 

Vierailija
4/4 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 21:08"]

Minä olen opettanut lapselleni (ja opetan edelleen joka kerta), että koiran omistajalta kysytään lupa, saako silittää. Jos saa, sitten mennään siltikin varovasti ja annetaan koiran nuuhkia kättä ennen kuin silitetään. Ei lapsi sitä aina muista sitä nuuhkimisosuutta, mutta katson, ettei ala heti päätä ropeltaa tai lähesty liian äkkiä. Pentukoirien kohdalla varoitan, että se saattaa nuolaista naamasta tai pissiä helposti. 

Jos taas omistajalla on valmiiksi nyrpeä naama ja kamala kiire, selitän lapselle, että koira ei nyt ehtinyt jäädä silitettäväksi. 

[/quote]

Hienoa, että joku ajattelee! =)

-2-