Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ammatin edustajat aiheuttavat sinussa sääliä? Entä mitkä vihaa? Mitkä ihailua?

Vierailija
18.07.2020 |

Minua säälittää välillä jotkut työntekijät jos vaikka joku tosi ujon näköinen feissari yrittää kovasti, muttei saa ketään puhumaan kanssaan ja näyttää tosi ahdistuneelta. V*tuttaa ne itsevarmat ja tunkeilevat tyypit oli ne sit feissareita tai puhelinmyyjiä, niille ei jaksa edes mukavasti sanoa ei. Ruokalähetit vähän säälittää kun ne niin hirveällä kiirellä vie ihmisille ruokaa, etenkin jos polkupyörää polkee. Opettajat säälittää jos joutuu opettamaan tosi hankalia teinejä. Ihailen sellaisia ammatteja missä tehdään jotain raskasta mutta tärkeää kuten rakennus, siivous, tehdastyö, hoitaja jne. Etenkin jos tekijästä oikein huokuu se, miten on ylpeä ammatistaan ja rakastaa sitä mitä tekee.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen eläinsuojelutyön parissa työskenteleviä. En pystyisi siihen.

Halveksin sellaisia kuin Malinen. Ja niitähän riittää.

Vierailija
2/16 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukkua herättää kaikki hyväuskoisten ja heikkojen hyväksikäyttö, eli puhelinmyyjät, feissarit pikavippikoronkiskurit, ennustajat ja muut puoskarit.

Kaikki järkevä työ on ihailtavaa ihan alasta riippumatta. Jokaista tarvitaan, paitsi noita yllämainittuja huijareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailua aiheuttaa sotilaat ja erityisesti upseerit.

m39

Vierailija
4/16 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin poliisit, sotilaat ja vartijat! Ihailen näitä kaikkia. Joo monen mielestä vartija on páskaduuni, mutta ihailen kyllä vartijaa joka on tosissaan turvallisuuden suhteen ja hyvä työssään!

Vierailija
5/16 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliä juristit (tolkuttomat tunnit, ei työehtosopimusta), vihaa Tiger King ja ihailua sairaan- ja ensihoitajat.

Vierailija
6/16 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppatieteilijät herättävät yleensä sekä sääliä että vihaa. Alkuun ne on noita feissareita ja myöhemmin noita Malisia

Vierailija
7/16 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliä juristit (tolkuttomat tunnit, ei työehtosopimusta), vihaa Tiger King ja ihailua sairaan- ja ensihoitajat.

Aika moni juristi on valtiolla virassa. Virka-aika virkaehtosopimus. Ei ole pakko olla asianajaja. Ja ne kiireiset asianajajat saa kyllä sen verran liksaa, että voivat halutessaan jäädä aikaisin eläkkeelle loikoilemaan.

Vierailija
8/16 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään puhelinmyyjä soitteli jostain sähkösopimuksesta. Kävi oikein sääliksi, kun nuori poika luki litaniaansa ujolla äänellä. Oli raukka niin vaivautuneen oloinen, että olin oikein ystävällinen ja toivotin hyvää loppukesää työn parissa.

Vierailija
9/16 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen lääkäreitä. Vihaan somevaikuttajia/tubettajia ja säälin siivoojia

Vierailija
10/16 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaa herättää nää ihmisiä ahdistelevat puhelinmyyjät, ständituputtajat ja feissarit. Muuten neutraalit tunteet ammatteja kohtaan.

Vierailija
11/16 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjät ja julkisten vessojen siivoojat käyvät sääliksi. Pikavippimiljonäärejä ja somejulkkiksia halveksin. Muita oikeastaan kaikkia arvostan.

Vierailija
12/16 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivoan julkisia vessoja välillä eikä siinä ole mitään ihmeellistä?

Vierailija
13/16 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sairas ajatus vihata ihmistä hänen ammattinsa takia. Noh, nämä ennustajat ovat toki huijareita mutta toisaalta on vaikea pitää moista ammattina.

Olen työtään rakastava yläkoulun opettaja, jonka käsityksen mukaan useimmat kollegat pitävät myös työstään. Huvittavaa ajatella, että joku säälii meitä.

Nuo tunteet eri ammattien edustajia kohtaan ovat ihan oman pään sisäisiin ennakkoluuloihin ja oletuksiin perustuvia kuvitelmia.

Toki kuitenkin ihailua herättää se, että joku osaa sellaista, mitä suurin osa ei pysty oppimaan. Harva meistä voisi esimerkiksi keksiä ja kehittää uusia lääkkeitä tai työskennellä neurokirurgina. Kummallista, että jokin siivoaminen tai tehdastyö voi herättää ihailua, koska niitä töitä pystyvät lähes kaikki tekemään. Olen itse ollut siivoojana ennen opettajan uraa, enkä kyllä tuntenut olevani ihailtava. Ap:n mielestä ilmeisesti olen nyt kuitenkin suorastaan romahtanut elämässä, kun vaihdoin siivoamisen opettamiseen.

Vierailija
14/16 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni opetti aikoinaan, että kaikki työt ovat saman arvoisia, kunhan työt ovat rehellistä työtä.

Vierailija
15/16 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Respektiä kaikille, jotka tekevät työtä oman elatuksensa eteen, oli se työ sitten mitä tahansa.

Vierailija
16/16 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan ja hieman säälinkin pienipalkkaisessa työssä käyviä, siivoajia, kaupan sekä kioskin kassoja ja monia tehdastyöläisiä jotka joutuvat puurtamaan kovasti saaden saman elintason kuin turvaverkkojen varaan heittäytyneet lusmut. Ymmärrän samalla miten etuoikeutettuja me konttorirotat (olen ict-konsultti) olemme koska työmme on omassa rauhassa tehtävää siistiä ja helppoa sisätyötä josta maksetaan paljon parempaa palkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä