te joilla rahat ei tahdo riittää ruokaan
laittakaa kunnon keittiöpuutarha. Ehtii vielä syksylläkin laittaa viinimerjapensaita ja mansikoita. Enskesänä sit perunaa ja muita vihanneksia. Kunnon keittiöpuutarhasta saa talveksi ainakin puolet ruuasta. Halpaa on. Mansikat, perunat, porkkanat, viinimarjat, rapasperit kasvaa maassa melkein ilman hoitoa. Sen kun vaan poimii syksyllä pois.
Kommentit (37)
tai niin kaukana ettei muka pääse lähtemään. Kyllähän kaupungillekin pääsee ja soskuun kun vain haluaa
Vierailija:
sinne mahtuu perunamaa ja vielä paljon muutakin vihanneksia kasvamaan .
Maksaa varmaan noin 10 euroa kesältä. Joitakin palstoja saa vuokrata kerralla 5-10 vuodeksi. Niihin voi sit laittaa vaikka mansikkamaan tai viinimarja pensaita muutamia.
ja salaatin lehdot ovat ylihinnoitettuja
Me kuitenkin pidetään niistä joten niitä kasvaa aika paljon.
Minä kasvatan basiliakin. Tuore basilika tomaatti juustovoileivän kanssa on todella hyvää. Ja kun keitän riiisiä niin laitan siihenkin basilikan lehden.
Todella hyvää. Mutta tuoreena ostaminen kallista.
Joten jos ei olisi niin en käyttäysi.
Retiisi kasvaa helposti ja nopeasti
eikä sitä yksin ole pakko ottaa meillä oli kahden perheen kasvimaa siinä ja hyvin mahtui. Siemenet ei paljon maksa ja maahan on käännetty valmiiksi. Tarvii vain tehdät penkit ja kylvää.
ihmeesti aikaa tarvitse. Lähinnä vain kylvää sen minkä kylvää ja pari kertaa kesässä kitkee ja syksyllä laitaa talvehtimaan.
Vierailija:
Siemenet ei paljon maksa ja maahan on käännetty valmiiksi. Tarvii vain tehdät penkit ja kylvää.
ruohoko niissä kasvaa vai edellisen vuoden jätteet?
voisit koittaa liftiä lasten kanssa. Aamulla lähtisitte ja illaksi yrittäsit kotiin
Mut asuu niitä köyhiä muuallakin kuin Hesassa vai sinnekö ne kaikki onkin siirtyneet
ottaa vanhasta oksan ja laittaa vesiastiaan niin siihen kasvaa juuret.
Raperperi pursuaa kohta korvista, kun on syöty varmaan kahdet keitot viikossa. Kyllä oma puutarha tulee kalliiksi. Tänä kesänä mennyt varmaan jo 250 euroa kukkiin ja syötäviin taimiin. Monivuotiset kannattaa, mutta niiden taimet ja sipulit ovat tosi kalliita. Ei viljely ole köyhän hommaa!
ei niitä kukaan syö. Minä kuluttanut tänä vuonna nolla euroa. Monta penkkiä mansikkaa, muutama herukka ja karviainen, omenapuita, perunoita ja pensasmustikka. sadevedellä kastelen vaan.
muu kuin siemenet jos on omaa maata
hesessä käyntiä. Laskujen kanssa voi sumplia, maksakaa vaikkapa iso sähkölasku kahdessa erässä. Kyllä ne rahat riittää kun laittaa riittämään sanon minä. Itsekkin olen perheellisenä joskus kituutellut ja aina saatiin rahat riittämän seuraaviin " tili" päiviin.
ja ei haluta tehdä mitään oman elämisen eteen. Kyllä kai se soskukin aina jonkun elättää. Mistä luulette aikanaan mummojenne leivän jatketta saaneen kysympä vain
vaikka neuvoja annetaan. Ei se soskukaan mikään pankki ole. Sitä kun ollaan liian kranttuja niin eihän ne rahat riitä!! Hankkikaa ammatti ja painukaa töihin. Unohtakaa sekin että lähihoitajan ammatti on paska ammatti, sillä alalla on ainakin töitä ja palkka juoksee.
kasvimaata laittaa