Tyttö sai 21369 euroa ylppärilahja rahaa
Nyt meinaa lähteä pariks kuukaudeks Ulkomaille. Emme suostu, rahat pitää käyttää viisaasti, kun opiskelutkin alkaa syksyllä oikeustietteelisessä
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 13:34"]
Annoit varmaan etukäteen sinne Porvoon pankkiin oman tilinumerosi?
[/quote]itse laitoin siskon tytölle 200 eu shekkinä.
Paljonko tuosta summasta oli sukulaisten osuus???
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 18:23"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 13:16"]
Nyt meinaa lähteä pariks kuukaudeks Ulkomaille. Emme suostu, rahat pitää käyttää viisaasti, kun opiskelutkin alkaa syksyllä oikeustietteelisessä
[/quote]
Elikkä hän on varma jo, että pääsee, vaikka tulokset eivät ole tulleet? Joillekin aloille pääsee ilman pääsykokeita. Meidän nuori haki ja pääsi sellaiselle alalle, mutta oikikseen on tietääkseni aina pääsykoe.
[/quote]Pääsykoe on. en ole ihan varma pääseekö ne esim Aalto yliopistoon (DIppi) jotka kirjoittivat laudaturin matematiikasta, kemiasta ja fysiikasta.
[/quote]
Nämä on Tampereen sivuilta, eli reunaehto vaihtelee suunnasta riippuen, . Sen jälkeen lasketaan pisteet yhteen ja tietty kiintiö otetaan todistusvalinnalla. Tänä vuonna on ollut korkeimmat alkupisteet moneen vuoteen kuulemma noihin teknillisiin ja moni, jonka pistemäärä olisi viime vuonna ollut riittävä, ei ole tänä vuonna todistusvalinnalla päässyt sisään. Ensisijainen hakija saa kyllä noilla ällillä varmaan riittävät pisteet Aaltoyliopistoonkin.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 18:35"]
[/quote]
Elikkä hän on varma jo, että pääsee, vaikka tulokset eivät ole tulleet? Joillekin aloille pääsee ilman pääsykokeita. Meidän nuori haki ja pääsi sellaiselle alalle, mutta oikikseen on tietääkseni aina pääsykoe.
[/quote]Pääsykoe on. en ole ihan varma pääseekö ne esim Aalto yliopistoon (DIppi) jotka kirjoittivat laudaturin matematiikasta, kemiasta ja fysiikasta.
[/quote]
Nämä on Tampereen sivuilta, eli reunaehto vaihtelee suunnasta riippuen, . Sen jälkeen lasketaan pisteet yhteen ja tietty kiintiö otetaan todistusvalinnalla. Tänä vuonna on ollut korkeimmat alkupisteet moneen vuoteen kuulemma noihin teknillisiin ja moni, jonka pistemäärä olisi viime vuonna ollut riittävä, ei ole tänä vuonna todistusvalinnalla päässyt sisään. Ensisijainen hakija saa kyllä noilla ällillä varmaan riittävät pisteet Aaltoyliopistoonkin.
[/quote]Todennäköisesti mun poika yrittää Aalto yliopistoon dippi linjalle, toki vasta tokalla lukiossa mutta matematiikka , fysiikka ja kemia vahvoja.
Miten muiden lapset miten paljon sitä fyrkkaa tuli?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 18:57"]
[/quote]
Ei aavistustakaan. Se on nuoren oma asia.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 19:13"]
[/quote]
[/quote]
Sama. Asia ei kuulu minulle.
Oikiksen pääsykokeet on vasta viikon päästä.
Ehkä ap asuu ulkomailla? Meilläpäin ap:n kuvailema tilanne voisi ollakin mahdollinen...
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 19:21"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Mua ainakin kiinnostaisi. Tottakai rahat saa käyttää itse. Opiskelun aikaiseen elämäänhän ne menee luulisin oman lapsen kohdalla. Ei tule tuollaista summaa, lapsen mummi eli mun äiti antaa 1000 eu , sinkkusisko 500eu ja toinen ehkä sen 200 minkä minäkin oon laittanut 2 kertaa. Lapsen isä??? ehkä 500 eu ja itse vähintään 1000 eu ja vierailta toivoisin väh 50 eu per nuppi.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 19:25"]
Ehkä ap asuu ulkomailla? Meilläpäin ap:n kuvailema tilanne voisi ollakin mahdollinen...
[/quote]
Kyllä se varmaan kohta sieltä ilmoittakin, että asuu just samassa maassa, jossa sinäkin :)
Kuka antoi ton 9 euroa? Jonkunhan on siis täytynyt antaa 59 tai 109 tai 129 tai 209 euroa, koska kokonaissumma oli tollanen. Just. Iske ap parempaa tarinaa.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 19:35"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 19:21"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Mua ainakin kiinnostaisi. Tottakai rahat saa käyttää itse. Opiskelun aikaiseen elämäänhän ne menee luulisin oman lapsen kohdalla. Ei tule tuollaista summaa, lapsen mummi eli mun äiti antaa 1000 eu , sinkkusisko 500eu ja toinen ehkä sen 200 minkä minäkin oon laittanut 2 kertaa. Lapsen isä??? ehkä 500 eu ja itse vähintään 1000 eu ja vierailta toivoisin väh 50 eu per nuppi.
[/quote]
Huhhuh. Sun asiasi ei ole toivoa lapselle vierailta rahoja. Kyllä meidän poika oli hyvillään naapurin tuomasta kukkasestakin, tietäen, että naapurilla on rahasta tosi tiukkaa. Sitä paitsi se kukka on kaikkein kaunein. Minun täysi-ikäisen lapseni raha-asiat eivät kuulu minulle; tosin olen lapset jo pienestä pitäen opettanut tuntemaan rahan arvon, niin ei tarvitse huolehtia. Millä perusteella vieraan pitää noin paljon tuoda? Ainoa syy on se, että tuollaisia summia toiveena ilmotitava on ahne paska. Monesti nuo summat muuttuvat ihan liian suuriksi sitten kun itse ollaan vieraana.
Terävä on ap:n tyttö, jos kerran oikikseen on päässyt. Ja ainakin paljon äitiään (tai isäänsä?) fiksumpi, oli meinaan sen verran kirjoitusvirheitä ap:n aloituksessa: ylppärilahja rahaa, Ulkomaille, oikeustietteellisessä. REPS!
Herranjestas mikä summa, mun koko vuoden palkka verojen jälkeen. Itse olin kateellinen veljeni 400 euron valmistujaislahjasta.
Mikä siinä rahassa naisia niin kiehtoo
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 21:23"]
Herranjestas mikä summa, mun koko vuoden palkka verojen jälkeen. Itse olin kateellinen veljeni 400 euron valmistujaislahjasta.
[/quote]
Täytyy korjata vähän, olin hyvällä tavalla kateellinen, itsehän en ole vaivautunut edes valmistumaan. Valintoja. =)
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 18:35"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Mikäli tyttö pyrkimässä oikikseen niin on varmasti fiksu ja tietää miten rahansa käyttää.
[/quote]