Miten te muut selviätte pikkuvauvan kanssa kuumassa kämpässä?
Vauva ei ole nukkunut yhtään koko päivänä,kitisee vaan ja selvästi on kuuma :( Annatteko vettä vauvalle? Auttaiskohan se..
Kommentit (15)
Meillä vauva nukkui kylppärissä, siellä oli viileää.
Vaippasilleen vaan ja tuuletin kierrättämään ilmaa
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 13:03"]
Verhot ikkunaan, ettei kämppä kuumu liikaa. Tuuletin päällä. Makoillaan viltillä lattialla vähissä vaatteissa, vauvalla vain vaippa ja sukat. Imetän tiheään tahtiin ja muistan itse juoda paljon.
[/quote]
Miksi ihmeessä sukat?
Vie se suihkuun tai kylpyyn vilvoittelemaan. Tai lähtekää rantaan missä tuulee ja on viileempää.
Kyllä vauvalle voi antaa keitettyä vettä tai korviketta jos vain maistuu. Vaippasilleen vaan köllöttelemään.
Pahimmilla helteillä viilensin vauvaa kostealla harsolla.. Toimii. Myös kostea hattu esim. ulkona viilentää mukavasti. Nyt meillä on ilmalämpöpumppu, luojan kiitos.
Voi antaa vettä, jos vauva huolii. Eikä tarvitse keittää.
Kannattaa pitää verhot ja ikkunat päiväsaikaan kiinni.
Kyllä muuten vesi tarvitsee keittää. Ei saa antaa suoraan vesijohto vettä, vai haluatko ripulin vauvalle ja nesteytykseen sairaalaan tämän vuoksi? Vedenkeittimellä keittää veden ja jäähtyy muuten tosi nopeesti tuttipullossa. :)
mä en keittänyt. meillä neuvolassa sanottiin, et ei tarvii nykyisin ainakaan helsingissä
Ihan uusi asia että kesällä on kuuma...
Laihemmallekin lompakolle sopivia siirrettäviä ilmastointilaitteita on myyty ties miten pitkään.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2013 klo 15:30"]
Kyllä muuten vesi tarvitsee keittää. Ei saa antaa suoraan vesijohto vettä, vai haluatko ripulin vauvalle ja nesteytykseen sairaalaan tämän vuoksi? Vedenkeittimellä keittää veden ja jäähtyy muuten tosi nopeesti tuttipullossa. :)
[/quote]
Ei nykyään Suomessa tarvi keittää. Ja vedenkeitinkin vain kiehauttaa, ei keitä pöpöjä kuoliaaksi. Maalaisjärki, huhuu!
Ilmalämpöpumppu hoitaa viilennyksen, joten sisällä on mukava lämpötila!
Verhot ikkunaan, ettei kämppä kuumu liikaa. Tuuletin päällä. Makoillaan viltillä lattialla vähissä vaatteissa, vauvalla vain vaippa ja sukat. Imetän tiheään tahtiin ja muistan itse juoda paljon.