Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh, nyt alkaa olla liian kuuma

Vierailija
01.06.2013 |

Kun on näin monta päIvää ollut peräkkäin lämmintä.

Kyllä vaan, suomalainen saa olla pitämättä helteistä. Ei, en valita säästä koskaa syksyllä, talvella tai keväällä.

Kaikkea muuta vastaan voi suojautua paitsi kuumuutta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä. Minä nautin sinunkin puolestasi:)

Vierailija
2/21 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen elänyt onnen pilvissä koko toukokuun, kun on ollut niin lämmintä. En ole ikinä valittanut kuumasta ja olen asunut maissa, joissa lämpötila on kesäisin aina yli 30 astetta. Minä valitan säästä aina, ympäri vuoden, sillä en kestä kylmää. Alan sulaa yli 15 asteessa ja nautin elämästä yli 20 asteessa. 

Viimeisen kuukauden aikana olen ihan oikeasti hymyillyt ja nauranut niin, että työkaverit ovat luulleet minun olevan raskaana tai rakastunut tai onnellinen lottovoittaja. Se on vaan se lämpö ja aurinko!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistin just että en oikeestaan tykkää kesästä. Liian kuuma. Olen aina kärsinyt liian lämpimistä säistä ja vaikea ymmärtää miten joku voi nauttia hikisestä, tukalasta olosta koko ajan? 

Vierailija
4/21 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on aivan ihanaa!! Mä tykkään kesästä ja kuumasta. Valitan koko syksyn ja talven, koska inhoan kylmää ja lunta. Kesä vois olla ympäri vuoden!

Vierailija
5/21 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta sitten johonkin kylmään maahan, nyt nautitaan!

Vierailija
6/21 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 22:02"]

Muistin just että en oikeestaan tykkää kesästä. Liian kuuma. Olen aina kärsinyt liian lämpimistä säistä ja vaikea ymmärtää miten joku voi nauttia hikisestä, tukalasta olosta koko ajan? 

[/quote]

Ei kaikilla ole kuumallakaan hikinen ja tukala olo. Muistatko juoda tarpeeksi nesteitä?

Vierailija
7/21 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkäänkäsitä mikä ilo on oleilla 24/7 vaatteet hiestä märkinä ja maata auringossa ottamassa syöpäsäteilyä. Yli viidentoista asteen lämpötilat on turhia.

Vierailija
8/21 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastointilaitteet on keksitty.

Nytkin makuuhuone on yöksi viilenemässä, mukava mennä viileään huoneeseen kuuman päivän jälkeen nukkumaan.

Vierailija
9/21 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa onni olla paleleva ihminen, jolle tulee lämmin vasta, kun lämpötila kohoaa yli 28. Ja asua Suomessa... Arvatkaa onko oikeasti.

Vierailija
10/21 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös niitä kuumasta tykkääjiä. En minä koe kuumassa oloani tukalaksi ja hikiseksi vaan hyväksi ja rennoksi. Lihakset rentoutuuu ihan eri tavalla kuin viileässä jossa sitä pitää tiettyä perusjännitystä yllä palalemista ehkäistäkseen. 

Se on minustakin tukalaa jos kuumassa on pakko tehdä rankkaa työtä tai urheilusuoritus, mutta jos saa vaan oleilla tai tehdä jotain kevyttä niin se on mukavaa. 

Vierailija
11/21 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääs te jotka haukutte meitä jotka ei kestä hellettä. Minulla se johtuu ihan sairaudesta. Niin, jos se koskettas omalta kohdaltanne. Kiitos että luit.

Vierailija
12/21 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 23:28"]

Miettikääs te jotka haukutte meitä jotka ei kestä hellettä. Minulla se johtuu ihan sairaudesta. Niin, jos se koskettas omalta kohdaltanne. Kiitos että luit.

[/quote]

Joo ja ilman sairauksiakin ihmiset vaan kokee lämpötilat eri  lailla. Minä olen aina ollut todella kylmänarka ja kuumasta nauttiva, mutta veljeni oli lapsena jo ihan toista maata: hän saattoi talvisin istua 30 asteen pakkasessa kyllä rauhassa leikkimässä pihalla pitkiä aikoja, mutta kun sää menee yli 15 ja aurinko paistaa niin hän vaikuttaa suorastaan sairaalta. Ja tiedän ettei hän teeskentele tai valita turhaa vaan hänellä ihan oikeasti on tosi tukala ja inhottava olo. Vähän niin kuin minullakin kylmässä.

Vierailija
13/21 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa ole koskaan liian kuuma.

Älkää valittako.

Vierailija
14/21 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä sais tosiaan olla aina. Mutta jokainen voisi etukäteen miettiä mitä tehdä sitten kun se kuumuus iskee. Se kun tulee joka vuosi.

Vierailija
15/21 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä palelen herkästi mutten pidä kuumista päivistä. Inhoan sitä, kun iho on hiestä nihkeä ja kotiin tullessa pitää riisuuntua alasti, jotta olisi edes jotenkin miellyttävä olo. Silti kuumanakin päivänä esimerkiksi varpaat ovat ihan umpijäässä, joten pitäisi saada villasukat tms jalkaan. Miellyttävin lämpötila on jossain 20-25 asteen välillä vähän riippuen muusta ilmasta. Jos tuulee, niin lämpöä kestää enemmän. Hassua kyllä rakastan kuumia kylpyjä ja lämpöä muuten mutta kesäkuumat eivät sovi minulle. 

Olisi mukava tietää mitä tehdä kuuman kesän suhteen, jos siitä ei pidä. 

Vierailija
16/21 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 21:53"]

Kun on näin monta päIvää ollut peräkkäin lämmintä.

Kyllä vaan, suomalainen saa olla pitämättä helteistä. Ei, en valita säästä koskaa syksyllä, talvella tai keväällä.

Kaikkea muuta vastaan voi suojautua paitsi kuumuutta.

Ota  vaatetta pois :P

[/quote]

Vierailija
17/21 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 22:02"]

vaikea ymmärtää miten joku voi nauttia hikisestä, tukalasta olosta koko ajan? 

[/quote]

Mutta kun niillä nauttijpilla ei tulee hiki ja tukala olo, siinähän se  ero on.

Vierailija
18/21 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huolehtia kunnosta, niin kestää kuumuuttakin paremmin. Kovatehoinen treeni parantaa lämmönsietokykyä. Tällöin ei kuumallakaan tule tukala olo, vaan kehon "termostaatti" pitää olon sopivana.

Vierailija
19/21 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin se termostaatti toimii luonnostaankin. Mä sopeudun kylmään erittäin hyvin mutta äkillinen lämpö voi olla hieman hankala mutta parissa päivässä sopeutuu - sisätiloissa

En ole koskaan ymmärtänyt miten joku voi makaa suorassa auringonpaisteessa tulematta kipeeksi, saamatta auringonpistotta vartissa

Vierailija
20/21 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 23:28"]

[/quote]

Kukas sua on haukkunut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä