Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri valittaa stipendin jaosta

Vierailija
01.06.2013 |

Naapurin rouva on ihan käärmeissään kun hänen tyttärensä luokalla kivan kaverin palkinnon sai TAAS sama tyttö. Kolmas vuosi peräkkäin. On kuulemma kauhean epäreilua ja naapuri oli todella, todella tuohtunut ja haukkui opettajan alimpaan maanrakoon.

Kyseessä siis oppilaiden äänestyksen perusteella annettu stipendi. Mitä ope olisi tuossa voinut tehdä? Kielletäänkö yleensä edellisen vuoden voittajan äänestäminen?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei minustakin kyllä ole asiallista että sama oppilas saa vuodesta toiseen saman stipendin. Olisi palkinnut toiseksi suosituimman.

Vierailija
2/16 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikä ihmeen palkinto tuo on. se stipendin saaja voi yhtähyvin olla pahin kiusaaja myös eli suosituin tyttö. ihan huono idea tuollainen stipendi. mieluummin osaamisen ja kiinnostuksen puolesta jaetaan tai sellainen joka muuten on tsempannut paljon vaikka ei paras olisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 19:58"]

Naapurin rouva on ihan käärmeissään kun hänen tyttärensä luokalla kivan kaverin palkinnon sai TAAS sama tyttö. Kolmas vuosi peräkkäin. On kuulemma kauhean epäreilua ja naapuri oli todella, todella tuohtunut ja haukkui opettajan alimpaan maanrakoon.

Kyseessä siis oppilaiden äänestyksen perusteella annettu stipendi. Mitä ope olisi tuossa voinut tehdä? Kielletäänkö yleensä edellisen vuoden voittajan äänestäminen?

[/quote]

Sano sille naapurin rouvalle että sinä et jaa stipendejä, sulle on turha valittaa.

Vierailija
4/16 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se perisuomalainen kateus..

Vierailija
5/16 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saanut palkintoa uudestaan aikoinaan juurikin tuosta syystä että opettaja nimenomaan kielsi että niitä jotka aikaisemmin ovat saaneet ei saa sitten äänestää ollenkaan. Varmaan joku fair play-systeemi ?

Vierailija
6/16 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin opettaja, niin laittaisin kyllä säännön että sellaista ei saa äänestää, joka on jo palkinnon kerran saanut. Kyllä yhdellä luokalla nyt täytyy olla useampikin kiva kaveri joka palkinnon ansaitsee.

Itse muistan yläasteella ysillä kuinka mua harmitti kun hymypoikapatsaan sai koko koulun pahin kiusaaja, mutta samalla myös koulun oppilaskunnan tyttöjen kesken suosituin lätkänpelaaja-komistus.. (oppilaskunta valitsi patsaan saajan). Mua esimerkiksi aina haukkui ja huuteli perään törkeyksiä + joskus jopa fyysisesti kävi käsiksi potkaisemalla minut kumoon kun olin kengännauhoja sitomassa, enkä ollut tosiaan ainoa jota haukkui, hännystelijät oli aina ringissä ympärillä nauramassa.. Opettajallekin joskus asiasta sanoin, mutta jouduin vain ko. tyypin ja kavereidensa kanssa pieneen huoneeseen "keskustelemaan" asiasta, näennäiset anteeksipyynnöt heiltä ja sen jälkeen kahta kauheampi kiusaaminen.

Vierailija
7/16 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi palkita pelkästään arvosanoista.

tutkittu tieto on että usein suosituin on kiusaaja.

Vierailija
8/16 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni sai reilu kaveri stipendin ja opettaja kertoi oppilaille millä perustein äänestetään eli reilu kaveri, joka auttaa muita ja myös välitunnilla. Lapseni on sellainen ja olen huomannut miten kiva on kavereilleen. On avulias ja auttaa aina. Ei hylji ketään. Ei kiusaa ketään. On suosittu aina kaikissa harrastuksissa, kun joku häneen siellä tykästyy. Ei kosta. Olen jopa sanonut että, jos saat paskaa päälle niin ei tarvi olla niin kiltti. Meille vanhemmille ei ole niin reilu, mutta kiukkuaa vain kotona. Myös veljelle ei ole kiltti, mutta kaikille muille aivan ihana. Lapseni on poika ja hänessä vaan on sitä jotain. Vikoja hänessäkin on, mutta ei niissä ominaisuuksissa, kun valitaan reilu kaveri. Itse olen sitä mieltä, että äänestyksestä jätettäisiin pois edellisen vuoden stipendin saaja.

Vierailija
9/16 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 et sä kaikkea tiedä, hienoa että lapsesi on reilu ainakin sun silmiesi edessä. useinpa vanhemmat ei voi edes uskoa mihin kaikkeen heidän kullannuppunsa kykenee..

Vierailija
10/16 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sanottu erikseen, että jätetään pois edellisen vuoden saaja. t. äiti, jonka tytär edellisenä vuonna sai stipendin.

Vierailija
11/16 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika yleinen käytäntö on se, näissä ja hymypatsaissa ym. missä oppilaat itse äänestävät, että sellaista oppilasta ei voi äänestää, joka on aiemmin siinä samassa luokassa sellaisen jo saanut.

Vierailija
12/16 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuka sen stipendin saa, mut pääasia että ei mene lähisukulaisten tai naapureiden kakaroille.

Vierailija
13/16 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules numero 10! Opettaja on jo kaksi vuotta kehunnut kuinka lapseni on avulias muille. Ainuttakaan merkintää tai palautetta ei ole kiusaamisesta. Tiedän kyllä kuinka ihana on muille. Saatiin siitä palautetta jo päiväkotiaikana. Mikä sua nyppii? Kivoja lapsia on vaikka kuinka paljon ja mun lapsen paras kaverikin sai stipendin ja on todellakin sen ansainnut. Paljon seurannut lapseni olemista kavereiden kanssa ja ihana se niille on. Harrastuksissakin auttaa apua tarvitsevaa ja katson aina kaikki pojan treenit katsomosta. On se stipendi kateus vaan niin uskomatonta. Kyllä ne stipendit menee niille jotka ne on ansainneet. En voi ymmärtää aikuisia meuhkaamassa jostain stipendeistä.

Vierailija
14/16 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olisi reilua, jos edellisen vuoden stipendin saaja ei olisi äänestettävänä peräkkäisenä vuonna.

Vierailija
15/16 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 20:38"]

Lapseni sai reilu kaveri stipendin ja opettaja kertoi oppilaille millä perustein äänestetään eli reilu kaveri, joka auttaa muita ja myös välitunnilla. Lapseni on sellainen ja olen huomannut miten kiva on kavereilleen. On avulias ja auttaa aina. Ei hylji ketään. Ei kiusaa ketään. On suosittu aina kaikissa harrastuksissa, kun joku häneen siellä tykästyy. Ei kosta. Olen jopa sanonut että, jos saat paskaa päälle niin ei tarvi olla niin kiltti. Meille vanhemmille ei ole niin reilu, mutta kiukkuaa vain kotona. Myös veljelle ei ole kiltti, mutta kaikille muille aivan ihana. Lapseni on poika ja hänessä vaan on sitä jotain. Vikoja hänessäkin on, mutta ei niissä ominaisuuksissa, kun valitaan reilu kaveri. Itse olen sitä mieltä, että äänestyksestä jätettäisiin pois edellisen vuoden stipendin saaja.

[/quote]Koulumenestyksestä tulee palkita , mikä ihmeen kiva kaveri stipendejä, pojan koululla oli ala että yläasteella hymypatsaat ja minunki lapseni sai, eikä todellakaan ole kiusaaja.

Vierailija
16/16 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 20:38"]

[/quote]Koulumenestyksestä tulee palkita , mikä ihmeen kiva kaveri stipendejä, pojan koululla oli ala että yläasteella hymypatsaat ja minunki lapseni sai, eikä todellakaan ole kiusaaja. Sai myös ala-asteella 2 x stipendin, ei voinut saada enempää kun siellä oli säännöt  että ei joka vuosi ja yläasteella stipendi 3 x ja tuli ainoastaan koulumenestyksestä.

[/quote]