Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset pilasivat tämän päivän

Vierailija
01.06.2013 |

Ei syödä jäätelöä, ei mennä kivaan paikkaan, meille ei tule vierasta illalla ja kiva ruoka jää toiseen päivään.

Aikani kaikkea kaupassa uhkailin jos ei ole nätisti ja nyt on paska fiilis. Ei kiinnosta tätä äitiä olla joku hupitoimisto. Niin ollaan sitten tylsistyneenä!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi kasvatusmetodi onkin perseestä! Itelle tulee vaan kurja fiilis ja lapset ei kuitenkaan opi tosta mitään.

Vierailija
2/26 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kerta vuosiin kun harmittaa. Mitä tekisit itse?

Kaupassa käytiin ja lapset kirkui ja juoksivat pienten rattaiden kanssa, onneksi ei osuneet ihmisiin. Kieltelin aikani eri asioilla ja toteutin uhkaukset.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ollaan matalalla kynnyksellä poistuttu kaupasta ja yritetty myöhemmin uudelleen. Melko perusteellinen selvitys, että kauppa ei ole riehuntapaikka. Jos ovat väsyneitä tai valmiiksi kierroksilla tsemppaan aluksi, että hyvin suoriutuvat saavat esim ne jätskit. Ei ne kyl kaupassa kohella, kun alusta asti oltu loogisia.

Vierailija
4/26 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun olis pitänyt uhkailun sijaan lopettaa se niiden juoksentelu heti alkuunsa.

Vierailija
5/26 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan uhkaa lapsia sellaisella asialla, joka haittaa meitä aikuisia vaan sellaisilla asioilla, jotka ovat rangaistuksia niille lapsille.

Aikuisilla on aikuisten elämä ja aikuisten oikeudet. Lapsia kasvatetaan niin, että rangaistukset eivät haittaa aikuisten elämää.

Vierailija
6/26 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin jäätelöt heti aluksi.

Alkoi juoksemaan ja muistuttelin jäätelöstä ja sitten sanoin ettei sitä tule ja lopussa tuntui että on ihan sama mitä niiltä kieltää. Niin kielsin sitten vaikka mitä.

Välillä ihan pysähdyttiin ja tapitin silmiin, muisti kiellon muutaman minuutin ja taas lähti joku testaamaan.

Ei tämä muuten mutta on vaan itsellä paha mieli ja olisi ollut kiva tehdä jotain. Nyt muistuttelen tylsyydestä. Ja ensi kerralla kaupassa sama juttu.

Meillä on kaksi uhmaikästä ja ne lietsoo toisiaan kivasti.

ap

Vierailija
7/26 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 17:19"]

Eka kerta vuosiin kun harmittaa. Mitä tekisit itse?

Kaupassa käytiin ja lapset kirkui ja juoksivat pienten rattaiden kanssa, onneksi ei osuneet ihmisiin. Kieltelin aikani eri asioilla ja toteutin uhkaukset.

Ap

[/quote]

Ikävä juttu, mutta oikein teit! Törttöilystä tulee seuraamuksia. Pahaa mieltä ei kai kasvattajana voi välttää, mutta kyllä teille taas hyviä päiviäkin tulee!.

Vierailija
8/26 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkeellinen virhe uhkailla sillä ja tällä. Varsinkin sellaisella joka ottaa sinua itseäsi päähän. Kun meillä oli pienet lapset, tilanne piti aina pysäyttää. Ei niin, että kaksi sekopäätä sekoilee ja äiti listaa kieltoja ja uhkauksia.

Ja lasten rangaistukset eivät koskaan ole aikuisten rangaistuksia. Jos lapset eivät saa jädeä, isä ja äiti saa. Tuntuu julmalta, mutta opettaa nopeasti, että rangaistus tuntuu.

Vierailija
9/26 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyl harmityksesi, enkä toki tahdo syyllistää. Ens kerralla käyt kaupan ovella säännöt läpi ja jos ei totella niin kaupasta pois. Ei tarvi montaa kertaa tehdä, kun ymmärtävät.

Vierailija
10/26 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ap:nkin kuuluu rangaistus kärsiä, kun ei saanut lasta kuriin. Ärsyttää kaupoissa kurittoman kakarat, joita äiti kyllä uhkailee, muttei saa minkäänlaista otetta ja lapset saa terrorisoida muita ihmisiä.

Vierailija
11/26 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 17:31"]

Lupasin jäätelöt heti aluksi.

ap

[/quote]

Saan varmaan moitteet niskaan nyt, mutta mua inhottaa nimenomaan tuollainen, että lapsille luvataan ensin jotain kivaa, kunhan vain käyttäytyvät nätisti. Joo, käyttäytyä pitää, mutta onko pakko herättää lasten toiveet? Sinähän jo tunnet omat lapsesi ("kaksi uhmaikäistä ja ne lietsoo toisiaan"), joten tiesit, mitä voi tapahtua.

Paljon kivempaa kaikille, jos vain menette kauppaan ilman mitään tyhjiä lupauksia. Jos kaikki menee hyvin, niin sanot lopuksi, että nyt mennäänkin jäätelötiskin kautta, kun olitte niin kiltisti. 

Vierailija
12/26 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 17:37"]Jos lapset eivät saa jädeä, isä ja äiti saa.

[/quote]

Kiva aikuinen olet, joo. Miten olisi vaikka tuon nr. 11 kommentti, että kun äiti ei saanut lapsiaan kuriin, niin ei jäätelöä hänellekään?

Vierailija
13/26 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites sitten vieraiden laita? Mä kuolisin nauruun jos joku perustelis vierailun peruuntumisen jos ei saanut paria uhmista kuriin ja en saisi mennä vaikka juttelemaan äidin kanssa?! WTF? Nyt rangaistaan viatonta vierasta ja äitiä!

Äiti ei ole tehnyt mitään ja äidillä on aikuisen oikeudet, joten hänen vieraansa saapuvat kyllä. Lelujäähyt, lastenjäähyt, herkkukiellot, telkkarikiellt jne. on lasten rangaistuksia. Ja olen minä joskus heittänyt lapset kaupasta kotiinkin isänsä luo ja sanonut, että herkut menee illalla äidille ja isälle, teillä on normaali iltapala.

Vierailija
14/26 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö minä jos ei lapset syö. Tuo ei mitenkään auta uhmaan. :D 

Ja jos menen kauppaan lupaamatta asiaa jonka voin toteuttaa palkintona niin en viitsi palkitakaan lopuksi yllärinä.

En minä vieraille puhunut ettei ne tule koska lapset kaupassa miltei kiilasi mummoa päin.

Ja ihan vaan tiedoksesi niin tämä uhmatoiminta on jatkunut kaupan jälkeenkin yhtä naurettavana, kyllä se on vieraankin etu ettei tänään tule. :)

On vaan tylsää kieltää asioita ja sitten olla niiden takana.

En voisi syödä lapsien edessä jotain herkkuja tai sanoa että minä ne syön kun te nukutte. Minusta tuo on kiusaamista eikä kasvattamista. On meillä esikoinenkin aikanaan oppinut näillä mutta on vaan tylsä päivä olla kasvatuksen takana kun itsellä ei ole fiilistä tätä kaikkea. Esikoinen oli kaupassa nätisti ja hänkin menetti jäätelönsä. Mutta lupaan hänelle muuta kivaa kun pienet ei kuule ja vinkkaan silmää.

Kaupasta en ole koskaan lähtenyt. Tuonnekin ajoi 20 min. suuntaansa niin ei sieltä niin vaan ajeta moneen kertaan. Ensi kierrokselle ei myöskään pääse. Sekin uhkaus tuli sanottua ja muistuttelen siitä. Minusta kauppaan mennään, sieltä joko saa herkun jos se luvataan tai tulee erilaisia menetyksiä.

ap

Vierailija
15/26 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 18:05"]Ensi kierrokselle ei myöskään pääse. Sekin uhkaus tuli sanottua ja muistuttelen siitä.

ap

[/quote]

Joo, jatka vaan samaa rataa...

Et tainnut oppia itsekään mitään tästä episodista.

Vierailija
16/26 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mä näen tämän näin: kaksi uhmista juoksee ja kiljuu kärryjen kanssa pitkin käytäviä ja pelottavat muita aikuisia. Äiti huutaa naama punaisena: kerran vielä tai lähtee jäätelö, Pirkko ei saa, nyt lopetatte, jos ette ole kunnolla Liisa-täti ei saa tulla illalla kylään, Maija älä töni ihmisiä, lopettakaa nyt, ei saa, käyttäytykää, ei sitten tehdä koko loppu päivänä mitään kivaa, Maija mähän sanoin siitä tönimisestä, ei saa, lopeta, nyt lähti jo mehutkin.

Ei tosta ole mitään hyötyä.

Vierailija
17/26 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen menetti jäätelön? Miksi ihmeessä? Tyhjiä uhkauksia toisen perään. Meillä on kolme lasta ja ne saa, jotka ansaitsee, muut ei. Eihän se muuten mene rangaistus-palkitsemismenetelmänä. Vastuu omasta käytöksestä on jokaisella.

Vierailija
18/26 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta voi lähteä pois ja viedä lapset kotiin  jos siellä olisi vaikka isukki. Eikä anneta sitä jädeä vaan kerrotaan että olitte huonosti käyttäytyviä.

Vierailija
19/26 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 18:05"]Ensi kierrokselle ei myöskään pääse. Sekin uhkaus tuli sanottua ja muistuttelen siitä.

ap

[/quote]

Joo, jatka vaan samaa rataa...

Et tainnut oppia itsekään mitään tästä episodista.

[/quote]

Johan mä mielestäni sanoin että tänään ei olisi huvittanut taistelu, mutta minkä uhmalle mahtaa? Samaa se olisi ollut vaikka miten sanoo että lälläslää; syön teidän kaikkien jädet! -Jota en sitten tekisi, hyi.

ap

Vierailija
20/26 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huutanut. Menin lapsen tasolle ja sanoin että jos jatkat niin ei tule jädeä. Lupasi taas olla nätisti ja siellä mennä kiljuttiin. Toteutin uhkauksen ja sama toistui monessa käännöksessä.

Eikä lapset pelottaneet ketään vaan olin tilantees tasalla mutta kielsin tyhmyydet.

Ei vaan huvittaisi tätä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi