Ovatko merkkivaatteet, merkkikellot ja merkkilaukut sinulle tärkeitä?
Vai eikö voisi vähempää kiinnostaa, halpis on hyvä?
Kommentit (44)
Itse ostan nykyään lähinnä eettisten merkkien vaatteita (aika kalliita, mutta eettisesti tuotettuja ja laadukkaita) ja ompelen paljon myös itse mm. kierrätyskankaista, niin pääsen halvemmalla. Vaatteet, laukut ymt. ei huuda mitään merkkiä. Tuntuisi nololta mainostaa olemuksellaan jotain riistofirmoja tms.
Minusta sellaiset merkkijutut on ihan pellejä. Vuitton-laukut yms. Mutta ostan mielellään laadukasta ja tyylikästä.
Vierailija kirjoitti:
Olen haaveillut omistavani Chanel klassikon useita kertoja. Olen pidellyt laukkua useita kertoja käsissäni ja miettinyt että mitäs jos..........olen siis haaveillut laukusta jo 30 vuotta. Minulla olisi varaa ostaa se, mutta olen tullut siihen tulokseen, että hinta ja laatu eivät täsmää, mikään laukku ei ole tuhansien eurojen arvoinen, sellaiset ihmiset haluavat laukun jotka haluavat esitellä rahojaan. Olen laittanut Chanel laukun hinnat moneen kertaan jo osakkeisiin, minusta järkevää. Vähän naurattaa tämä nykyajan merkkilaukkuhaloo............et ole mitään jos et omista merkkilaukkua..........merkkilaukun ostaja maksaa laukun hinnassa sievoisen summan mainoskuluja, kalliit liikepaikat jne.....materiaali ja sen laukun valmistaminen eivät maksa 5000 eur, vaan ostaja maksaa suurimmaksi osaksi oheiskuluja.
Nainen50
Ei sitä enää kannata ostaa koska laatu ja hinta eivät kohtaa. Jos löydät vanhemman laukun joka hyväkuntoinen ja sopiva hinnaltaan niin siinä tapauksessa kannattaa.
Uusissa laukuissa ei edes enää käytetä jalometalleja eikä sitä parempaa lampaan- tai caviarpinnoitettua nahkaa vaan jotain halvemman oloista vastaavaa materiaalia.
Ystävätär osti omansa vuonna 2006 Ranskasta 890 eurolla ja hän saisi laukustaan rahat kaksin tai kolmenkertaisena jos myisi, koska se laukku oli vielä laadukas ja hyvin tehty. Työkaveri osti omansa vuonna 2012 muistaakseni ja olikohan 2600 eurolla, ja siinä laukussa on heikon näköiset metallit ja se caviarnahka on halvan ja kovan tuntuista, eli laukku ei ole läheskään yhtä ylellinen kuin tuo 2006 malli.
Olen haaveillut omistavani Chanel klassikon useita kertoja. Olen pidellyt laukkua useita kertoja käsissäni ja miettinyt että mitäs jos..........olen siis haaveillut laukusta jo 30 vuotta. Minulla olisi varaa ostaa se, mutta olen tullut siihen tulokseen, että hinta ja laatu eivät täsmää, mikään laukku ei ole tuhansien eurojen arvoinen, sellaiset ihmiset haluavat laukun jotka haluavat esitellä rahojaan. Olen laittanut Chanel laukun hinnat moneen kertaan jo osakkeisiin, minusta järkevää. Vähän naurattaa tämä nykyajan merkkilaukkuhaloo............et ole mitään jos et omista merkkilaukkua..........merkkilaukun ostaja maksaa laukun hinnassa sievoisen summan mainoskuluja, kalliit liikepaikat jne.....materiaali ja sen laukun valmistaminen eivät maksa 5000 eur, vaan ostaja maksaa suurimmaksi osaksi oheiskuluja.
Nainen50