Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko merkkivaatteet, merkkikellot ja merkkilaukut sinulle tärkeitä?

Vierailija
18.07.2020 |

Vai eikö voisi vähempää kiinnostaa, halpis on hyvä?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole tärkeitä. N29

Vierailija
22/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo tärkeää. Enemminkin ärsyttää tietyt merkit mitkä loistaa vaatteissa esim. HH-takkia en voisi siksi pitää. Mutta laadusta tykkään silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkki se on Pirkkakin.

Vierailija
24/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta vähääkään.

Vierailija
25/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkillä on väliä, niin vaatteissa kuin vaikkapa autoissakin. Olen ihan menestynyt mies ja totta hitossa haluan, että naiset tämän myös huomaavat. Ja aivan onnellisesti olen parisuhteessa, enkä petä tms. Mutta kyllä mä silti haluan naisten huomion itseeni.

Sori että sanoin totuuden. Näin se on.

Saat materian avulla itsetuntoa ja "pilin" jatketta? Huono itsetunto taustalla?

Vierailija
26/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen niitä Kardashians-klaanin faneja ja wannabeitä jotka ostelee viimeisillä rahoillaan tai pummii muilta kaikkea mitä ne Kardashianit & Jennerit saavat ilmaiseksi näkyvyyden takia ja joita nuo ökyihmiset eivät varmasti muuten pitäisi päällään.

Joka veskassa, kengässä ja rätissä täytyy lukea isolla tekstillä tai logolla sen merkin nimi. Onko nuo niiden klaann fanit sellaisia ihmisiä jotka haluaa että kaikki on heille kateellisia logojen takia vai onko heillä niin huono muisti että sen takia vaatteissa pitää lukea isolla ne nimet että muistavat mitä ovat ostaneet tai saaneet?

Vierailija
27/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Olen hyvin merkkiuskollinen. Luottomerkkini ovat kalliita, mutta eivät ehkä valtavirtaa. Ne on valikoitunut sopivan mitoituksen, suunnittelijan ystävyyden, kestävyyden ja eurooppalaisuuden mukaan. Pyrin suosimaan lähimerkkejä tuotannossa, tai ainakin designissa. "Lähi" kattaa Euroopan.

Vierailija
28/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Voisin ostaa ihan mitä haluan, mutta olen sen verran järki-ihminen, etten laita tuhansia vain johonkin nimeen. Yksi Pradan laukku (lahjaksi saatu) minulla on, mutta en juurikaan käytä sitä. Kenkiä minulla on useampi pari Salvatore Ferragamolta, mutta vain siksi, että ne ovat niitä harvoja hyvännäköisiä kenkiä, jotka istuvat kuin hansikkaat käsiin minun ongelmajalkoihini.

Ostan laatua ja olen valmis maksamaan siitä, mutta en nimestä ja merkistä. Enkä suostuisi käyttämään esim. laukkuja, joista logo paistaa kilometrin päähän. Enkä missään nimessä alkaisi jonottamaan kuukausitolkulla jotain merkkilaukkua, haluan ostaa laukun juuri silloin, kun sitä tarvitsen enkä vuoden päästä.

Vierailija
29/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei oo tärkeää. Enemminkin ärsyttää tietyt merkit mitkä loistaa vaatteissa esim. HH-takkia en voisi siksi pitää. Mutta laadusta tykkään silti.

Eikös tämä ole sama asia, mutta käänteisesti. Merkki tai sen näkyminen ei sovi imagoon. Toisilla merkki ja sen näkyminen tukee imagoa.

Itse ostan tarpeeseen ja usein ns. luxusmerkkituotteita. En mene ostamaan tai jonottamaan laukkua sen imagon takia. Mutta ostan merkkilaukun, kun tarvitsen laukun.

Vierailija
30/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan kiksejä hyvistä saumoista ja viimeisteillyistä tuotteista. Merkillä ei väliä. Mutta joko käsityö tai luxusmerkit täyttää nämä kriteerit.

Vierailija
31/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkit ja logot on mulle tärkeitä.

Kasvoin köyhänä, äiti teki vaatteet ja muut lapset tietenkin kiusasi siitä. Ahdisti aina olla esillä eikä positiivisessa mielessä. Meikkaaminen taas oli leväperäisen ja tyhmän naisen juttu...

Nyt aikuisena saatan pukeutua vähän rennommin mutta laukku on aina siisti ja tyylikäs, yleensä merkkilaukku. Meikin teen joka päivä, voi olla arkimeikkikin mutta huulipuna on joka päivä ja se on aina siisti ja laatumerkkiä.

Vierailija
32/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän merkkituotteena myös räätälin ompelemaa pukua, taitavan suutarin tekemää nahkaista laukkua tai jotakin muuta vastaavaa. Eivät valtamerkkejä mutta taatusti laadukkaita ja kestäviä.

Vierailija
33/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai merkit ovat tärkeitä!! Ostan vain merkkituotteita. Niillä viestitän, että tienaan, että tiedän, olen hyväosainen. Ilman muuta merkit ovat tärkeitä. Olen 51v. hyvinpalkattu virkanainen. Asun hyvällä alueella laatutalossa. Autpmerkki on tärkeä. Samoin lomat oikeisiin kohteisiin, tosin koronan vuoksi nyt kotimaan matlailua. Omaksuin laatuajattelun jo nuorena,varsinkin Sveitsissä ja Saksassa asuessani.

Vierailija
34/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä kalliita tuotteita tuotetaan ihan samoissa hikipajoissa kuin halpiksia. Ei niitä kuulkaas ompele 3000€ kuussa tienaavat suomalainen. :D

Jotkut ovat alapeukuttaneet kommenttiasi. He ilmeisesti eivät tiedä, että kalliita merkkituotteita tosiaan valmistetaan hikipajoissa ja jopa lapsityövoimalla. Eivätkä he ilmeisesti halua ottaa sitä tietoa vastaankaan.

Vierailija
35/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai merkit ovat tärkeitä!! Ostan vain merkkituotteita. Niillä viestitän, että tienaan, että tiedän, olen hyväosainen. Ilman muuta merkit ovat tärkeitä. Olen 51v. hyvinpalkattu virkanainen. Asun hyvällä alueella laatutalossa. Autpmerkki on tärkeä. Samoin lomat oikeisiin kohteisiin, tosin koronan vuoksi nyt kotimaan matlailua. Omaksuin laatuajattelun jo nuorena,varsinkin Sveitsissä ja Saksassa asuessani.

Vaikka olet hyväosainen niin kirjoitustaidossasi on parantamisen varaa vai onko hienostorouvalla punaviini jo kivunnut tupeeraukseen saakka?

Vierailija
36/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkikellot ja merkkilaukut ovat mulle melkeinpä yhdentekeviä, en ole niistä kiinnostunut.

Joitakin merkkivaatteita on, ei kuitenkaan mitään luksusmerkkiä.

Vierailija
37/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kyllä. Itse en ole ostanut yhtään vaan saanut lahjaksi 😊 -S

Lokki bongattu! ;DD

Vierailija
38/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaisten merkkien suosiminen on eräänlaista egobuustausta, eli itsetunto on riippuvainen siitä Pradasta  tai Vuittonista ym..

Jos haluaa oikeasti yksilöllisiä käsintehtyjä laukkuja, niitä valmistetaan Suomessakin.

Maammekauppa.fi  on listannut valmistajia. Olkaa hyvä, älkää tukeko hikipajoja.

Olkaa ylpeitä suomalaisesta työstä ja designista.

Vierailija
39/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi käsilaukkua. Toinen on musta, 20 vuotta sitten ostettu Jouni-merkkinen laukku. Hyvin ajaton malli ja ollut aktiivikäytössä kaikki nämä vuodet. Toinen on Jounia hieman suurempi käsilaukku, jonka sain äidiltäni Espanjan tuliaisena 7 vuotta sitten. Sekin on edelleen hyvässä kunnossa ja ollut aktiivisesti käytössä myös. Sen merkkiä en tiedä, mutta tuskin se kovin paljon on maksanut. En ole tuntenut tarvetta hankkia lisää käsilaukkuja, koska nämä kaksi riittävät, vaikuttavat laadukkailta ja kestäviltä ja miellyttävät mua myös ulkonäöltään.

Kenkiäkään en omista montaa paria, mutta suurin osa niistä on maksanut suunnilleen pari sataa. Mulle on tärkeää, että kengillä on hyvä kävellä ja olla ja jalkani ovat jollain tavalla vissiin oudot, koska hyvin harvoin tulee vastaan oikeasti hyvältä tuntuvia kenkiä. Melkein olen aina silloin ostanut, kun hyvät ovat osuneet kohdalle. Tällaista kun mun elämässäni tapahtuu tyyliin joka viides vuosi. Rannekelloa en ole käyttänyt moneen vuoteen.

Vierailija
40/44 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. En omista esim. yhtään merkkilaukkua.

Tietyissä asioissa kuitenkin panostan laatuun, esim. ulkoiluvaatteet ovat kohtuu hinnakkaita ja tietenkin jotain merkkiä. Liikun paljon ulkona ja urheilen, joten varusteiden tulee olla myös kestäviä ja toimivia ja niitä ei halvalla saa. Mitään en kuitenkaan ikinä osta merkki edellä.

Olisi kyllä mukavaa, jos löytäisi jonkun luottovaatemerkin, jonka tyyli ja mitoitus toimisi itselle. Helpottaisi helvettiä nimeltä vaatteiden osto merkittävästi. Vaatteissa myös mielelläni panostaisin laatuun.