Pesettekö vaatteita?
Itse en useinkaan, ainostaan sukat ja alushousut. Uutena ostetuissa vaatteissa on niin ihana tuoksu ja tuntuma. Jo ensimmäisen pesun jälkeen se on poissa ja toisen pesun jälkeen vaate on muodoton. Lisäksi en halua näyttäytyä samoissa rievuissa useasti..
Kommentit (8)
Pitäisikö vaatteita pestä? Olen asunut omillani jo 12 vuotta, enkä kertaakaan ole vaatteita pessyt. En tiennyt, että pitäisi. Miksei tätä opetettu koulussa?
Tietysti pesen! Jos haluaa vaatteeseen tuoksua niin voi käyttää tuoksullista pesuainetta ja huuhteluainetta. Huuhteluaineita on monia erilaisia erilaisilla tuoksuilla ja on vahvempaa ja miedompaa. Pesun jälkeen vaate muotoillaan venytetään kosteana lapuissakin lukee niin. Etkö lue pesuohjeita? Joskus koulussa ihmeteltiin kun keski-ikäisellä todennäköisesti yksin asuvalla miesopettajalla oli aina sama paita. Sillä oli kaksi erilaista luontopaitaa ja jossain juhlissa kauluspaita. Sitä tuumin että onko sillä samanlaisia vaatteita tai eikö se osaa pestä pyykkiä kun on aina sama paita...
En pese. Täysin turhaa touhua.
Zinc
Hyi hitto, mun pitää pestä ne uudetkin vaatteet ennen päälle laittamista, koska ne haisee niin hirveälle, että joskus oikein henki melkein salpautuu.
Tuuletan ja pudistelen yleensä. Huuhtelen kylmässä vedessä joskus. Kalsarit pesen saippualla, jos niissä on "jarruraita".
Kun ostaa hyvälaatuisia vaatteita, ne eivät muutu pesussa rievuiksi, vaan pitävät muotonsa ja värinsä. Jotkut vaatteet toki tarvitsevat silityksen näyttääkseen hyvältä, mutta suurin osa arkivaatteistani on ihan suoraan kuivausrummusta päälle laitettavissa.
Joo, käytän kerran ja roskiin menee!
🙄Pesen.