Mystery shopping
Onkos täällä muita mysteerishoppaajaa? :)
Sain ensimmäiset toimeksiannot. Kivaa!
Kommentit (10)
Kerran autokaupassa; teennäisesti piti varata aika tietyltä myyjältä, joka vaihtuikin kesken casen. Liikaa puuhaa. Palkkio taisi olla 2 s-kaupan lahjakorttia (20,-?). Spontaani juttu voisi olla ihan ok.
Olen vain itse joutunut sellaisen uhriksi. Sitten juttu siirtyi työkaverille joka mokasi sen mutta koska en noudattanut omassa osuudessani yhtä sääntöä, minkä noudattaminen on käytännössä mahdotonta, sain miinuspisteen itselleni.
Olen tehnyt muutaman vuoden ajan ravintolatutkimuksia (kaksi kertaa vuodessa). Ei sillä rikastumaan pääse, mutta saa ilmaiset ruoat ja juomat - lisäksi palkkio on noin 15-20 euroa per kohde, ja kohteita on yleensä 10-15.
Tein paljonkin n. 10 vuotta sitten ollessani äitiyslomalla. Työskentelen päätyökseni markkinoinnin parissa, joten mystery shopping antoi uutta näkökulmaa ja tällainen sivutyö oli onneksi ok pomolleni. Eihän sillä tosiaan rikastumaan päässyt, paitsi silloin, kun sain toimeksiantoja kaukaa ja tuli hyvät km-korvaukset (ja "ilmainen" kyläilyreissu jonkun matkan varrella asuvan tutun luo) :D
Tykkäsin kovasti, kävin mm. vaateliikkeissä, puhelinkaupoissa, ravintoloissa, huoltoasemilla, autokaupoissa jne. Yritin päästä uudelleen samoihin hommiin seuraavalla äitiyslomalla, mutta omalle kotiseudulleni ei juuri silloin tarvittu uusia mystery shoppaajia.
Tästä keikasta, nettoan 12 euroa tapaus. saan tehdä ne jutut samalla kertaa. lisäksi bensakulut korvataan, joista saan n. 12 egeä. Eli 36 euroa yhteensä, niin ja tuote korvataan myös. Eli korkeintaan 6 euroa maksava pikkujuttu pitää ostaa. Eli saan 42 euroa.
Mihin ihmeen kauppaan menet, jos saa maksaa vain 6 euroa tuote? Pitäisikö sieltä saada palveluakin? Et ehkä saa paljastaa, mut olisko sit joku Tiimari tai Biltema? Meillä töissä käy mysteeri ja ostaa aina useamman kympin vaatteen, olen miettinyt, että korvataankohan sekin, vai ostaako muuten vain itselleen.
Mä tein joskus ja poika tekee nyt. Pojan hommat ihan ok (sellasia nuorisokeikkoja).
Vitsi että ois kiva duuni! Mä kyllä haluaisin olla ihan kohteenakin. Kerrotaanko siis "uhreille" aina jälkikäteen arviointi?
mä kokeilin joskus nuorempana mutta siihen 'palkkioon' nähden vähän liikaa vaivaa...paljonko ne nykyään maksavat per keikka muuten?