Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yöimetyksen loppuminen, maito vähenee!

Vierailija
01.06.2013 |

Minulla on nelikuinen vauva, joka on alusta asti nukkunut pitkät yöt yhdellä/kahdella imetyksellä. Nyt vauva on alkanut nukkua yöt kokonaan, aamuyöstä korkeintaan herää, paristi imaisee ja nukahtaa.

Maito tuntuu vähenevän, pissavaipat on olleet jokusen kerran niin kevyitä (monta kertaa peräkkäin ei juuri mitään), että mun on ollut kertakaikkiaan pakko antaa lisämaitoa vielä kun on niin lämpimät kelit. Yöllä olen koittanut vauvaa herätellä syömään, mutta ei kelpaa - parit kerrat imaisee ja ei enempää. Päivällä olisikin sitten tyhjillä pusseilla koko ajan...

Välillä olen lypsänyt öisin, mutta kun se on mulla niin kamalan hidasta puuhaa, ajatuskin puolen tunnin-tunnin lypsyistä pitkin yötä pidemmän päälle on kammottava.

Lopun alkua? Kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN nyt ole mikään asiantuntija, mutta kyllähän se maidontulo tasaantuu jossain vaiheessa niin, etteivät rinnat enää tunnu pinkeiltä. Syötkö ja juotko itse tarpeeksi? 

Vierailija
2/6 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytännössä juuri imettänyt öisin juuri lainkaan, koska 5viikkoisesta alkaen poika nukkui jo 8h putkeen ja se piteni pian lähemmäs 12h. Silti täysimetin poikaa 6kk asti... Muista itse juoda paljon! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoselle tuli mieleen, että tää olis just semmoinen asia, jota vois kysyä imetystukipuhelimesta!

Vierailija
4/6 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2: maidon tulo kyllä tasaantui aikaa sitten jo, pinkeyttä en ole huomannut pariin kuukauteen, ennen kuin nyt aamuyöllä/aamulla kun tosiaan kun vauva ei enää öisin syö.

Maidon vähentymisen huomaan ihan varmaksi vaipoista, ennen olivat vähintään puolet painavampia... Nyt voi olla että vaan pienet lirkit, ja jos niitä tulee enemmän peräkkäin niin järki jo sanoo, että vauva kuivuu jos tilanne jatkuu :(

Juon kyllä paljon. Muuta selitystä en oikein nyt keksi, kuin nämä yöt. Mutta lupaavaa että jollakulla muulla on onnistunut. Oliko 3 sulla jatkuvasti pinkeyttä aamuisin?

Vierailija
5/6 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2013 klo 09:44"]

Juon kyllä paljon. Muuta selitystä en oikein nyt keksi, kuin nämä yöt. Mutta lupaavaa että jollakulla muulla on onnistunut. Oliko 3 sulla jatkuvasti pinkeyttä aamuisin?

[/quote] Muistaakseni ensimmäisten kuukausien jälkeen imetin "tyhjillä pusseilla" eli eivät kauheasti pinkeytyneet. Mutta poika oli varsin pullukka joten varmasti sai tarpeeksi syödäkseen! :)

Vierailija
6/6 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä terve vauva juo kun on jano. Älä anna lisämaitoa vauva kyllä reagoi vähentyneeseen maidontuloon kunhan sillle tulee nälkä/jano. Pienet vauvat pissaa ihan tolkuttomasti, mutta ei se tarkota etteikö ne pärjäis vähemmälläki nesteellä ja pissaamisella. 7kg lapsen nesteentarve on 7dl/vrk(ilman hellettä) mutta laitoa saatta helposti tuollainen nelikuinen julda yli litran. 

Oltiin pari vuotta sitten 5kk lapsen kanssa etelässä, ekat pari pvä se roikku tissillä janoissaan, sen jälkeen maitoa tulikin yli tarpeen eikä tarvinnut yöllä juuri imetellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi