Mies viettää lintsipäivää ex-vaimonsa ja heidän yhteisen lapsen kanssa.
Lapsen äiti halusi järjestää lapselleen ikimuistoisen päivän isin ja äidin kanssa. Eikö tämä naikkonen yhtään miettinyt, että minä en välttämättä pidä ajatuksesta. Ex-vaimo voi aina vedota lapseen joka asiassa ja kohta mies asuu niillä. Sillä aikaa kun pitävät perheenä hauskaa niin minä pakkaan kamani ja muutan siskolleni siksi aikaa kunnes löydän oman asunnon.
Kommentit (23)
Parasta sulle. Nyt tuo paketti ei ollut sitä mitä halusit.
Lapselle tämä on tärkeä päivä. Hienoa, jos vanhemmat voivat yhden päivän unohtaa omat erimielisyytensä ja asettaa lapsen edun omansa edelle. Arvostan tällaisia vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Lapselle tämä on tärkeä päivä. Hienoa, jos vanhemmat voivat yhden päivän unohtaa omat erimielisyytensä ja asettaa lapsen edun omansa edelle. Arvostan tällaisia vanhempia.
Tällaisten "tärkeiden päivien" takia lapsi saattaa elätellä toivetta että vanhemmat palaavat yhteen. Kukaan vastuullinen vanhempi ei ruoki lapsen virheellisiä odotuksia.
Eihän tuollaiseen kuvioon kannata tunkea väliin. Lapsiparka odottaa vanhempien palaavan yhteen.
samaan kuvioon oon törmänny itse kun aloin tutustumaan mieheen, jolla exä ja jotka kävi ravintolassa syömässä perheenä, samaan aikaan kun me seurusteltiin. Olin täysin hölmistynyt, ja loukkaantunut. Ei se vaan näin sinkun näkökulmasta toimi. Pitäisi edes kohteliaisuudesta kutsua se nyksä mukaan, jos exäkin on mukana. Nyt he syövät exän kotona, viettäävät tuntitolkulla aikaa perheenä silloin kun käy lapsia kattomassa, koska mies asuu kaukana. Mitä tästä pitäisi olla mieltä? Minusta ei ole ihan normaalia, mutta ymmärrän jotenkin...Onhan aina pieni pelko että exä saakin ajatuksen yhteenpaluusta, ja alkaa leperrellä, pitää heitä taas perheenä. Exä oli se joka jätti hänet.
Jotkut yhteiset rajat ja pelisäännöt pitäisi keksiä. Ymmärrän juhlat ja erikoistilanteet, mutta näihinkin pitäisi se uusi kumppani olla kutsuttu mukaan.
Nehän panee. Mies panee kaikkea. Aina.
sano selvät rajat, että et suostu ellet ole itse mukana. Olet nyt osa perhettä, halusi se ex nainen tai ei, ja jos mies ei tykkää ajatuksesta että te kaikki 3 aikuista meette linnanmäelle, niin jotain salailtavaa on. He voivat tavata VAIn kun sinä olet mukana, saas nähdä sopiiko. Ei taatusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisten "tärkeiden päivien" takia lapsi saattaa elätellä toivetta että vanhemmat palaavat yhteen. Kukaan vastuullinen vanhempi ei ruoki lapsen virheellisiä odotuksia.
No ei se niin mene. Lapsi voi elätellä toivetta, että äiti ja isä pysyvät ystävinä. Yleensä se kumman jomman uusi kumppani laittaa kapuloita rattaisiin, että vanhempien välit hiertäisivät.
Hienoa että viettävät päivää lapsen kanssa, se on lapselle tärkeää!! Nostan hattua, ja olen iloinen lapsen puolesta.
Meidän vanhempamme veivät meitä muksuja lintsille ja korkeasaareen yhdessä vaikka olivat eronneet. Kaipa se oli 1 helpompaa kun oli kaksi aikuista ja 2 hauskempaa kun sai jakaa näitä kokemuksia kaikkien rakkaiden kanssa vaikka heidän parisuhteensa ei toiminutkaan. Sinänsä kyllä iskällä taitaa nyt olla vähän liian pian uusi naikkonen eikä aloituksesta päätellen edes mikään laatunaikkonen. Ap:n on ilmeisesti vaikea löytää miestä (en ihmettele) ja sinänsä ymmärrän mustasukkaisuuden. Älä kiltti kuitenkaan hankkiudu heti paksuksi nyt kun kerrankin sait mieslap.. miehen talouteesi. Liian paljon on toisen kierroksen hajonneita perheitä ja lapsethan siitä sitten kärsii kun on isää ja äitiä ja sisko- ja velipuolta, monta kotia, kukaan ei jaksa eikä ota täyttä vastuuta lapsesta. Teillä ei ole nyt aineksia onneen tuossa.
Mun mielestä toi on ok, jos ei muuten vaikuta siltä, että niiden välillä olisi enää mitään. Tuskin noita yhteisiä perhepäiviä nyt niin usein on.
Minun silmissäni miehen pisteet kohoaisivat huristen. Mies, joka ei jälkikasvuaan rakasta ja siitä huolehti, on nolla.
Tämä todistaa, etteivät miesten kakkos- ja kolmoskierrokset jne. ole kuin kakkosia. Mikä ajatusmaailma. Lapsi ohittaa aina kaikki! Niin sen kuuluukin olla. Ihan sattumaa ei varmaan ole, että maailma on täynnä tarinoita ilkeistä äitipuolista.
Asiantuntijat eivät suosittele, ainakaan pikkulasten kohdalla, jatkuvasti toimimaan kuin perheenä vanhempien erottia. Pieni lapsi ei kykene käsittelemään asiaa, lapsi käy läpi vanhempiensa eron aina uudestaan ja uudestaan. Lapsen kiusaamista tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijat eivät suosittele, ainakaan pikkulasten kohdalla, jatkuvasti toimimaan kuin perheenä vanhempien erottia. Pieni lapsi ei kykene käsittelemään asiaa, lapsi käy läpi vanhempiensa eron aina uudestaan ja uudestaan. Lapsen kiusaamista tuo on.
Asiantuntijatkaan eivät ole keskenään yksimielisiä eivätkä todellakaan antamassa Lintsi-päivistä yhteneviä suosituksia :D olisiko tämä kuitenkin isompi ongelma sille uudelle kumppanille kuin lapselle?
Itsekästä asettaa oma mukavuus uutena kumppanina lapsen edun ja onnen edelle. Lapsellehan tässä yritetään järjestää iloista päivää, joka olisi lapselle hyväksi.
Ennustan tulevaisuuteen: 2026 uusioperhelapsi on viikot isällään, toiset äidillään, tapellaan rahasta, äiti inhoaa sisarpuolen äitiä ja yhteistä isää.. vahingollinen Lintsi-päivä jää myrkyllisyydessään kauas kakkoseksi tässä tulevaisuudenkuvassa. Kukaan kyllä varoitti juuri nyt, Av:lla 2020, muttei kuunneltu.
Jos se parisuhde on moisesta kiinni niin pressu kuorman päälle ja kytkin ylös vaan, kukaan tuskin jää kaipaamaan
Kyllä pitää kumpikin lapsi huomioida tasavertaisesti.
Sullahan monipuolinen, aktiivinen ja moniosaaja mies. Tämän tästä hän mennyt jonnekin tai tekee jotakin... pääsääntöisesti ex- vaimon kanssa.
Teepä niin. 😂