Mika vierottamisen hulluus teita vaivaa? Yksi kysyy unilelusta/ -ratista tai tutista. Karmeaa luettavaa. Lapset luopuvat aikanaan, ei siihen tarvitse puuttua.
Voisi melkein jo syyttää henkisestä väkivallasta.
Ensin lapselle annetaan tutti tai lelu, josta tulee rakas ja turvallisuudentunnetta tuova. Sen jälkeen oma äiti riistää sen.
Miksi näin idiootit saavat lapsia.
Kukaan ei mene tutti suusa kouluun. Sen sijaan tiedän monta aikuista, jotka paljon matkustavina kuljettavat mukanaan lastensa kuvia, rakasta pehmolelua, ylipäätään jotain omaa ja rakasta. Antaa mukavan ja kotoisan tunteen.
Miksi riistätte lapsiltanne? :(
Kommentit (31)
Olen edelleen sitä mieltä, että ap on kummallinen, mutta mitäpä se minulle kuuluu.
Kerronpa nyt kuitenkin sen, että yksi tutin rikki pureminen riitti minulle. Mistäs minä olisin tiennyt, kuinka nopeasti seuraava hajoaa? En hakunnut todellakaan joutua tilanteeseen, jossa lapsi on esim. unta odotellessa purrut tutin rikki ja tukehtunut tutin paloihin. Tutteja oli kyllä useita käytössä ja lähinnä päikkäreille tai yöunille mennessä loppuvaiheessa.
Niin ja vierottaminen kävi meillä niin, että vain jätin tutin pois. Lapsi kitisi yhtenä iltana tutin perään. Seuraavana päivänä meni päikkäreillekin jo ilman kitinää. Maksan kyllä terapian sitten aikuisena, jos nimenomaan tuosta tutin pois ottamisesta on jäänyt trauma, joka haittaa aikuisen lapseni elämää.
Ethän ap muuten koskaan jätä lastasi kenellekään hoitoon? Edes isänsä kanssa kahden? Lapselle kun voi olla tosi traumaattista olla erossa äidistä.
asiaan.
apVierailija:
Olen edelleen sitä mieltä, että ap on kummallinen, mutta mitäpä se minulle kuuluu.Kerronpa nyt kuitenkin sen, että yksi tutin rikki pureminen riitti minulle. Mistäs minä olisin tiennyt, kuinka nopeasti seuraava hajoaa? En hakunnut todellakaan joutua tilanteeseen, jossa lapsi on esim. unta odotellessa purrut tutin rikki ja tukehtunut tutin paloihin. Tutteja oli kyllä useita käytössä ja lähinnä päikkäreille tai yöunille mennessä loppuvaiheessa.
Niin ja vierottaminen kävi meillä niin, että vain jätin tutin pois. Lapsi kitisi yhtenä iltana tutin perään. Seuraavana päivänä meni päikkäreillekin jo ilman kitinää. Maksan kyllä terapian sitten aikuisena, jos nimenomaan tuosta tutin pois ottamisesta on jäänyt trauma, joka haittaa aikuisen lapseni elämää.
Ethän ap muuten koskaan jätä lastasi kenellekään hoitoon? Edes isänsä kanssa kahden? Lapselle kun voi olla tosi traumaattista olla erossa äidistä.
Tämän kirjoittaa alle moni lapsipsykologi ja kasvatuksen ammattilainen.
(ja jätetään taas tähänkin liittyvät ääriesimerkit käsittelemättä; en tarkoita pettymyksillä mitään vanhemmat jouluna kännissä- tyylistä toimintaa)
Vierailija:
Tämän kirjoittaa alle moni lapsipsykologi ja kasvatuksen ammattilainen.(ja jätetään taas tähänkin liittyvät ääriesimerkit käsittelemättä; en tarkoita pettymyksillä mitään vanhemmat jouluna kännissä- tyylistä toimintaa)
Mitäs siihen sanovat av-hammaslääkärit? Kaikki ovat jo koululaisia nyt ja ensimmäistäkään oikomishoitoa ei ole tehty, päinvastoin hammaslääkäri sanoi että onpas hyvin hoidetut hampaat ja oli kyllä tietoinen miten pitkään ovat tuttia syöneet. Niin että höpö höpö tutin aiheuttamille oikomishoidoille. Kyllä se vika on perimässä tai jossain muualla.
http: //www. stadia. fi/sailio/suusiivous/hampaidenkehitys. html
http: //pre20031103. stm. fi/suomi/eho/julkaisut/mamuhampaat/hampaidenhoito_suomi. pdf (sivu 4)
http: //www. yle. fi/akuutti/arkisto2002/030902_a. html
Tässä näin muutama fakta ihan aluksi...
Löytyykö mitään faktaa että tutista ei ole haittaa hampaille?
http: //keminmaa. terve. com/hammashoito/mims_binding?id=14704
itse söin tuttia viisivuotiaaksi saakka, kuten äitinikin aikoinaan. Mitään haittaa ei tuosta ole minulle ollut, hammaslääkärini sanoi purentani olevan lähes täydellinen. Ekaluokalla hampaat vielä sojotti sinne tänne, mutta nyt nätti suu (paitsi keltaiset hampaat :( ) Että ei se tutti niin vaarallinen oikeasti ole.
Mietihän nut äläkä provosoidu kun ei ole tietoa eikä taitoa.
ap
Vierailija: