Jos miehesi kertoo rehellisesti sinun näyttävän tavalliselta
Ja oli treffeillä joskus naisten kanssa jotka oli liian hyvännäköisiä ja siksi ei halunnut niitä. Otatko tämän kohteliaisuutena?
Kommentit (30)
En ota.
Miksi ihmeessä mies sanoisi tuollaisen kommentin naiselle, jota rakastaa ja jonka kanssa on parisuhteessa?
Kerro, että hän on naurettavan surkea sängyssä, niin olette melkein tasoissa.
En oikein keksi syytä ja tilannetta, missä ja miksi mieheni alkaisi tuollaista kertoa. Kovasti outona pitäisin hänen haluaan yhtäkkiä noin avautua.
Kerro lisää tilanteesta, jossa sinulle sanottiin noin/sinä sanoit noin.
En ota kohteliaisuutena. Yks äijä vähän tuon suuntaista minulle heittikin ja tuntuihan se loukkaavalta. Siitä huolimatta, että tiedän itsekin etten ole mikään malli.
Ihmettelisin, koska en näytä tavalliselta enkä ole muutenkaan tavallinen.
No en nyt kohteliaisuutena vaan enemminkin rehellisyytenä. Olisi aika vaikea luottaa muissakaan asioissa mieheen joka yrittäisi uskotella että kuulun kauneimpiin naisiin kun tiedän varsin hyvin etten kuulu, joten arvostan rehellisyyttä. Se, että on olemassa minua kauniimpia naisia ei tarkoita, ettenkö myös minä voisi olla viehättävä ja joku mies rakastaa aidosti minua.
Ihmettelisin kovasti, koska voimakkaan luonnonkiharat hiukset poikkeaa valtavirrasta. Itseäni ei voisi kuvailla ulkonäön suhteen tavalliseksi. En pitäisi kuvailua kuitenkaan loukkaavana.
Vierailija kirjoitti:
No en nyt kohteliaisuutena vaan enemminkin rehellisyytenä. Olisi aika vaikea luottaa muissakaan asioissa mieheen joka yrittäisi uskotella että kuulun kauneimpiin naisiin kun tiedän varsin hyvin etten kuulu, joten arvostan rehellisyyttä. Se, että on olemassa minua kauniimpia naisia ei tarkoita, ettenkö myös minä voisi olla viehättävä ja joku mies rakastaa aidosti minua.
En minäkään todellakaan kuvittele olevani kaunis enkä odota mieheni kehuvan minua kauniiksi. On kiva, kun hän sanoo jotain kaunista tyyliin "hiuksesi ovat tänään kivasti" tai "hymyilet nätisti" (huonoja esimerkkejä mutta ymmärtänette idean). Jos hän sanoisi minun olevan kaunis, hämmästyisin suuresti, koska molemmat näemme kyllä ettei se pidä paikkansa.
Se, mitä en ymmärrä on, että miksi pitäisi ylipäänsä puhua ulkonäöstä saati joidenkin muiden naisten ulkonäöstä. Minkä ihmeen takia mies tekisi niin?
nr 3
Tuo on ns. backhanded compliment. Eli oikeastaan piilov**tuilua. Ihmettelisin, miksi miehellä on tarve alleviivata omaa tavallisuuttani (ei-kauneutta). Rakastava puoliso ei todellakaan tee niin.
Mulle sanoi baarissa eräs mies vähän samantyylisesti. Hän kertoi deittailleensa malleja ja että minä olin tavallisen näköinen. Mies itse oli kasvoiltaan komea, mutta ylipainoa hänellä oli merkittävästi. Facebookista katsoin, että hän oli aiemmin ollut hyvinkin sporttinen, joten sinänsä en epäile tuota mallijuttua.
Jostain syystä kuitenkin päädyttiin tapailemaan, mutta jätin miehen kun osoittautui muillakin tavoin typeräksi. Hänen ystäväporukkansa oli tosi kiva, heitä kaipaan :D
Olisin onnellinen. Oikeasti pidän itseäni rumana ;) Ei ole onneksi estänyt naimisiin menoa.
Aika huono realiteetin taju pitää olla, jos ei kestä faktoja. Tavallisuus on hieno asia! Mieheni tosin muotoili, et olen riittävän kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Se, että ei ole kumppanin silmissä tavallisen näköinen, ei tarkoita sitä, että pitää uskotella toisen olevan maailman kaunein. Esim. minä en edes ajattele siten, että kuka on komein/kaunein, vaan ajattelen vetovoiman kautta. Joissain ihmissä vaan on minun silmiini "sitä jotakin", ja silloin he eivät ole minusta tavallisen näköisiä. Joten jos minä olen jonkun silmissä tavallinen, silloin tulkitsen, että minussa ei hänen mielestään ole mitään "erityistä". Omaan silmääni ne erityiset, kiehtovat ja kiinnostavat muuten eivät edes ole mitään mallityyppejä.
Joten en todellakaan pitäisi kohteliaisuutena, jos olisin kumppanisi silmissä ihan tavallinen, vähän kuin kuka vaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanoi baarissa eräs mies vähän samantyylisesti. Hän kertoi deittailleensa malleja ja että minä olin tavallisen näköinen. Mies itse oli kasvoiltaan komea, mutta ylipainoa hänellä oli merkittävästi. Facebookista katsoin, että hän oli aiemmin ollut hyvinkin sporttinen, joten sinänsä en epäile tuota mallijuttua.
Jostain syystä kuitenkin päädyttiin tapailemaan, mutta jätin miehen kun osoittautui muillakin tavoin typeräksi. Hänen ystäväporukkansa oli tosi kiva, heitä kaipaan :D
Onko siis tavallistakin, et nykyisin baari-tyypit kommentoi ulkonäköä? Oudolta kuulostaa... Kun minä kävin 90-luvulla, ei ulkonäösytä puhuttu just mitään. Jos mies oli täysin lääpällään niin saattoi kehua kauniiksi, mutta ainakin minä pistin alkoholin vaikutuksen piikkiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että ei ole kumppanin silmissä tavallisen näköinen, ei tarkoita sitä, että pitää uskotella toisen olevan maailman kaunein. Esim. minä en edes ajattele siten, että kuka on komein/kaunein, vaan ajattelen vetovoiman kautta. Joissain ihmissä vaan on minun silmiini "sitä jotakin", ja silloin he eivät ole minusta tavallisen näköisiä. Joten jos minä olen jonkun silmissä tavallinen, silloin tulkitsen, että minussa ei hänen mielestään ole mitään "erityistä". Omaan silmääni ne erityiset, kiehtovat ja kiinnostavat muuten eivät edes ole mitään mallityyppejä.
Joten en todellakaan pitäisi kohteliaisuutena, jos olisin kumppanisi silmissä ihan tavallinen, vähän kuin kuka vaan.
KumppaniNI silmissä
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ns. backhanded compliment. Eli oikeastaan piilov**tuilua. Ihmettelisin, miksi miehellä on tarve alleviivata omaa tavallisuuttani (ei-kauneutta). Rakastava puoliso ei todellakaan tee niin.
Nyt en ihan ymmärrä, miksi tavallisuus = ei-kaunis? Itse ajattelen, että jokaisessa on jotain kaunista. Se että ei ole ihmeen kaunis vaan valtavirtaa ei tarkoita, ettei olisi kaunis omalla tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuollaisesta kommentista voi jo aika hyvin päätellä, ettei mies ehkä ole sieltä terävimmästä päästä. Kantapään kautta tuli itsekin opittua, sillä tapailin niin ikään miestä joka heitti ihan alussa tuollaisen vastaavan kommentin. Mies paljastui juuri sellaiseksi mieheksi joka on parempi kiertää kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kommentissa on kiteytetty, mitä meinasin itsekin vastata! Moni tietää, ettei ole malli, mutta elää siinä uskossa, että omassa persoonassaan ja ulkonäössä on jotain sellaista, mikä viehättää myös sitä toista osapuolta. Jos tätä ei ole, miksi mies rupeaisi sitä alleviivaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Olisin onnellinen. Oikeasti pidän itseäni rumana ;) Ei ole onneksi estänyt naimisiin menoa.
Aika huono realiteetin taju pitää olla, jos ei kestä faktoja. Tavallisuus on hieno asia! Mieheni tosin muotoili, et olen riittävän kaunis.
Millä lailla tavallisuus on hieno asia? Siis se, että kokee kumppaninsa tavalliseksi?
Niillä naisilla on ollut joko itsetunnossa vikaa tai ollet sokeita. Tuskin muu selittää asiaa, joten eipä paljon liikuta.