Ateistit: Haittaako teitä jos lapsenne laulaa virsiä?
Miten teillä kenen lapsi ei kuulu kirkkoon, saako teidän lapsi osallistua uskonnon opetukseen vai kiellättekö TE sen? Haittaako TEITÄ jos koulun tai päiväkodin juhlassa lauletaa virsiä?
Kommentit (25)
Aika hyviä kommentteja täällä, kerrankin.
Kenen rauhaa voi yksi suvivirsi häiritä, se kun on perinteisesti kesäloman alku.
Olen itse melkein kuusikymppinen, ja vieläkin tulee tippa silmään kuullessani suvivirren
laulettavan kevätjuhlissa.
Olen muuten ateisti, aina ollut.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 13:00"]
Miten teillä kenen lapsi ei kuulu kirkkoon, saako teidän lapsi osallistua uskonnon opetukseen vai kiellättekö TE sen? Haittaako TEITÄ jos koulun tai päiväkodin juhlassa lauletaa virsiä?
[/quote]
Eivät osallistu. Olen kysynyt ja eivät halua, inhoavat uskontoa.
Kun muut menevät kirkkoon kadotukseen joutuvat kullannuppumme katselevat koulussa dvd:ltä leffoja. Luokkatovereillekin kelpaisi.... vaan liperilassen puheita kirkkoon kuuntelemaan on pakko mennä, heh!
Suvivirren nyt suvaitsen, mitään muuta en.
Ei kuuluta kirkkoon tai olla uskonnon opetuksessa. virret ei nyt niin haittaa, mutta musta esim. suvivirrestä voitaisiin luopua, kun kevätjuhla on kaikkien yhteinen juhla, siten kunnioitettaisiin kaikkien vakaumusta. ihan tyhmiä tuollaiset orjuuttavat perinteet.
...No mites uskovaiset? haittaisko teitä jos yhteisissä juhlissa laulettais jotain "jumalaa ei oo trallallaa" biisiä?
evvk, ihan söpöä se on jos lapset niitä joikaavat
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 14:07"]
Mistä näitä juttuja tulee että nyt oltaisiin suvivirren laulaminen kieltämässä, keksiikö iltapäivälehdet niitä itse?
[/quote]
Yleensä iltapäivälehdet paisuttelevat yhden ihmisen sanomisia siten, että se olisi koko ryhmän (ateisti, muslimi, mamu etc.) yhteinen mielipide.
Esim. Espoon betoniporsaita vastusti pari muslimia, niin siitä tehtiin kaikkien islaminuskoisten ongelma. Suvivirsi on lehtien kestoaihe näin valmistujaisviikolla, vaikka sen asemaa ei ole moneen vuoteen kyseenalaistettu.
Mutta kyllähän tällaiset jutut myyvät. Päivi Räsäsen hengenheimolaiset ostavat lehtikioskit tyhjiksi heti kun joku kyseenalaistaa grillimakkaran paikan suomalaisten juhannuksenvietossa.