Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neljäkymppiset odottajat

18.07.2020 |

Muita vähän ”iäkkäämpiä” odottajia? Olisi mukava vaihtaa ajatuksia ja kuulumisia. Itselläni rv 10 menossa,ennestään meidän perheessä 13-vuotias tytär,eli 14 vuotta tulee olemaan sisarusten ikäero mikäli kaikki menee hyvin 🙂

Kommentit (26)

1/26 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 37v (lokakuussa38v) odottaja. Ensimmäinen lapsi tulossa. Raskaus 4+6 eli alussa ollaan. Vointi ollut ihan normaali. Sen takia ehkä vaikea uskoa, että on raskaana. Useampi testi on tullut tehtyä, mutta silti epätodellinen olo😅

Miten sulla on raskaus edennyt? Onko ollut kipuja tai pahoinvointia?

2/26 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pahoinvointia ja rintojen arkuutta,sekä tuntuu että koko ajan syötävä jotain pientä 🙂 Oireita oli jo kolmisen viikkoa ennen kuin tein testin,ensin ajattelin niiden johtuvan esim.liian vähästä veden juonnista ym 😅

Kävin ultrassa perjantaina varmistamassa

raskausviikot koska tein Clearbluen viikkonäytöllisen testin joka näytti viikkoja 3+.Minulla kierto ollut jo vuosia todella epäsäännöllinen ja tuntui että viikkoja on enemmän mitä testi näyttää kuten sitten olikin 😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/26 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi pahoinvointi viikonloppuna. Luulin kanssa, että etova olo tuli liian vähästä juomisesta ja väsymyksestä. Eilen ja tänään aamulla oksentanut eli taitaa olla sitä itteensä😅 mies kyseli, että montako päivää toi pahoinvointi kestää? Totesin että toivottavasti vaan pari kuukautta😂

Päätettiin jättää varhaisultra väliin tai nyt ainakin tuntuu siltä. Voi olla että mieli vielä muuttuu. Ajatuksena käyttää se raha hyviin vaunuihin tms.

Joko olet kertonut tyttärellesi vauvasta?

4/26 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajateltiin odotella sinne viikoille 12 ennenkuin kerrotaan tyttärelle,ja muille sukulaisille 😀 Ns.kriittinen vaihe silloin jo ohi. Olen vähän taikauskoinen näiden juttujen kanssa 😅

Minulla tuntuu että nyt alkaa etova olo helpottaa pikkuhiljaa. Syödä täytyy usein pieniä annoksia ja hedelmiä ja muuta raikasta tekee mieli vähän väliä.

5/26 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks iäkkäämpi odottaja myös 😊. 38v tuli heinäkuussa täyteen, ja nyt raskausviikkoja 7+1. Ennestään kaksi poikaa, 15 ja 17 vuotiaat. Heille on kerrottu jo, koska väsymystä ja pahoinvointia ei voi enää peitellä. Käytiin varhaisultrassa koska olen vuotanut verta ja mulla on iso myooma. Syke näkyi jo ❤️ Raskaudesta tulee varmasti monella tavalla erinlainen kun 15 vuotta sitten 😊 Ihanaa odotusta teille!

6/26 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa tasan 40v mittarissa. Miehelle ensimmäinen lapsi, minulle viides 😅. Alkoi kaikki raskausoireet heti hedelmöitymisen jälkeen, enkä kanssa meinaa uskoa tätä todeksi, mutta tietenkin kiitollinen ja onnellinen tästä.

7/26 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kun tungen tänne kommentoimaan, vaikken ole edes raskaana🤭😀. Halusin vain tulla kertomaan, miten ihanaa oli saada nelikymppisenä vauva! Olen 43-vuotias ja tämä valloittava vauvani nyt 10kk. Kroppa ei ehkä palutunut synnytyksestä yhtä hyvin, kuin 10-vuotta sitten, mutta muuten en keksi mitään negatiivista tästä asiasta. Onnea jokaiselle odottajalle ja nauttikaa raskausajasta ja vauvakuplasta kun on se hetki❤️❤️❤️

8/26 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi että kirjoitan tänne 😊. Haluaisin vain tietää kuinka nopeasti teidän raskaudet sai alkunsa? Itse olen tuolla kuumeilu ketjussa ja ikää 38v.Yritetty nyt huhtikuusta asti ja lapsia on jo ennestään.

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

9/26 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ikää 37v ja tärppäsi 3 yrityksellä. Raskaus on ensimmäinen ja sai alkunsa ns. Muumimuki-menetelmällä. Olin varautunut pitkään yritykseen ja plussa oli suuri yllätys. Nyt toivotaan, että kaveri pysyy mukana😀 tsemppiä neiti Kesäheinälle yritykseen👌

10/26 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kai tänne vähitellen uskaltaudun kun verikokeenkin mukaisesti raskaana ollaan.

Laskettu aika 6.5. Ikää on 42 ja 11 vuotta vierähtänyt edellisestä raskaudesta. Itselle siis toinen lapsi, miehelle ensimmäinen. Aika hurjaa, mutta samalla ihanaa.

11/26 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä 38 vuotias ensikertalainen. Juhannuksena päätettiin, että luonto saa päättää ja heinäkuun lopulla oli jo oireita. LA on todennäköisesti 7.4. Ensimmäinen neuvolakäynti on ensi viikolla. Jänniä aikoja, kun tämä kaikki on meille molemmille ihan uutta.

Epäuskoinen olo, vaikkakin tulos oli toivottu. Huono olo vie fiiliksiä. En ole oksentanut, mutta pakko syödä vähintään 2h välein tai iskee kauhea kuvotus. Pari viikkoa elin pelkillä hedelmillä ja marjoilla, hiilareilla oikeastaan, ja laihduin, mutta nyt pystyy jo syömään lämpimiäkin.

Koko ajan nälkä! Eikä mikään valenälkä vaan maha murisee todella äkäisesti, jos ei ruokaa tule. Hirvittää miten paljon paino nousee jos sama meno jatkuu. En syö herkkuja, vaan paljon marjoja, hedelmiä, kasviksia, puuroa, kiisseleitä, kanaa, pähkinöitä.. Proteiinia pitäis varmaan syödä enemmän. Närästys vaivaa iltaisin. Pitäis jotenkin saada pakotettua itsensä juomaan enemmän, vaikka vesi maistuu mun suuhun pahalta.

Rinnoista on tullut yhtäkkiä melkoiset tykit ja ovat tosi hellät. Välillä huippaa. Lenkille en ole saanut pakotettua itseäni. Pari kertaa kävin ja huono olo iski kesken lenkin. Olis varmaan pitänyt olla eväät mukana. :D Pahin väsymys on vähän helpottanut ja joinakin päivinä pärjään jopa ilman päiväunia. :)

Toivon että olo tästä virkistyis ja olis energiaa liikkua. Jos ei virkisty, niin lienee syytä mitata hb. Vaan odotellaas mitä neuvolassa sanotaan. :)

Onnea meille kaikille!

12/26 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta naiset!

Täällä on 39v odottaja, laskettu aika on tammikuun alussa ja keväällä täytän 40.

Kun annoimme iltatähdelle luvan tulla, raskaus alkoi heti ensimmäisestä kierrosta, mutta valitettavasti päättyi keskenmenoon helmikuussa. Päätimme antaa kehon ja mielen toipua - keskenmeno otti lujemmin kuin kuvittelin - ja jatkaa kesällä yritystä, mutta kevätauringon tehdessä taikojaan testi näytti plussaa huhtikuussa.

Meillä on siis nyt jo rv 22 meneillään ja odotus on radia lukuunottamatta sujunut hyvin (radi minulla toki oli jo esikoista odottaessa v. 2001, että iän piikkiin tätä en laita).

Aiemmat lapset meillä ovat jo isoja, 18 ja 14 vuotiaat, alkuvuoden lapsia hekin.

Isompi jo asuu omillaan.

Hyvin ovat raskausuutiset ottaneet.

Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021

13/26 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Mitä kaikille kuuluu?

Me kävimme tänään varhaisvarhaisultrassa ;) ja sielläpä näkyi KAKSI ruskuaispussia! Ollaan aika äimänä, kun ei ollut edes hoidoilla aikaansaatu raskaus. Saad nähdä kuinka sujuu, parin viikon päästä nähdään jatkaako molemmat kasvua. Hurjaa!

14/26 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Myst! Onko teillä suvussa kaksosia?

Meillä oli neuvola viikolla ja kerroin tädille, ettei tunnu että olisin raskaana, kun pahoinvointi on loppunut. Ultrattiin nopeasti ja siellähän oli pieni ihminen, jonka sydän löi vimmatusti. :)

Mun suurin pelko oli että tulee kaksoset. Meillä on useita kaksosia äidin puolen suvussa. Yhdessäkin on riittävästi opeteltavaa ensikertalaiselle. :) Toki luonto opettaa ja onhan kaksosilla heti leikkikaveri kotona, kun leikki-ikään pääsevät.

Kysyin neuvolasta seurataanko mun raskautta tarkemmin ikäni takia. Ei kuulemma, ellei ole syytä. Jos olisin 40 v niin seurattais, mutta 38 on ilmeisesti vielä nuori. ;D Sokerirasitustesti tehdään muistaakseni joskus 20 + raskausviikon paikkeilla.

Nyt odotellaan kutsua oikeaan ultraan. Ens viikolla verikokeisiin ja antamaan pissanäyte. Multa mitataan myös ferritiini, kun se on välillä ollut alhainen ja toki sekin vois olla osasyynä väsymykseen ja hengästymiseen.

Olo on nyt oikein hyvä, mutta ruokaa menee ihan kauheat määrät. Mies nauroikin, että olen kuin Suursyömäri Kössi-kengurusta. :D

Kertokaahan kuulumisia!

15/26 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä odotus jatkuu omaa rataansa, tasaisesti.

Rakenneultrassa oli viime viikolla kaikki hyvin, kuulin odottavani tyttöä.

Potkut tuntuu nyt jo selvästi, oikeastaan aina kun en liiku, pieni herää puuhaamaan.

Liitoskivut yllätti ja kävely on hankalaa. Käydään paljon uimassa niin tulee liikuttua kuitenkin.

Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021

16/26 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Hyvin alussa ollaan, kun tuli vasta alkuviikosta plussattua. En ihan pysty kunnolla ja varauksetta fiilistelemään, kun yksi tuulimuna kummittelee taustalla. Mutta huikeaa silti, että päässyt näinkin pitkälle 😊

Yritetty toista lasta jo 2 vuotta, ikää kohta 43.

Ensimmäinen on 4-vuotias.

Neiti Kesäheinälle: ensimmäinen napsahti 38-vuotiaana 4 kk:n jälkeen vähän "liiankin" helposti. Tätä toista sitten on saanut pidempään yrittää ja onneksi lopulta mentiin tutkimuksiin ja siitä hoitoihin. Ei olisi luomusti onnistunut ikinä.

17/26 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täytän keväällä 37, joten en vielä ihan nelikymppinen, mutta se aika lähellä jo siintää.

Plussasin maanantaina. ❤️ Sain pääsiäisenä 2019 keskenmenon rv 11, ja siitä asti toki yritetty uudelleen. Vähän jo ehdimme totutella siihen, että meillä on ihan hyvä kahden lapsen kanssa, jotka nyt 4 ja 6v.

Nyt pelottaa uusi keskenmeno aivan hirveästi!!! En oikein uskalla vielä iloita tuosta plussastakaan. Neuvolaan uskalsin soittaa ja ensimmäinen aika lokakuussa.

Minulla on jo kokonaisvaltainen väsymys, tissit tosi kipeät, turvottaa ja mielialat vaihtelee. Juuri itken täällä kotona silmät päästäni, kun hermostuin aamulla nuoremmalle lapselle päiväkotimatkalla.

Vierailija
18/26 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan,

Täällä yksi aivan vasta varovaisen innokkaasti raskauden puolella oleva 39 vuotias nainen. Nyt starttaa rv 4 ja tähän pisteeseen pääsyyn meni 8-9 kiertoa. 😊

Konstit on ollut monet ja hieman hankaluutta varmaankin aiheutti lievästi PCO- tyyppiset munasarjat. Viimeisimmässä onnistuneessa kierrossa mukana oli Letrot (4 kiertoa), Kalsium, d-vitamiini, foolihappo, e-vitamiini, pala disperiiniä, kofeiini pois kokonaan sekä paljon vettä, mulla kun on korkea hemoglobiini. Petipuuhien jälkeen laitoin kuukupin pakoilleen... Että monenlaista poppakonstia oli käytössä, lienenkö auttaneet 😁

Oireina on ollut aristavat ja koko ajan turpoavat rinnat, etova olo liki koko ajan ja paineentuntemukset kohdun tienoilla. Ja en tiedä liittyykö tähän vai sattuiko vain, mutta ikenet ja hampaat tuntuivat muutaman päivän omituisilta, pehmeiltä, pientä vihlontaa 😅 Luulin kumminkin kuukautisoireiksi, paitsi tuota suun oireilua, että ei mitään kovin järisyttävää tietoutta siitä että raskaana ollaan!

Vierailija
19/26 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ensikertalainen. Tai no, taustalla yksi tuulimuna joskus 15vuotta sitten. Reilu 2v nykyistä parisuhdetta takana ja keskiviikkona yllättäen plussa. Mulla ikää nyt 41v. Kuukautiset ollu painonpudotuksen myötä varsin epäsäännölliset ja ajattelin keskiviikkona tehdä sen negatestin pois alta niin ne menkatkin sit alkais. Mutta mitä vielä! Ei meinaa vaan tajuta, että tää on totta. Neuvolaan soitin eilen, eka aika on heti ens viikolla ja meinas että varhaisultra ois hyvä tehdä kun ei oo nyt ihan tarkkaa tietoa raskauden kestosta. 

Aika jännät fiilikset. Tänään kävin apteekista foolihappoa, kun sitä suositteli yks ystävä ja myös neuvolasta sanoi että sitä kannattaa alkaa syödä jos ei vielä syö.

Mites muilla? Oireita? Mua väsyttää, rinnatkin vähän aristaa ja närästää..

Vierailija
20/26 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä epäuskoisena huomaan kirjoittavani tänne, kun aamulla tein (varmuuden vuoksi) kaksi positiivista raskaustestiä. Olen 35-vuotias, kotona jo melkein kymmenvuotias. Edellisestä raskaudesta on niin paljon aikaa että se tuntuu tapahtuneen menneessä elämässä :)

En ole kertonut kellekkään, edes lapsen isälle. Hän odottaa uutisia kyllä innoissaan mutta haluan kertoa illalla kun ollaan rauhassa. Aika erikoiset on tunnelmat, tuntuu kun aika olisi pysähtynyt.

Yhden kierron verran oltiin ilman ehkäisyä. Lääkäri sanoi pari vuotta sitten tutkimuksen yhteydessä mulle, että jos mielin lisää lapsia, se ei välttämättä käy enää helposti koska munasarjani ovat jotenkin väsyneet. Ei taitanut nyt olla :) toivottavasti kaikki menee hyvin.