Kiinteistövälittäjät, vähän tasoa nyt!!
Etsin itselleni vuokra-asuntoa tietyltä alueelta ja koska minulla ei ole muuttouhkaa, olen rauhassa katsellut ja odotellut sopivaa asuntoa. Tässä on viime kuukausien aikana tullut törmättyä vaikka millaiseen välittäjään, joukossa toki mukavia ja kunnolliseen vuorovaikutukseen kykeneviä myös, ja viime päivien tapaukset ovat alkaneet harmittamaan. Esimerkiksi eräs yksiö: löysin sen ilmoituksen jo kaksi viikkoa sitten ja laitoin viestiä välittäjälle, että onko asunto mennyt jo ja olisin kiinnostunut. Mitään ei kuulunut. Tänä aamuna sitten tuli tämmöinen viesti: "hei esittely on ensi maanantaina klo. x". Luin kohteen ilmoituksen vielä uudestaan ja koska aavistin pahaa, tsekkasin välitysfirman sivut. Niinpä niin; mukaan esittelyyn tuli ottaa hakemuksen lisäksi kaikki mahdolliset todisteet vaikka mistä, mutta tämä välittäjä ei maininnut siitä sanaakaan. Esittely on varmaan täynnä ihmisiä, joista vain parilla on hakemus, muista liitteistä puhumattakaan...
Ja ikävä kyllä tämä "törppö" ei ole ainoa. Toivoisin, että hakijalle edes ilmoitettaisiin, mikäli kohde on jo mennyt niin ei tarvitsisi odotella turhaan.
Ihmettelen ihmisiä, jotka edes käyttää vvfirmoja asuntojensa vuokraamiseen, ellei nyt asunto ole toisella puolen maata.
Olen myös törmännyt kaikennäköiseen sähellykseen.