Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekisi mieli jättää uraputki ja muuttaa perheen kanssa Lappiin mutta selviääkö ilman töitä?

Vierailija
12.07.2006 |

En kestä enää Helsinkiä enkä ylitöitä, ihmispaljoutta ym ym. Kaipaisin maalle, vaikka Lappiin tai Itä-Suomeen. Mies on niin hullu että lähtis jos haluisin, me ollaan sieltä kotoisin. Lapsia on kaksi. Meidän alan töitä ei vaan ole paljo muualla kuin isoissa kaupungeissa. Ja muutenkin vaikeaa on vaihtaa työpaikkaa. Voishan sitä keksiä jotain uutta työtä. Mitä mieltä olette? Onko jollainkokemusta paluusta tai muutosta maalle? Miten siitä selviää jos ei saa töitä heti? Olemmeko hulluja?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta haaveissa sama. meillä ja 2 lasta, mies töissä ja minä kotosalla. asumme helsingissä vuokralla, haaveissa vanha hirsitalo itä-suomesta.

itse ajattelen niin että pääseehän sieltä aina pois jos elämä ei maistukaan. mies alalla josta töitä löytyy, jos ei omalta kylältä niin lähikaupungeista kyllä. onhan se eri asia ajaa maalla vaikka 80km suuntaasa töihin kun ei ole ruuhkia.

meillä mies on osittain maalta, minä taas syntyperäinen stadilainen. asuin jo 6 vuotta ulkomailla, että olen tottunut " lähtemään"

ahdistaa tämä kiire, itsekeskeisyys ja ennenkaikkea materianhaaliminen mikä tuntuu olevan vallalla. jos ja kun sen oman talon saamme, on se hintahaarukassa 25-35 000 euroa, noin pientä lainaa kun makselee vaikka yhden ihmisen tuloilla. sen takia en jaksakaan stressata tulevien töiden yms takia, haaveilemme omavaraisuudesta ainakin osittaisesti ruoan suhteen jne.

haaveita kannattaa olla ja niiden perässä mennä.

tsemppiä teille, kerran täällä vain ollaan!

minnepäin itäsuomea muuten juurenne vievät?

Vierailija
2/4 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa varten pitää tehdä töitä. Töitä löytyy kyselemällä. Jos oikeasti haluatte pois Helsingistä, niin sanoista tekoihin. Se voi tuntua mahdottomalta, mutta sieltä kun pääsee pois, niin tajuaa että on sitä elämää muuallakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me tehtiin hullu harppaus tänne pohjoisiin. Lähinnä sen takia,että mun iäkkäämmät vanhemmat tarvivat jo apua.

Helsingistä tänne muutimme ja sinne jäi työt.

Itse olen nyt omaishoitajana äidilleni,kuten kaikki tietää,siitä ei makseta juuri mitään. Onneksi äiti ei (vielä) tarvitse ympärivuorokautista apua,joten lapsilleni (3v ja 5v) riittää aikaa nyt.

Mieheni on tällä hetkellä työtön. Asumistukeakaan emme edes hakeneet,kun pärjäämme liiton päivärahalla niin hyvin. Asumme vuokralla ihanalla paikalla rivari neliössä,vuokrat ainakin täällä on HULLUN halpoja,joten sen suhteen pärjää.

Helsingissä maksoimme velkaa 4h+k asunnosta lähemmäs 1000e/kk.

Ne rahat jotka saimme asunnon myynnistä,ovat jemmassa pahan päivän varalle+ ostimme paremman auton,täällä sitä autoa ainakin kuiten tarvii,bussit ei oikein kulje.

Nyt siis maksamme vuokraa " huimat" 420e/kk (sis . vesi+netti).

Mieheni on tehnyt pikku pätkiä töitä paikalliselle maatyöfirmalle ja tulee tekemään jatkossakin,elättelemme toivetta saada tuosta kokopäivätyö. Uutta konttorityöhön tottuneelle miehelle ;)

Vierailija
4/4 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, jos matkailupaikkakunnalle muutatte, niin on sitä kiirettä ja ruuhkaa sielläkin...kausittain. Vaikka pääseehän sitä pakoonkin, jos ei ihan laskettelukeskuksessa asu, vaan esim. 20-30 km päässä.