Piilolinssit, neuvoa pliis?!
Kysyn täältä kun en optikoltani kehtaa...
Himoitsen värillisiä linssejä. Olen katsellut erilaisia netistä, mutta ongelma on koko.
Minulla on ollut kahden kokoisia linssejä käytössä: 8.8/14.4 ja 8.6/14.2
Netissä olisi oikeaa kaarevuutta, mutta ei halkaisijaa...
Voinko hankkia 8.6/14 linssit tai 8.6/14.5 ?
Ja siksi en kehtaa kysyä kun tarkoitukseni on säästää rahaa, optikollani linssit maksaa tuplat nettiin verrattuna ja mielestäni on loukkaus että kävisin häneltä kyselemässä neuvoja jotka hyödyntäisin netissä... :)
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="31.05.2013 klo 10:37"]Kysyn täältä kun en optikoltani kehtaa... Himoitsen värillisiä linssejä. Olen katsellut erilaisia netistä, mutta ongelma on koko. Minulla on ollut kahden kokoisia linssejä käytössä: 8.8/14.4 ja 8.6/14.2 Netissä olisi oikeaa kaarevuutta, mutta ei halkaisijaa... Voinko hankkia 8.6/14 linssit tai 8.6/14.5 ? Ja siksi en kehtaa kysyä kun tarkoitukseni on säästää rahaa, optikollani linssit maksaa tuplat nettiin verrattuna ja mielestäni on loukkaus että kävisin häneltä kyselemässä neuvoja jotka hyödyntäisin netissä... :) [/quote]
Kyllä käy vaikka on vähän eri halkaisija. Niinhän niissä eri merkeissä usein on ja useimmat merkit silti käy useimmille ihmisille.
Kiitos kovasti!! eiku tilamaan :)
AP
Saako udella miksi haluat värilliset?
Minkä väriset sun silmät on ja millaset sitten tulee piilareilla?
Itse olen tummansinisilmäinen ja joskus nuorena olisin halunnut kokeilla miltä näytän ruskeasilmäisenä. Jäi kuitenkin kokeilematta kalliin hinnan vuoksi.
Vai tilaatko niitä hurjia pelleilypiilareita, jotka esim. puna-musta-spiraalikuvioiset :O
Mäkin olin ennen tosia tarkka noissa halkaisijoissa ja kaarevuuksissa kun olin optikolta saanut "reseptin" tiettyihin linsseihin niin ostin sitten netistä vastaavat.
Nyt kuitenkin kävi ilmi, että mulla on tullut niin paljon hajataittoa , että tarvitsen erilaisen linssin toiseen silmään. Niinpä toisessa silmässä on kaarevuudeltaan ja halkaisijaltaan erilainen linssi kuin aiemmin ja kuin toisessa silmässä.
Tilasin tuon ei-hajataitto-linssin kuitenkin halvimman mahdollisen, ja se oli eri materiaalista valmistettu kuin tuo optikkoliikkeessä myytävä. Silti eroa ei tunnu, vaikka mun silmät on todella arat ja helposti vetistävät.
Eli sullakin vain tuo halkaisija muuttuu. Ja siinäkin ero entiseen on 0,1-0,5 mm, eli ei juuri silmin havaittava :)