Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Help! Kuukautiset myöhässä reilusti ja yli 40v!

Vierailija
17.07.2020 |

Olen siis yli 40v nainen. Kuukautiseni ovat aina olleet melko säännölliset, kierto 28pv. Viimeisen vuoden ajan kierto on heitellyt hiukan, mutta heitot ovat siis olleet parin päivän luokkaa, menkat ovat siis välillä alkaneet vähän aiemmin, myöhässä ne eivät ole olleet oikeastaan koskaan.

Nyt kuukautiset ovat jo 10vrk myöhässä eli kierto 38 päivää jo. Tein raskaustestin, kun ne olivat olleet viikon myöhässä, negatiivista näytti.

Mitä ihmettä tämä voi olla? Ei kai vaihdevuodetkaan yhtäkkiä rymähdä? Kun mitään muuta niihin viittaavaa ei ole. Voiko testiin raskausluottaa? Raskaus olisi muutenkin todella epätodennäköistä, koska lapsemme on saatu hoitojen avulla, ei luomusti. Miten nyt yhtäkkiä voisin nyt tämänikäisenä olla raskaana?

Help siis naiset! Mitä teen? Pitääkö mennä lääkäriin vai voiko vain odotella niitä menkkoja?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on raskaustestit näyttänyt negaa, vaikka olen ollut raskaana. Terkan testeistä tullut sitten posi. 

Vierailija
62/64 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole raskaana, voi tuo liittyä premenopaussiin ja enteillä vaihdevuosien käynnistymistä/lähestymistä. Varsinaisia vaihdevuosia varten on olemassa oma testinsä, mutta sellaiseen testaukseen saattaa olla vielä liian varhainen ajankohta. Tässä esimerkki testistä, jota tosin itse en tunne esittelyä tarkemmin:

https://www.yliopistonapteekki.fi/medigoo-vaihdevuodet-testi-naisille-2…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole raskaana, voi tuo liittyä premenopaussiin ja enteillä vaihdevuosien käynnistymistä/lähestymistä. Varsinaisia vaihdevuosia varten on olemassa oma testinsä, mutta sellaiseen testaukseen saattaa olla vielä liian varhainen ajankohta. Tässä esimerkki testistä, jota tosin itse en tunne esittelyä tarkemmin:

https://www.yliopistonapteekki.fi/medigoo-vaihdevuodet-testi-naisille-2…

Hups, ap:n viesti olikin jo vuodelta 2020. Asia lienee jo selvinnyt suuntaan tai toiseen.

Vierailija
64/64 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorita kaavinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan