Mä olen nyt jotenkin ihan pöyristynyt tästä Marimekon plagiointitapauksesta,
uusia tapauksia varmaan pulpahtelee esiin, koska mäkin eilen törmäsin ihan sattumalta netissä yhteen sivustoon, jossa oli sellasia raidallisia paitoja!
Ja jos en ihan väärin muista, niin mummollakin oli jo aikapäiviä sitten sellanen sokerikippo, mistä Mariskooli on kopsattu :(
*tuohtuneena, siis niin maan stanan tuohtuneena*
Tero
Kommentit (18)
Juu raidat on pikkasen eri kuin nuo prikuulleen samanlaiset puut?
Minua ahdistaa ihan vakavissaan. Mihinkä tässä enää voi uskoa, kun ei suomalaiseen, aitoon designiinkaan?
meni vähän maku marimekosta.Mut kaipa se ajan myötä unohtuu.
Mua kyllä oikeasti harmittaa. Näin lentokentällä sen "Marimekko"-koneen ja se näytti tosi hyvältä. Ajattelin, että vähänkö hienoa, että otetaan tuolla lailla suomalaista muotoilua käyttöön.
Harmi, tosi harmi.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 15:08"]
Mua kyllä oikeasti harmittaa. Näin lentokentällä sen "Marimekko"-koneen ja se näytti tosi hyvältä. Ajattelin, että vähänkö hienoa, että otetaan tuolla lailla suomalaista muotoilua käyttöön.
Harmi, tosi harmi.
[/quote]
Ei se kone ollut varmaan suomalaista muotoilua.
naiset sitten keksii minkä tahansa tekosyyn ylipainoleen!
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 15:17"]
naiset sitten keksii minkä tahansa tekosyyn ylipainoleen!
[/quote]
kai tässäkin keississä on taustalla kilpirauhasvaivat.
Onko tänne tullut joku uusi tero vai oletko vähän muuttanut tyyliäsi?
Mä vertaan tätä taannoiseen hiihdon doping-käryn aiheuttamaan järkytykseen. Jotain puhtoista suomalaista hävitettiin ikuisiksi ajoiksi.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 15:29"]
Mä vertaan tätä taannoiseen hiihdon doping-käryn aiheuttamaan järkytykseen. Jotain puhtoista suomalaista hävitettiin ikuisiksi ajoiksi.
[/quote]
Just näin.
Ja vielä mikä selitys sillä naisella! "En ajatellut käyttäväni hyväksi toisen ihmisen luovaa työtä, ihan vahingossa tuli kopioitua ja omittua toisen malli, hupsista heijaa!" Eiköhän pitäisi saada muijan potkut ja Marimekon maksaa alkuperäiselle tekijälle/perikunnalle koko se summa, mikä on tullut tienattua kopioidulla mallilla, ja lopettaa heti mallin valmistus.
Toivottavasti saa potkut ja hänen muutkin työnsä tarkistetaan. Se neidon hiuspuu lehtikuvion malli on minun mielestäni myös kopioitu siltä korusuunnittelijalta vaikka marimekko muuta väittääkin. Tyylittely on niin samankaltainen.
Ja haluaisin palauttaa Marimekolle ja vaatia rahani takaisin kaikki Kristiina Isolan suunnittelemat tuotteet...siis js niitä omistaisin
Joo, tosi outoa, että kopsii jotain eikä tuu mieleen että ei kandeis väittää sitä omaksi keksinnöksi..
Terokin taitaa olla plagiaatti. Oikea Tero sentään teki verbaalisesti lahjakkaita ja fiksuja aloituksia, toisin kuin tuo.
Mariskooli on kuulemma vanha saksalainen lasikipon jäljennös. Marimekko vaan keksi alkaa valmistaa sitä uudelleen ja laittoi korkean hinnan tuotteelle. Monella on ollut mummolassaan samanlaisia jo 40-luvulla (tosin ei kaikkia niitä erivärisiä tietenkään).
Tero (tai plagiaatti-Tero) muistaa siis ihan oikein ;)
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 16:54"]
Mariskooli on kuulemma vanha saksalainen lasikipon jäljennös. Marimekko vaan keksi alkaa valmistaa sitä uudelleen ja laittoi korkean hinnan tuotteelle. Monella on ollut mummolassaan samanlaisia jo 40-luvulla (tosin ei kaikkia niitä erivärisiä tietenkään).
Tero (tai plagiaatti-Tero) muistaa siis ihan oikein ;)
[/quote]
Eli pitäiskö tässä nyt Vuokko Nurmesniemikin uittaa kölin alta?
http://www.pingviinit.fi/nuutajarvi/index.php?sivu=35685&kappale[35199][oksa_nr]=35684&kappale[35199][nr]=45361
Tero
No tuohan on ihan rehellinen tarina, ei edes väitetä, että olisi Nurmesniemen designia?
No eipä kyllä tällaista julkisuutta olisi kaivannut. Olisi edes siinä vaiheessa, kun aletaan Finnairin koneita maalaamaan tunnustanut. "Hyvä kello kauas kuuluu, huono vielä kauemmaksi.".