Miksi vanhempien ihmisten on niin vaikeaa ymmärtää, että mitä vegaanisuus tarkoittaa? Mentiin äidilleni syömään! Ja olen miljoona kertaa selittänyt, että mitä vegaani voi syödä...
Eikä äitini tosiaankaan ole mikään höperö dementikko tai ei ainakaan pitäisi olla..
Äiti oli tehnyt muille liharuokaa ja perunamuusia.
Mulle oli tarjolla uunilohta, maidottomassa kermassa ja maidotonta muusia.
No mitäs se lohi sitten on?
:0. Vielä pahempi eläinperäinen tuote kuin maito...
No söin kyllä ja tosiaankaan en nyt kuole siihen, mutta olen kuitenkin vegaaniksi ryhtynyt ja siihen pyrin...
Tarjolla oli myös keitettyjä juureksia ja jotka oli keitetty lihaliemessä. Äiti sanoi, että eihän lihaliemi sisällä lihaa..
No jälkiruuaksi oli itsetehtyä kerroskiisseliä jossa oli tavallinen kerma-kerros. Äiti luuli, että voin syödä kermaa!!??
Sanoin vielä, että ei tarvitse kokkailla minulle mitään erityisruokia, mutta äitini vartavasten halusi....
En käsitä, että miten tämä on joillekkin niin vaikea käsitteinen asia!???
Kommentit (141)
kuulostaa siltä että sinun olisi helpompi tuoda omat ruuat kylään saati kuin vaatia muilta osallistumista harrastukseesi.
Kasvisruoka joskus ollut korviketta paremman puutteesta.
On se vaikea nuorillekin. Syy on kai muutosvastarinnan aiheuttama motivaation puute.
Saisi äitisi pitää kovempaa jöötä kun sinä tuolla tavalla hänelle tinttailet kun hän on tehnyt ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
kuulostaa siltä että sinun olisi helpompi tuoda omat ruuat kylään saati kuin vaatia muilta osallistumista harrastukseesi.
Kuulostaa että sinun pitäisi oppia lukemaan muutakin kuin otsikot.
Tämä on ikuinen ongelma. Nuori sukupolvi on paljon tiedostavampaa kuin vanhempi sukupolvi.
Jos minun aikuinen lapseni alkaa kasvissyöjäksi, saa tuoda omat eväät mukanaan.
Hyi kasvikset keitetään lihaliemessä? :D Mun äiti taisi tehdä aikoinaan niin ja vielä niitä pakkasesta kruunuvihanneksia. Kamala takauma lapsuudesta. Ylikypsää löllömössöä, joka maistuu vettyneeltä lihalta.
Jos mulle tulee vegaani kylään, saa tuoda omat eväänsä. En edes yritä tarjota mitään, koska pieleen menee kumminkin. Kasvisruokaa osaan tehdä.
Anteeksi vaan, mutten kunnioita omavalintaisia ruokavalioita. Kuopuksellani on keliakia ja teen gluteenitonta ruokaa. Se ei ole hänen oma valintansa. Mielellään söisi sitä mitä muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos minun aikuinen lapseni alkaa kasvissyöjäksi, saa tuoda omat eväät mukanaan.
Tuskin sitten tulisi.
Itse tarjoilisin ap:n kaltaiselle vegaanille pullamössöä.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulle tulee vegaani kylään, saa tuoda omat eväänsä. En edes yritä tarjota mitään, koska pieleen menee kumminkin. Kasvisruokaa osaan tehdä.
Anteeksi vaan, mutten kunnioita omavalintaisia ruokavalioita. Kuopuksellani on keliakia ja teen gluteenitonta ruokaa. Se ei ole hänen oma valintansa. Mielellään söisi sitä mitä muutkin.
Minä sen sijaan tarjoan vierailleni mielelläni sitä ruokaa, mistä he pitävät. Opettele sinäkin kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan tai älä kutsu ihmisiä, joita halveksit.
Ruoan sisältö on joillekin verrattavissa kolmannen asteen yhtälöiden päässälaskuun. Parempi vaan hyväksyä, että ruoan saaminen kylässä on yllättävä plussa, vaikka olisi ruokaa tarjolla. Tuhti ateria ennen kyläilyä ja jotain eväspatukkaa tv. laukkuun. Itselläni on laktoosi-intoleranssi eikä sekään mene jakeluun osalla, kun vähälaktoositon on käytetty termi laktoosittoman ja vähälaktoosisen mennessä iloisesti sekaisin. Vegetaristilla on edes jonkinlaiset mahdollisuudet saada sapuskaa, mutta vegaanille jää tuurilla ne keitetyt perunat lautaselle, jos ei ole muusiksi tehty.
Olen vanhus, jonka luona aikuiset lapset käyvät syömässä. Teen siis gluteenitonta, maidotonta, munatonta, vegaanista tai kasvisruokaa ihan sen mukaan keitä seurueeseen kuuluu. Ei se kyllä ihan vanhasta muistista mene, mutta nykyään on netti täynnä ohjeita ja kaupat täynnä tarvikkeita, joten no problem!
Vierailija kirjoitti:
Vegaanit käyttäytyvät kuin jonkin uskonlahkon jäsenet. Se on yksi syy miksi heidän höpinöitään ei voi ottaa todesta. Jos olet huolissasi ilmastonmuutoksesta, niin älä hankki autoa ja lapsia ja rajoita matkustaminen välttämättömiin kotimaan matkoihin. Silloin voit syödä naudan- ja sianlihaa hyvällä omallatunnolla aivan kuten koirat ja kissatkin nauttivat liha-aterioista. On eri asia kasviksia terveydellistä syistä muun ruuan ohella kuin tehdä siitä ideologinen kysymys.
Eikö oma paasauksesi kuulosta lihauskovaisen fanaattisuudelta? Sillä sitä se on.
Minusta sinä ap ja hengenheimolaisesi ovat todella ärsyttäviä. Käsi ylös ketä täällä kiinnostaa kuunnella jonkun randomselityksiä siitä mitä individualistisesti tarvitsee lautaselleen juuri sinun tarjoamana? Ei minua ainakaan. Sanoisin että käy snagarilla ennen kuin tulet, tämä ei ole mikään poliittinen kahvila.
Enpä minäkään osaisi vegaanille ruokaa tehdä, mutta toki googlettaa voisin. Tykkään kyllä niistä vegaaneista ja muista erikoisruokavalioisista, jotka tarjoutuvat tuomaan omat ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ikuinen ongelma. Nuori sukupolvi on paljon tiedostavampaa kuin vanhempi sukupolvi.
Ravinnon suhteen ei ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus osoitti taas, että vegaaneilla ei aivot toimi niin kuin pitäisi. "Syö särkeä, se kasvattaa järkeä"
Oletko sinä aikuinen ihminen?
Voisithan itsekin opetella vaikkapa yhdyssanat