Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Zoelyn-pillereiden lopetus

Vierailija
30.05.2013 |

Hei!

Näitä e-pilleri keskusteluita riittää vaikka muille jakaa, mutten itse löytänyt ainuttakaan keskustelua ZOELYN-pillereistä! :o

Lopetin kaksi viikkoa sitten zoelyn-merkkiset e-pillerit kahden kuukauden käytön jälkeen. Pillerit aiheuttivat sen, mitä gynegologikin sanoi - kuukautiset jäivät ensimmäisen liuskan jälkeen pois. Toisen liuskan kohdalla saattoi yhtenä päivänä tiputella, toisena ei ja sitten taas vuotaa kunnolla.. eli todella raivostuttavaa. Lopetin pillerit, sillä tarkoituksena laittaa hormoonikierukka, joten ajanvaraus meni todella hankalaksi kun ei koskaan tiennyt millon vuotaa ja milloin ei..

mutta kuitenkin, heti lopettamisen jälkeen kohdun kohdalla tuntui inhottavaa kipua parin päivän ajan.. kipu loppui. Viikon lopettamisen jälkeen alkoi uudestaan ja nyt silloin tällöin kipuilee, turvottaa jne. Selälleen maatessa jos kohtua tunnustelee, tuntuu selvä kipeä kohta, joka vihloo vähän joka suuntaan. Ei koko aikaa. 

Onko muilla siis kokemuksia zoelynien lopettamisesta ja sen jälkeisistä "kiputiloista"? Raskaana en ole, sillä suojaamattomia yhdyntöjä ei ole ja olen kaksi kertaa ollut raskaana, ja se pahoinvointi jota on heti hedelmöittymisestä on jotain sanoinkuvailematonta.. ja nyt tälläistä ei ole. Muutenkaan ei ole "raskaus" olo.

Eli onko tämä vaan oireita siitä, että elimistö totuttelee taas omiin hormooneihin? Pinnakin tuntuu välillä olevan suunnattoman kireällä, varsinkin stressaavissa tilanteissa.. ar!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No moikka!

Kiitokset vastauksista! Mulla tänään alkoi ekat luomumenkan pillereiden jälkeen. Maha oli pari päivää aivan törkeen kipee ja turvoksissa, ruokaa teki KOKO AJAN MIELI.. Voi toki olla, että nää hurjan menkkakivut johtuu siitä, että vimeisimmän raskauden jälkeen aloitin melkein suoraan e-pillerit, jotka on kovasti mulla auttanu noihin menkkakipuihin. Nyt täällä kärvistelen.. Vaan enpä olis ikinä osannu ees arvata, miten yhen pillerien lopettamiset pistää kropan niin hemmetin sekasin.. HUH! 

Vaan tiedänpähän nyt, etten enää näitä Zoelyn -pillereitä uudelleen ota. Mulle toimivat ihan jees, mut vähä mieltä söi se, että tiputtelua oli vähän väliä ja kunnon menkkoja ei sit tullu laisinkaan..

Vierailija
2/11 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onko kellään kokemusta Zoely pillerien haittavaikutuksista? Olen hirveen masentunut, voin pahoin ja olen syönyt puoli vuotta edellä mainittuja pillereitä, itken melkeen joka päivä vaikka ei ole mitään syytä.. työt ei enää tunnu kiinnostavan. Voisiko johtua pillereistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkesin syödä vain yhden laatan zoely pillereitä kunnes lopetin ne. Aiheuttivat aivan suunnattomat muutokset luonteeseeni. Olin todella masentunut, raivohullu joka saattoi raivostua ilman syytä täysin vieraille ihmisille, meinasin mm tuon kuukauden aikana saada töissä varoituksen ja välit meinasi mennä poikki perheeseeni ja kavereihin. Heti lopetettuani pillerit tuntui kuin köysi olisi nostettu kaulasta, niin parempi olo tuli. Nyt haluaisin kokeilla jotain muuta merkkiä, mutta pelottaa koska reagoin niin voimakkaasti noihinkin.. 

Vierailija
4/11 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen zoelyn? Ihan zoely-nimellä ne menee ;)

Vierailija
5/11 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 17:58"]Hei, onko kellään kokemusta Zoely pillerien haittavaikutuksista? Olen hirveen masentunut, voin pahoin ja olen syönyt puoli vuotta edellä mainittuja pillereitä, itken melkeen joka päivä vaikka ei ole mitään syytä.. työt ei enää tunnu kiinnostavan. Voisiko johtua pillereistä?
[/quote]

No toki voivat olla hormonaalisen ehkäisyn sivuvaikutuksia

Vierailija
6/11 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 19:02"]

Mikä ihmeen zoelyn? Ihan zoely-nimellä ne menee ;)

[/quote]

No oletpas nokkela. Taputapu.

Vierailija
7/11 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän näitä zoely pillereitä ja ensimmäinen liuska on meneillään.. mutta alapäässäni on tapahtunut muutosta sillä se on kuiva kuin sahara ja yhdyntä sattuu välilihaan..!! Onko muilla kokemuksia ? Ja kauanko tuo kestää? Ja jos lopetan pillerit kuinka kauan kestää että kosteus palautuu ennalleen ?

Vierailija
8/11 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mä söin pari laattaa zoely pillereitä, lopetin koska ne toivat minulle äärettömän pahanolon päivittäin. Nyt jo odottelen kuukautisia innolla, koska edellisistä ns. todella niukoista kuukautisista eli toisen laatan lopettamisesta on 31pvä.

Vatsassa välillä oireilee, kipuilee ja vihloo menkkamaiseen tyyliin. Vatsaa myös turvottelee.

Tänään poissuljin myös raskaustestillä, että kuukautiset ei sen takia tule. Yleensä kun minulla on ollut melko säännöllinen kierto. Testi näytti negatiivista. Eli ei auta kuin odotella, josko alkaisivat.

Hieman ahdistava tilanne, kuitenkin haluaisin aloittaa uuden ehkäisyn tilalle. Mutta aiemmin ei voi aloittaa kun kuukautiset alkavat.

Vierailija
9/11 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavallisia hormonitoiminnan käynnistymiseen liittyviä sivuvaikutuksia. 

Vierailija
10/11 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin syödä Zoelya viime viikolla. Sen jälkeen olen tuntenut tykyttävää hentoa kipua eri puolilla raajoissa esim kädessä ja pohkeessa. Kipua on melkein koko ajan jossain kohtaa. Mistähän johtuu?:(

Vierailija
11/11 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Itse lopetin yhden laatan jälkeen zoelyt. Luonteeni muuttui rauhallisesta ja iloisesta persoonasta ahdistuneeksi, ärtyväksi ja itkuisaksi. Ahdistuin ja itkin asioista, jotka ennen eivät minua haittanneet. Aloin myös olemaan todella mustasukkainen ja epäilevä poikaystävästäni, jota en koskaan ennen ole ollut.

Mielialani ja luonteeni muutokset varmasti liittyvät liian alhaiseen estrogeenin määrään. Estrogeeni on mielihyvä hormoni, joka liittyy vahvasti hyvään mieleen ja iloisuuteen. Ei siis ole ihme, että muutos oli raju.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi