Elämäni paras päätös oli poistua takavasemmalle työelämästä elämään nautinnollista elämäntapatyöttömän arkea
Herätyskelloa ole viimeeksi käyttänyt yli neljä vuotta sitten. Silloinkin oli herätys klo 14 työkkäriin ja olin edellisen yön kaatamassa.
Kommentit (95)
Tiedän yhden ihmisen joka ajattelee näin. Yhtään ei haitannut maksattaa puolison konkurssivelat takaajilla. Kyseessä ei ollut mitkään pienet summat. Tämä ihminen jauhaa aina tätä että omilla rahoilla jne, mun mielestä tuo että on hyväksikäyttänyt läheistä sukua taloudellisesti on paljon pahempi juttu. Ei hävetä yhtään näköjään. No, katkerampaa ja kateellisempaa ihmistä en tunne, joten en tiedä johtuuko tuosta vai onko muuten vai luonnevika.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki
palkka 2000€ -verot n. 1500 jää käteen, netto. Siitä menot, vuokra 800€ ja muut laskut, (bussilippu, vakuutus, sähkö, netti, puhelin...) menot yht. n. 1000€, eli käteen jää verojen ja kiinteiden\muuttuvien menojen jälkeen n. 500€ eli about sama kuin perustoimeentulotuki.
Kukaan ei kyttää tekemisiäsi, jos et ole sossun asiakas. Eiköhän sillekin voi jonkun arvon laskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Kyn ovat työssä olleet 30 vuotta, ymmärtävät tehneensä tyhjää tiliä, vähemmälläkin olis pärjännyt. Nyt on vain terveys mennyt ja se on tärkeämpi asia KUIN YKSIKÄÄN TYÖ.
Työstä saa sentään työeläkettä, joka on takuueläkettä parempaa.
Paljonko yksi terveys maksaa?
Ei kaikkia töitä tarvitse terveytensä uhalla tehdä.
Voiko niihin vain kävellä sisään ja alkaa nostaa palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa olla varmaan myös parin vuoden päästä pyllyaukinen 🙂
En kyllä yhtään kadehdi työttömiä, koskaan ei ole varaa tehdä extempore juttuja, jokainen penni pitää laskea jne. Aivan turhaan kadehditte työttömiä. Koettu on se kurjuus! Yäk.
Ai. Itse asun edullisesti vuokralla ja rahaa riittää matkusteluun, shoppailuun ja joskus jopa hyviin juustoihin ja viineihin.
Saan enemmän työttömänä, mitä jäisi käteen jos tekisin matalapalkkatyötä. Muuta en saisi.
N31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä yhtään kadehdi työttömiä, koskaan ei ole varaa tehdä extempore juttuja, jokainen penni pitää laskea jne. Aivan turhaan kadehditte työttömiä. Koettu on se kurjuus! Yäk.Ai. Itse asun edullisesti vuokralla ja rahaa riittää matkusteluun, shoppailuun ja joskus jopa hyviin juustoihin ja viineihin.
Saan enemmän työttömänä, mitä jäisi käteen jos tekisin matalapalkkatyötä. Muuta en saisi.
N31
Olet turd of a person.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki
palkka 2000€ -verot n. 1500 jää käteen, netto. Siitä menot, vuokra 800€ ja muut laskut, (bussilippu, vakuutus, sähkö, netti, puhelin...) menot yht. n. 1000€, eli käteen jää verojen ja kiinteiden\muuttuvien menojen jälkeen n. 500€ eli about sama kuin perustoimeentulotuki.Kukaan ei kyttää tekemisiäsi, jos et ole sossun asiakas. Eiköhän sillekin voi jonkun arvon laskea.
Ja tuo "laskelmahan" oli taas täysin höpöä. Perustoimeentulotukea saavahan maksaa netin, puhelimen, bussilipun... tuosta vajaasta viidestäsadasta eurostaan. Eikä yksin elävälle makseta tietenkään tuista 800 euron vuokraakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä yhtään kadehdi työttömiä, koskaan ei ole varaa tehdä extempore juttuja, jokainen penni pitää laskea jne. Aivan turhaan kadehditte työttömiä. Koettu on se kurjuus! Yäk.Ai. Itse asun edullisesti vuokralla ja rahaa riittää matkusteluun, shoppailuun ja joskus jopa hyviin juustoihin ja viineihin.
N31Olet turd of a person.
Muiden mielipiteistä en välitä tippaakaan. Olen onnellinen ja se on pääasia :)
Olen yrittäjä. Tällaisten loisten vuoksi ei kiinnosta maksaa veroja. Yrittäjänä vielä rajuja sellaisia.
Olen alkanut ottamaan satunnaisesti 200 sieltä toisen täältä ohi kirjanpidon. Jos muut lusmuilee, niin olen alkanut tekemään samaa.
Uskon että joku kaunis päivä kun ihmiset on oikeasti sivistyneitä, ei mitään miljoonapalkkoja ole enään olemassa eikä toimareiden satojen tonnejen vuosituloja. Vaan palkat jaetaan enemmän tasa-arvoisesti. Enkä tarkoita mitään kommunismipskaa. Vaan jokainen työntekijä on tavallaan osakas ja tuottoprosentit jaetaan tehtävän mukaan. Siinä vain yksi esimerkki miten tulot olisi oikeudenmukaisemmat. Siinä ei vaan ole järkeä että toinen tienaa samassa firmassa 300 000e ja toinen 20 000e vuodessa. Ton eron pitäisi olla paljon pienempi ja nimenomaan niin että jokaisen täysipäiväistä työtä tekevän palkka olisi sellainen että on mahdollisuus normaaliin elämään.
Sitten vielä miljoonia tienaavat näyttelijät ja artistit. Hohhoijjaa tää ihmisten muka hyvinvointivaltioiden toiminta on ihan älytöntä, ollaan vielä lasten kengissä niin monissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N31Olet turd of a person.
Muiden mielipiteistä en välitä tippaakaan. Olen onnellinen ja se on pääasia :)
No et ole onneksi enää kauan. Tänne puskee porukkaa jotka haluaa siivun sinun juustokakusta. Ison sellaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N31
Niin, enintään sen pari vuotta siitä kun olet työttömäksi joutunut. Kukaan toimeentukilainen ei saa ylimääräistä rahaa vaikka vuokra olis 1e.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä. Tällaisten loisten vuoksi ei kiinnosta maksaa veroja. Yrittäjänä vielä rajuja sellaisia.
Olen alkanut ottamaan satunnaisesti 200 sieltä toisen täältä ohi kirjanpidon. Jos muut lusmuilee, niin olen alkanut tekemään samaa.
Lusmuilu ei ole petos. Sinä sen sijaan rikot lakia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi selvä vasemmistolainen näyttävä arvo on se, kun lottovoittaja ei lopeta työssäkäyntiä, vaan kokee sen eräänlaisena velvollisuutena.
Onhan se tyhmää tietystä näkökulmasta jakaa postia lottovoittajana, mutta se on juuri sellainen marxilainen arvo ja elämäntyyli.
Entäs miljoonia tienaavat yritysjohtajat? Onko heilläkin marxilainen arvomaailma, että töissä on pakko käydä, vaikka voisi ihan hyvin vetää lonkkaa paratiisisaarella?
Vai olisiko kyse vain ahneudesta? Lisää rahaa, lisää rahaa on saatava, vaikkei enää keksi, mihin sen kuluttaisi?
Todennäköisesti moni yritysjohtaja harrastaa jotain joka työllistää monia ihmisiä.
Heille se on lähinnä huvinvuoksi toimintaa. He myös maksavat veroja niin paljon että sinäkin saisit länkyttää turpaasi.
Vierailija kirjoitti:
Pienyrittäjät on yleensä nettosaajia ja maksavat hädin tuskin ollenkaan veroja. Ei sun pikku yhdenmiehenviritys tuo valtion kassaan paljoa vaikka niin haluat kuvitellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Kyn ovat työssä olleet 30 vuotta, ymmärtävät tehneensä tyhjää tiliä, vähemmälläkin olis pärjännyt. Nyt on vain terveys mennyt ja se on tärkeämpi asia KUIN YKSIKÄÄN TYÖ.
Kun saisikin, mutta ei.
Jaa kyllä mulla työeläke on parempi kuin takuueläke ja siihen päälle tulee vielä kansaeläkettäkin.
Minulle taas eläkelaskuri kertoo, että jos jatkan nykyisellä tulotasolla töissä 65-vuotiaaksi niin eläkettä kertyy huikeat 1200 euroa kuukaudessa. Olen kolmekymppinen ja mietin vakavasti että kannattaako tuon takia raataa seuraavat 35 vuotta kun takuueläke+eläkkeensaajan asumistuki olisi melkein saman verran. Ja jos työt lähtee alta niin en pääse edes tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yksilönvapaudet ja vapaa-aika kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoloinen?
Taitaa olla enemmän oikeistolainen tapa tuo loisiminen.
Vassari menee aina töihin. Työ on ensisijainen tapa elättää itsensä ja kollektiivinen tapa osoittaa hyödyllisyys yhteiskunnalle.
Oikeistolainen punnitsee työstä saatavan palkan ja vapaa-ajan.
Suomessa monella alalla on ostovoima niin alhaiseksi ajettu että oikeistolainen näkee vapaa-ajan järkevämmäksi vaihtoehdoksi kuin tulla hyväksikäytetyksi työelämässä, missä palkka on liian matala.
Vassari menee aina töihin? Kuu on juustoa ja hiilet lakua? Anteeksi mi-tä? Kaikki tuntemani vassarit ovat kivoilla tuillaan katselleet päivät telkkaria sohvalla ja valittaneet kuinka hallitus ei järjestä kaikille kaikkea. Tuntemani oikeistolaiset käy töissä ja manaa että siitä vaivasta pitää kustantaa toisen oleilu.
Tuo on sinun fantasiaa.
Työnteko on työväenluokan arvo. Oikeistolainen tekee töitä sen verran että pääsee nuorena eläkkeelle elämään playboyn elämää ja nauttimaan yksilönvapauksistaan.
Työnteko on aina vasemmistolainen arvo ja pohja. Ilman tälläistä meillä ei olisi hyvinvointivaltiota, vaan jenkkimeno, jossa porukka kuolisi kulkutautiin, kun sairaalat tekisi rahallista voittoa.
Oikeistolainen idea on rikastua ettei tarvitsisi enää tehdä töitä ja tulla riippumattomaksi yhteiskunnasta. Tämä merkitsisi sitä että voisi elää kuten amerikan julkkikset ja vetää vaikka huumeita joka päivä yksilönvapauksien nimissä. Kun kustantaa oman elämänsä, niin saa tehdä mitä haluaa.
Jos rikastuminen on sinusta niin omista ansioista riippumatonta, miksi et ole itse rikastunut?
Riippuu näkökulmista. Eikö jostain kehitysmaasta tullut koe pelkät tuet rikkautena tai juuri kodistaan lentänyt nuori. Melkoiset viikkorahat tulee kerran kuukaudessa tilille.
Kyllä minä sanoisin että aika moni on rikastunut ihan tarpeeksi Suomessa. Tarpeet on ns. tyydytetty välttävään elämään.
Elämme yltäkylläisyydessä tällä hetkellä.
Ajatteletko että vielä enemmän pitäisi saada?
Tuskin ihmiskunnan historiassa on koskaan ollut tälläistä tilannetta, että työtön voi elää kuten joutilaat aristokraatit jossain menneisyydessä.
Kun ajattelee että on miljonäärejä ja eläkeläisiä jotka tienaa yli kulutusvarojensa, niin vielä voisi nipistää reilusti.
Ei kukaan tee mitään yli miljoonalla. Sen vuoksi meillä on maailmassa nälkää näkeviä, kun toisilla on liikaa pääomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun saisikin, mutta ei.
Jaa kyllä mulla työeläke on parempi kuin takuueläke ja siihen päälle tulee vielä kansaeläkettäkin.
Minulle taas eläkelaskuri kertoo, että jos jatkan nykyisellä tulotasolla töissä 65-vuotiaaksi niin eläkettä kertyy huikeat 1200 euroa kuukaudessa. Olen kolmekymppinen ja mietin vakavasti että kannattaako tuon takia raataa seuraavat 35 vuotta kun takuueläke+eläkkeensaajan asumistuki olisi melkein saman verran. Ja jos työt lähtee alta niin en pääse edes tuohon.
No mutta eikö se ole parempi kuin esimerkiksi 800e?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lusmuilu ei ole petos. Sinä sen sijaan rikot lakia.
Aivan sama. En jää siitä kiinni.
Teen työtä päälläni. Kukaan ei tiedä noista asiakkaista, jotka maksavat käteisellä.
Ei todellakaan kiinnosta noita lusmuijoita elättää. Maksan p--keesti jo nyt. Pelkästään veroja noin 30 000 ja sitten alv (tiedän, ettei ole minun tuloja, mutta ilman työpanostani jäisi alv myös saamatta valtiolta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yksilönvapaudet ja vapaa-aika kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoloinen?
Taitaa olla enemmän oikeistolainen tapa tuo loisiminen.
Vassari menee aina töihin. Työ on ensisijainen tapa elättää itsensä ja kollektiivinen tapa osoittaa hyödyllisyys yhteiskunnalle.
Oikeistolainen punnitsee työstä saatavan palkan ja vapaa-ajan.
Suomessa monella alalla on ostovoima niin alhaiseksi ajettu että oikeistolainen näkee vapaa-ajan järkevämmäksi vaihtoehdoksi kuin tulla hyväksikäytetyksi työelämässä, missä palkka on liian matala.
Vassari menee aina töihin? Kuu on juustoa ja hiilet lakua? Anteeksi mi-tä? Kaikki tuntemani vassarit ovat kivoilla tuillaan katselleet päivät telkkaria sohvalla ja valittaneet kuinka hallitus ei järjestä kaikille kaikkea. Tuntemani oikeistolaiset käy töissä ja manaa että siitä vaivasta pitää kustantaa toisen oleilu.
Tuo on sinun fantasiaa.
Työnteko on työväenluokan arvo. Oikeistolainen tekee töitä sen verran että pääsee nuorena eläkkeelle elämään playboyn elämää ja nauttimaan yksilönvapauksistaan.
Työnteko on aina vasemmistolainen arvo ja pohja. Ilman tälläistä meillä ei olisi hyvinvointivaltiota, vaan jenkkimeno, jossa porukka kuolisi kulkutautiin, kun sairaalat tekisi rahallista voittoa.
Oikeistolainen idea on rikastua ettei tarvitsisi enää tehdä töitä ja tulla riippumattomaksi yhteiskunnasta. Tämä merkitsisi sitä että voisi elää kuten amerikan julkkikset ja vetää vaikka huumeita joka päivä yksilönvapauksien nimissä. Kun kustantaa oman elämänsä, niin saa tehdä mitä haluaa.
Jos rikastuminen on sinusta niin omista ansioista riippumatonta, miksi et ole itse rikastunut?
Riippuu näkökulmista. Eikö jostain kehitysmaasta tullut koe pelkät tuet rikkautena tai juuri kodistaan lentänyt nuori. Melkoiset viikkorahat tulee kerran kuukaudessa tilille.
Kyllä minä sanoisin että aika moni on rikastunut ihan tarpeeksi Suomessa. Tarpeet on ns. tyydytetty välttävään elämään.
Elämme yltäkylläisyydessä tällä hetkellä.
Ajatteletko että vielä enemmän pitäisi saada?
Tuskin ihmiskunnan historiassa on koskaan ollut tälläistä tilannetta, että työtön voi elää kuten joutilaat aristokraatit jossain menneisyydessä.
Kun ajattelee että on miljonäärejä ja eläkeläisiä jotka tienaa yli kulutusvarojensa, niin vielä voisi nipistää reilusti.
Ei kukaan tee mitään yli miljoonalla. Sen vuoksi meillä on maailmassa nälkää näkeviä, kun toisilla on liikaa pääomaa.
Sinun logiikallasi ahkerasti kuntoilevilla on liikaa lihaksia joita eivät oikeasti tarvitse?
Seli, seli, seli.