Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita vauva+taaperoperheitä, joissa äiti tekee osa-aikatyötä n.15h/vko ?

31.07.2008 |

lapset kuitenkin kotihoidossa, joten äidin työt keskittyy niihin aikoihin, joilloin isä on kotona hoitamassa lapsia. (Isä siis normaali 40h/vko työssä)

Oletteko saaneet arjen pyörimään normaalisti ? Oletteko kokeneet sen raskaaksi ?

Meillä kenties mennään tähän, niin ajattelin kysyä mielipiteitä. Eikös kotihoidontuki tule normaalisti, koska lapset kotihoidossa ?

t. äiti ja lapset 2v8kk ja 8kk

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen iltaa ja viikonloppuja jos ei mies ole töissä. Onhan se aika rumbaa, vaihdetaan kuulumiset ovelta ja minä lähden. Monesti tulen kotiin kun kaikki nukkuu ja aamulla herään 7.00 ja aloitan lasten kanssa aamun...

Maaliskuusta saakka on nyt tehty näin, lopetin äitiysloma 2 vkoa aiemmin, mies piti viimeiset vapaat ja minä olin töissä. Isompi lapsi oli silloin 2v1kk ja vanhin 12v. Pikkuiset aloittavat päiväkodin parin viikon päästä, minä etsin kuumeisesti päivätyötä, en jaksa enää näin. Työ mitä teen on syvältä ja ei enää kiinnosta. onhan tuossa jo tahkottu 8 vuotta....

Kotihoidon tukea saa jos lapset eivät ole kodin ulkopuolella hoidossa, me haettiin vaan perusosaa. Käteen jäi joka kk 488 e. Se oli ns. ylimääräistä rahaa, koska molemmat saamme palkkaa. Meillä tuohon sisältyy helsinki-lisä.

Koeta työn tekoa, minä monesti olen rentoutuneempi töistä tullessa kuin että olisin kotona. Äsken juuri tulin töistä ja mies lähti vielä keikan heittämään. Aamulla taas minä menen töihin.

kuumetta ja lapset 13v, 2v5kk ja 1v1kk

Vierailija
2/4 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on 8v, 6v ja 1v5kk lapset. Isä käy norm. päivätyössä 40h/vko ja minä teen kotoa käsin etätöitä. Konkreettisesti käyn työpaikalla n. kerran kuussa mutta muuten hoidan työt kotoa käsin, kiitos internetin :) Lähinnä hommat keskittyy iltaan kun pienin jo nukkuu tai sitten päiväuniaikaan. Hyvin olen saanut tähän saakka soviteltua. Tunteja tulee viikossa n. 5 eli ei kovin paljoa. Mukava lisä silti kotihoidon tuen päälle.

Ainoa mihin meillä vaikuttaa on hoitolisä jota saan, se tippui tietysti koska saan palkkatuloja.

Nyt masussa kasvaa pikkuinen ja meinaan ilmoittaa, että en voi jatkaa töitä. Kaikki lepo alkaa olla tarpeen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin osa-aikahomman heti äitiysloman jälkeen, elokuussa 2006. Olen myyjänä, ja työnantaja oli hyvinkin suosiollinen toiveelleni, että teen vain iltaa ja viikonloppua. Kun aloitin äitiysloman jälkeen hommat, niin nuorin oli siis 10kk, ja muut lapset jo 6v,7v,11,14 ja 17. Teen edelleen osa-aikahommaa, ja olen jo puhunut esimiehelleni, että haluan jatkaa näin vielä muutaman vuoden. Mitään negatiivista en ole huomannut tässä järjestelyssä, kun kuitenkin yleensä viikossa töitä on se max 3 iltaa ja lauantai. Positiivista on se, että nautin tosissani työstä, kun se ei ole niin täysiaikaista ja jaksan sen vuoksi paremmin kotonakin. Työ on ikäänkuin samalla harrastus ja antaa tosi paljon!

Kotihoidontukea saa normaalisti, tosin mitään lisiä siihen ei tule, jos tulorajat ylittyy. Toivon siis voivani jatkaa näin vieläkin, vaikka nuorimmainen täyttääkin 3 lokakuun lopussa ja kotihoidontuki lakkaa..Sitten on tiukempaa taloudellisesti, mutta toisaalta taas säästämme päivähoitomaksun ja mielenrauhakin pysyy, kun ei tartte raahata nuorimmaista aamuisin ylitäyteen päiväkotiin:O).

Suosittelen ilman muuta, kunhan vain mieskin on asian suhteen avoin ja suostuvainen.

T: Truutta

PS. Olen siis tehnyt tähän asti 16h/vko ja jatkossa toivoisin voivani tehdä 18-20h/vko.

Vierailija
4/4 |
03.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka marica-77!!

Mä käyn töissä iltaisin ja/tai vikonloppuisin ( noin 15 h ) . Miehen lomat pidän myös itse vapaata.

Meillä lapset 2 v 3 kk ja 1v 1kk. Omat kokemukset ovat aikas vaihtelevat, toisaalta on tosi kiva päästä ihmisten illmoille , saa ylimäärästä...mutta on toki raskastakin joskus,kun on puoliltaöin kotona ja herätys seiskalta!! Ja kun toiukko tuppaa alittamaan, ettei jaksa olla lapsien kanssa=( Ei siis ilmeisesti raha kelpaa...

Mutta suosittelen kokeilemaan !!! ;) :D