Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermot menee työttömiin

Vierailija
17.07.2020 |

Työkseni järjestän aktivointitoimenpiteitä työttömille. Olen hyvä työssäni, työni merkitsee minulle paljon. Mutta ne työttömät! Heille ne toimenpiteet eivät kelpaa, väkisin yrittävät keplotella itseään pois toimenpiteistä, eivät niin kertakaikkiaan toimenpiteisiin suostu. Herran tähden sentään, työttömien hyväksihän niitä toimenpiteitä järjestetään! Ne toimenpiteet on työttömien omaksi parhaaksi!
Mutta ei, silti työttömät eivät suostu, eivät niin millään. Aivan karmeita vastaanhankaajia, tosi vaikeita ihmisiä, eihän niiden kanssa tule ollenkaan toimeen. Ei mikään ihme että he ovat työttömiä, eihän kukaan työnantaja tahdo noin hankalia paksukalloisia uppiniskaisia ihmisiä palkata.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää ketjun voisi laittaa kouluun esimerkiksi miksei kannata olla ilman ammattikoulutusta, päätyy vinkuun tänne

Vierailija
62/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. Tähti kirjoitti:

Olen ollut hetkittäin työtön, koulutukseltani olen aineenopettaja (FM). Sijaisuuksia ja määräaikaisia tehtäviä kyllä on, mutta välissä voi olla jokunen kuukausi työttömyyttä.

TE-toimisto tarjoaa minulle koulutuksia/kursseja, jotka liittyvät hitsaamiseen, bussin ajamiseen ja asfalttitöihin. Onko ihme, jos en ilolla mene kurssittamaan itseäni näihin töihin, joissa olisin kurssin jälkeenkin vain tiellä.

Miksi et osallistu noille kursseille ihan yleissivistyksen vuoksi? Oishan se siistiä osata hitsata tai tietää asfaltinteosta jne. Siis itse olen totaalinen kirjanörtti ja hyvin epäkäytännöllinen ja vähän kömpelökin ihminen, mutta ihailen perinteisiä duunarihommia suuresti. 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no aloittaja,

ehkäpä alakoulun open työ sopisi sulle paremmin. 😁😁

Vierailija
64/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. Tähti kirjoitti:

Olen ollut hetkittäin työtön, koulutukseltani olen aineenopettaja (FM). Sijaisuuksia ja määräaikaisia tehtäviä kyllä on, mutta välissä voi olla jokunen kuukausi työttömyyttä.

TE-toimisto tarjoaa minulle koulutuksia/kursseja, jotka liittyvät hitsaamiseen, bussin ajamiseen ja asfalttitöihin. Onko ihme, jos en ilolla mene kurssittamaan itseäni näihin töihin, joissa olisin kurssin jälkeenkin vain tiellä.

Tarjoaako TE-toimisto jonkun harjoittelupaikan noiden jälkeen ja saako siitä tutkintotodostuksen? Pääseekö heti kurssin jälkeen esim. hitsaamaan laivoja tms.?

Ennen pääsi.

Vierailija
65/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ellet ole provo, haista kukkanen. Työkkärin toimenpiteet ovat yhtä tyhjän kanssa. Oikea palkkatyö johtaa johonkin, eivät kaikenmaailman työkokeilut. Vaikutat itse tyhmältä ja empatiakyvyttömältä.

No juuri tällaisiin projekteihin palkataan niitä, jotka eivät minnekään muualle pääse  - ja sitten ovat olevinaan maailmannapa, kun valitaan jotain pupuleikkejä ohjaamaan.

Vierailija
66/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ovat aina helppo ja halpa nokkimisen kohde =)

Eivät olisi minkään kohteena, ellei heidän käsi olisi muiden taskussa. Käsi pois, eivät joudu kohteeksi enää.

Ehkäpä parempi käsi toisen taskussa kuin pää syvällä omassa perseessä.

Minä en halua maksaa kovalla työllä hankitusta tuloksesta sinulle pummi yhtään mitään.

Et tietenkään. Mutta maksat kuitenkin. Kuten minäkin maksoin 30 vuoden työurallani kunnes tulin potkituksi pihalle.

Vierailija
67/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko työllisyyspalveluiden ihmisiä vai jossakin kaupungin virassa?

Eikä  kun kaupungin vankilassa ja nyt keksi tällaisen, kun k*rpiintyi pomoileviin vartijoihin.

Täällä netissä jokainen voi olla vaikka Sauli Niinistö, Tauski tai vaikka Kiinan keisari - siis ihan kuka tahansa.

Vierailija
68/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikaan ap lienee kassaan kuulumaton irtisanottu, eli työmarkkinatuella. Meneekö nyt hermo itseen sitten? Kaatuiko sijoitukset ja rahat meni? Jäitkö kovasti kaipaamaan Sipilän, Kokoomuksen ja Perussuomalaisten sorvaamaa aktiivimallia, jonka Marinin hallitus kumosi?

Vierailija
69/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät on ihan rentoa sakkia kunhan niitä oikeasti haluaa auttaa, eli rohkaisee etsimään omaa unelmatyötä ja arkipäivinä jotain säännöllistä tekemistä silloinkaan kun ei ole juuri nyt töissä. Auttaa mielenterveyden kanssa kummasti jos kokee päivän aikana saaneensa jotain projektia eteenpäin ja oikeasti jotain aikaan. Samalla auttaa Kela-juttujen kanssa että päätökset tulee ajallaan jne. Ilmapiiri voi olla rento mutta työntäyteinen ja ihmiset viihtyy.

T. Kuntoutustoiminnan ohjaaja.

Puhuit nyt ihmisistä jotka ehkä oikeastikin tarvitsevat kuntoutusta ja apua. Suurin osa työttömistä ei tarvitse kuntoutusta, keskustelua, rohkaisua tai säännöllistä tekemistä vaan suurin piirtein osaamistaan vastaavaa palkkatyötä.

Vierailija
70/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. Tähti kirjoitti:

Tarjoaako TE-toimisto jonkun harjoittelupaikan noiden jälkeen ja saako siitä tutkintotodostuksen? Pääseekö heti kurssin jälkeen esim. hitsaamaan laivoja tms.?

Mulle on ainakin vinkattu vain kursseja. Normaali työnhaku muuten.

Vierailija
71/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko aasi että ero sinun ja töissäkäyvän välillä on se että se töissäkäyvä tekee nöyryyttäviä duuneja pienellä palkalla

Tosin nuo työlliset eivät täällä märise koska ns. pask.aduunit tätänykyä ovat lähes järjestään pätkäduuneja, eli myös niiden tekijät joutuvat maistamaan työttömyyttä. Köyhistä märisevät lähinnä vain hemmotellut velliperseet jotka rikkaasta perheestä pääsivät suoraan mukaviin johtotehtäviin eivätkä eläessään ole oikeita töitä tehnyt.

Pistä linkkiä työpaikkailmoituksiin niin katsotaan miten pätkää. Tänäänkin katsoin työkkärin ilmoitukset ja ihan pysyvää duunia tarjottiin. Mutta kun ei teille kelpaa. Koska te sohvalla lojujat haluatte sydämessänne uhriblogin kirjoittajan vakipaikkaa josta maksetaan vähintään 6000€/kk. Tämä on se teidän fantasia.

Ei, vaan pistä sinä linkkiä mainostamiisi vakituisiin paikkoihin. Ymmärrät varmaan että on aika turhaa linkittää erikoislääkärin tai kaupunginjohtajan paikkoja koska suurimmalla osalla kansasta (ei vain työttömistä) ei ole koulutusta eikä pätevyyttä.

Ei taida löytyä. Se mitä löytyy on epämääräistä provikkahuijausta tai vastaavaa josta kukaan ei hyödy ja jota kukaan ei kaipaa jos sitä ei kukaan tee.

Vierailija
72/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät nyt ovatkin laiskoja vätyksiä, jotka eivät edes halua työllistyä.

Vierailija
73/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät nyt ovatkin laiskoja vätyksiä, jotka eivät edes halua työllistyä.

Alkoiko markkinateoriat ja aktiivimalli-perussuomalaisten veronmaksajille tyyliin miljardin maksanut kirja kesälukemistona "kiihottaa"? Tunnusta pois!

Vierailija
74/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi jos hommaisit niille oikeita töitä, joista maksetaan asiallinen korvaus niiden nöyryyttävien ja turhien aktivointileikkien sijaan?

Tajuatko aasi että ero sinun ja töissäkäyvän välillä on se että se töissäkäyvä tekee nöyryyttäviä duuneja pienellä palkalla ja siinä ohessa maksaa vähän sinunkin verbaaliperseilyn mahdollistamista?

Ihan turhaa painolastia olette kaikki toimettomuuden ylistäjät.

Onko ymmärryksessäsi jotain vikaa? Kuinka palkkatyön toivominen on toimettomuuden ylistämistä?

Kauheaa on tämä katkeruus ja viha työttömiä kohtaan kun sumentaa jo järjenkin.

Vierailija
75/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vain Ap.

Ei pahalla, muttei hyvälläkään. Kuulostat itsekeskeiseltä mulkvistilta, ja olet aivan väärässä ammatissa

Vierailija
76/81 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät haluaa ihan oikeita töitä, eikä mitään työkkärin tädin keksimiä kursseja sun muita, hoh hoijaa.................olin itse siinä aktivointihommassa kun työttömyyskorvausta leikattiin, aivan tyhjänpäiväistä touhua, valtion rahat menevät täysin hukkaan, no työllistyyhän siinä se sossutäti ei muut.

Vierailija
77/81 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kylläkin esim. itse ihan korkeakoulutettu enkä mitään vailla ammattia oleva työtön vinkuja  ja kuulemma syksyllä joudun kuntouttavaan ihan vaan siksi ,että palkaktöihin minua ei oteta vaikka kuinka haen. Haikjoita on jokaiseen paikkaan noin 50-200-1000 alallani(paikkoihin joitsa edes vaivaudutaan vastaamaan ettet tullut tälläkään kertaa valituksi ja ilmoitetaan edes hakijamäärät). Voin kuulemma "päästä"esim. päiväkotiin ilmaistöihin, no sepä mukavaa näin korona-aikaan, ja kun olen riskiryhmäläinen enkä muutenkaan sovellu yhtään hoitoalalle.

Myös nistien ja alkoholistien pariin (itse absolutisti, elämä kyllä ihan hallinnassani jne.)kirpparille tai jotain varaosia värkkäämään voin kuulemma "päästä",ilmaiseksi siis yhä. Ajattelin tehdä tässä syksyllä Sokrateet, ja toivoa parasta, koska en kestä enää tätä hilpeää työttömän kyykytys-elämää, nauttikaa sitten työnne tuloksista keskenänne oikeistolaiset sadisti-psykot, "kuntouttavan"ja "valmennuksien"ohjaajat ja muut mulqut ihmisen kuvatukset.

Vierailija
78/81 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti on työttömien armeija vinkumassa asialliseen aloitukseen. Jos käyttäisitte sen netissäoloaikanne vaikka töiden etsimiseen?

Vierailija
79/81 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vain Ap.

Ei pahalla, muttei hyvälläkään. Kuulostat itsekeskeiseltä mulkvistilta, ja olet aivan väärässä ammatissa

Ai ap on väärässä ammatissa sen takia kun ei ole mikään robotti, joka vaan antaa tukia puoltavia lausuntoja ilman että työttömän pitää itse muuta kuin piereskellä sängyssä? Just.

Vierailija
80/81 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaapa monestiko työttömillä mennyt ja menee koko ajan hermot kaikenmaailman turhiin valmentajiin ja uraohjaajiin:D Ei teillä oo ikinä mitään muuta vastausta mihinkään, kun et hae opiskelemaan"minne vaan" (sinnehän noin vaan pääseekiiin ja millä rahoittaa, kun työllistymistuella max.2v.,alan pitää olla työllsitävä et saa opiskella jne.)ja etenkin menepäs ilmaseksi töihin vaikka tonne hoito/päiväkotiin, keittiöhommiin tai siivoamaan, jes. Kaikki aina vielä raskaita vuorotöitä et tosi hyvin sopiikin esim.(moni)sairaalle tai siisvous allergikolle jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi